Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 24 februari 2014

Dode vogeltjes...


Mijn stofzuiger had er geen zin meer in en stopte er pardoes mee... voor mij een reden om even op mijn stoel te gaan zitten. Zie ik daar de vogeltjes buiten genieten van het vele lekkers wat ik overal voor ze opgehangen heb.


Ik maak in de winter altijd vele potten vet voor ze klaar. Vet met heel veel lekkers erdoor, o.a. veel granen en veel rozijnen... dol zijn de vogels erop.

Terwijl ik de vogels aanschouw vraag ik me plotsklaps af, hoe het kan dat ik bijna nooit ergens dode vogeltjes zie liggen. Gek hè! wat er zoal in een mens op kan komen. Die vraag blijft me een beetje bezig houden. Vogels gaan natuurlijk ook dood, maar waar blijven ze dan? Uiteraard vergaan ze wat sneller dan mensen, maar toch...
Hier bij ons in de tuin zit het altijd vol met mussen, koolmeesjes, pimpelmeesjes, merels etc. etc. Toch zie ik nooit een dood vogeltje liggen. Gek toch!!!

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar...

Wie oo wie weet hoe dat kan...

4 opmerkingen:

Walter zei

Weet je, dat heb ik mij ook vaak afgevraagd over dieren in de natuur dichtbij...

Ger zei

Hoi Cilia,

Bij jou in de tuin komen de vogels in elk geval niet om van de honger in de winter.
Hier in mijn kleine stadstuintje kom ik toch wel eens een dode mus, merel of duif tegen en in het voorjaar dode vogeltjes nog zonder veren,denk dat die laatste uit het nest gegooid worden door ouders.
Heb nog nooit een vogel dood uit de lucht zien vallen maar dode vogels in de natuur zullen snel verdwijnen in roofvogel of kattenmaagjes.

Liefs,Ger

Cilia zei

Gek hè! Zit je uit het raam te kijken en schiet er zo maar zo'n gekke gedachte te binnen. Ik zie hier bijna nooit dode vogels in de tuin. Heel enkel wat veren, maar dat is dan van een vogel die door een sperwer, uil o.d. is gepakt. Maar nooit dat ik een vogel pardoes van een pinda-netje zie vallen met een accute hartstilstand... raar... ;-)

Cilia zei

Hoi Ger,

Hier in de tuin zit het vol met vogels, een echte vogeltuin. Heel wat meer als in Frankrijk... daar hebben ze veel meer natuur rondom.
We hebben hier veel klimop tegen de gevels zitten, werkelijk drommen mussen die daar in overnachten. Altijd een heel gekwetter, vooral 's morgensvroeg en tegen de schemering.
Enkel zie ik wel eens een restant van een dode vogel hier in de tuin, maar dat is dan van een vogel die geen natuurlijke dood gestorven is. Soms zit hier wel eens een sperwer, die zo maar een mus grijpt uit de klimop. Ook uilen (ransuilen) zien we dat wel eens doen.
Maar ik zie eigenlijks nooit een dood vogeltje in de tuin liggen waarbij je het gevoel hebt dat ie een natuurlijke dood gestorven is. En eh... nee, ik heb ook nog nooit een vogel dood uit de lucht zien vallen. Zou gek opkijken als er plots één op mijn hoofd terecht komt, hahaha...

Tja, ik zit er ook niet echt mee... maar het kwam zo even bij mij op vanmiddag ;-)

Groetjes en liefs,
Cilia