Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 13 februari 2014

Het verval...


Even een klaagzang tussendoor...

Langzaam slaat het verval genadeloos toe... geen ontkomen aan. Helaas gaat het ook onze deur niet voorbij. Ala... we hebben nog niet veel te klagen, zijn nog geen verfpotten nodig om de grijze haren te camoufleren, zelfs nog geen kunstgebitjes op onze nachtkastjes. Maar... onze gebitten takelen met de jaren wel wat af.
Zo was er bij Henk een kies afgebroken, deze moest bij de kaakchirurg verwijderd worden. Al met al een klein ingreepje die binnen enkele minuten gepiept was, ook weinig napijn.

Tot gisteren...

Gisteren lag er, maanden na de ingreep, een brief van onze zorgverzekeraar op de deurmat. BETALEN... een vette rekening van 364 euro.
Dan zakt je de broek toch af.
Betalen we ons jaarlijks bijna scheel aan zorgpremie... waar we bijna nooit gebruik van maken (gelukkig niet...), met uitgebreidde tandartsverzekering... kunnen we alsnog een vette eigen bijdrage betalen.

Wij komen er wel weer overheen maar... Vraag ik me daadwerkelijk af, hoe iemand met een minimumloon zoiets ophoesten moet!
Schandalig dat er in een welvaartsland als Nederland zo'n enorme afbraak aan de gezondheidszorg is. Sowieso aan de gehele zorg.

ZO... dat moest ik even kwijt.

Gaan we weer vrolijk verder... VALENTIJNSDAG..., zo'n heerlijk commercieel gebeuren, waar ik niets mee heb.
Alhoewel... Twee keer per jaar krijg ik bloemen van Henk, zéér romantisch :-)
Op mijn verjaardag... vorig jaar, vanwege de reden dat we ingesneeuwd zaten, is het er helaas bij ingeschoten. EN... jawel... op...

VALENTIJNSDAG

Hoe verrassend...

Ik heb helemaal niets met valentijnsdag, maar... het is maar te hopen dat Henk het bloemetje niet vergeet...

Want anders is het over met de romantiek in huize TOKO.


ALLEMAAL EEN FIJNE VALENTIJNSDAG

P.s. momenteel valt er nog niet zoveel te bloggen over Frankrijk, dus... nog even een paar weken wat gewauwel...

4 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Zolang je maar niet gaat mummelen.......want dat zou kunnen betekenen dat je géén tanden meer in je mond hebt;-)
Raar dat er na maanden een rekening in de bus viel,naar mijn weten zit een gecompliceerde extracties bij de kaakchirurg (als er dus een indicatie is) normaal gesproken in de basis ziektenkostenverzekering . Ongecompliceerde extracties niet, omdat ze niet willen dat mensen voor het trekken van een kies allemaal naar de kaakchirurg rennen omdat ze denken dat dat altijd maar beter is.
Wanneer de tandarts je doorverwijst naar kaakchirurg durft hij/zij het zelf niet aan,dus in mijn optiek is het daarom gecompliceerd te noemen.
De kosten van kaakchirurg worden nooit betaald uit tandartsverzekering,het valt onder ziekenhuiszorg.
Of in beide gevallen je eigen risico er aan gaat??
Volgens mij zijn hierover veel vragen en misverstanden wat wel en niet vergoed wordt,kan er over blijven lezen op het web.

Valentijnsboeket......???....oeps......of dat er nog inzit na zo'n onverwachte rekening;-))
ik hoop het voor je!!!

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Hahaha... nog niet Ger... NOG NIET, wie weet met dit soort aanslagen wat de toekomst gaat brengen...mummel mummel.

Henk is 4 december vorig jaar (2013) naar de kaakchirurg geweest, met een verwijzing van zijn tandarts.
Het bedrag is opgebouwd uit : €349,54 verplicht eigen risico en €14,46 eigen bijdrage.
N.a.w. valt het dus onder ziekenhuiszorg, dit wisten wij niet van tevoren. Nooit bij stil gestaan.
Tjemig Ger, wij zijn gelukkig niet armlastig... maar ik maak me wel zorgen om die mensen die ieder dubbeltje normaliter al twee keer om moeten draaien... vrees het ergste en ben bang als ze verder met de afbraak van ons zorgstelsel gaan, dat we een toekomst tegemoet treden met vele mummelende mensen.

Ik maak me grote zorgen of er nog wel een boeketje in zit, ach wat... anders pluk ik zelf wat sneeuwklokjes uit de tuin. Staat er vol mee hier, erg mooi ;-)

Lieve groetjes en een fijn weekend,
Cilia

Rozen van papier zei

Jammer dat die kies verwijderd moest worden, ik had ook een afgebroken kies en nu een kroon eroverheen. Wel ff anders hoor een franse tandarts, maar ook goed. Mijn eerste tandarts niet, hoorde voor mij een man schreeuwen, nog nooit gehoord haha, brrr. Toen nam ze mij te pakken zonder verdoving, pfff heb toen de vlgde keer een ander genomen, zij is wel goed. Maar die eerste had wel een mooie behandelkamer, alles zacht turkoois, een bos mimosa en pepermunt spoelwater, maar ze was erg ruw!
Hier hangt het er van af hoe je verzekerd bent en als de werkgever meebetaald krijg je alles vergoed, ook een bril vn bv Calvin Klein.haha
En de zon is gratis, dat scheelt.
Geen last van de aardbeving?
Jouw man is romantisch, toch een beetje Frans,
Groetjes Janny

Cilia zei

Hoi Janny,

Henk was ook zeer ontdaan, maar gelukkig zat de kies helemaal achterin.
Tja Janny, ik had liever een ietwat hogere premie betaald i.p.v. de verplichte eigen risico... momenteel €360,00
Lijkt me vreselijk een nieuwe tandarts, helemaal in Frankrijk ;-) Mijn eigen tandarts heb ik al tientallen jaren, erg vertrouwd... maar desondanks zie ik er altijd opnieuw tegen aan om er heen te gaan (afgelopen woensdag weer heen geweest, brrr...)

Nee, hier bij ons hebben we geen last van de aardbevingen gehad... wij wonen helemaal in het zuid/oosten van Groningen... Westerwolde.

Nou, maar even afwachten of Henk romantisch is en vanavond met een DIKKE bos bloemen thuis komt ;-)

Trouwens, zit je niet in Parijs?

Fijne dag vandaag en een aangenaam weekend.
Groetjes, Cilia