Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 8 mei 2017

Grijze luchten...


Even wat kleur in deze grijze dagen...



Was het in Nederland een heerlijk zonnig weekend, zo NIET hier. Veel regen en zeer grauwe/grijze luchten. Vandaag was het ietwat droger, maar koud en geen zon gezien.

Toch redelijk vrolijk gestemd... HOE IS'T MOGELIJK.

Eén van de reden is : dat we niet hoeven te overwegen om ons huis te verkopen.
Want om een huis in een land te hebben die geregeerd wordt door Marine Le Pen... dat is niet echt iets waarover wij dromen.

Niet dat Macron onze voorkeur geniet, maar alles beter dan mevrouw Le Pen.


Tussen de buien door zijn we wat in de tuin bezig geweest.


Veel zaadjes in potten gepoot...


Dat gaan vast ERG mooie bloemen worden (hoop ik).

De potjes moeten wel op een verhoging staan omdat onze honden soms als malloten door de tuin rennen.
Ook hebben we boerenkool en Sperziebonen gezaaid.
De aardappelen en het sla komt al mooi boven. Wat ook wel grappig is, is dat de rucola van vorig jaar gewoon weer opkomt, geen flauw idee of dat normaal is.

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Leuk toefje zie ik daar op foto☺

Ons huis verkopen was ik echt niet van plan want zou niet weten waar dan heen te moeten,noem mij een land waar politiek in alle eerlijkheid bedreven wordt...

Het zaaigoed kan bijna de grond in en jullie smullen straks weer van de oogst.
Van wilde rucola weet ik dat ze meerderjarig is.

Ben van plan om wat zoete aardappels wortel te laten schieten,eerst op water en later in pot,zie dat daar de mooiste planten uit groeien.

De zon is hier in aantocht.......
eerst zien en dan geloven!!!

Fijne dag en lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Het toefje staat nu nog op een klein vaasje ;-)

Je hebt gelijk wat de politiek betreft, maar... toch zou het niet goed voelen als Marine Le Pen aan de macht kwam en vraag ik me daadwerkelijk af of ik in zo'n land zou willen wonen/leven. Een beetje een griezelige bedoening, dat er zoveel mensen (ook in Nederland) vanuit hun onderbuik gevoelens stemmen.

Ooh... dat wist ik niet van die rucola. Kon het ook niet op internet vinden. Ga nog een keer kijken, dan bij wilde rucola. Evenals zoete aardappels, hoe mooi die gaan bloeien.

Afgelopen dag is hier behoorlijk wat water gevallen. Vanaf komend weekend zou het wat mooier weer worden, ben benieuwd. Tot nu toe nog dagelijks de houtkachels aan op een enkele mooie dag na.

Alvast een fijn weekend en hele lieve groetjes, Cilia