Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 7 oktober 2013

Morris...



Morris is de naam...




Onze nieuwe huisgenoot, Morris... 12 weekjes jong. Een klein brutaal opdondertje en soms o zo lief... als hij slaapt ;-)
Al een hele tijd zaten we te dubben, wel een nieuwe kat erbij... of geen nieuwe kat erbij.
Normaal gesproken hadden we waarschijnlijk al lang een nieuwe kat erbij genomen, had het totaal geen probleem geweest.
Maar... het is gewoon een feit dat het met 2 honden en 2 katten gemakkelijker reizen is, als met 2 honden en 3 of 4 katten. En aangezien we wel eens op reis zijn, zaten we een beetje te dubben.
Kwam toch ook de vraag om het hoekje kijken : Wat als er nog een hond en/of een kat dood gaat! Met 1 hond en 1 kat reizen is waarschijnlijk nog gemakkelijker. Denk zelfs dat het nog HEEL VEEL gemakkelijker is om ZONDER honden en katten te reizen ;-)
Het heeft even geduurd voordat wij tot die conclusie kwamen, wij zijn niet zo van de snelle... Dus : of helemaal geen beesten meer erbij of...

 Joepie... Wij hebben een nieuwe kater en Morris is de naam.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi Cilia, wat een schatje, ik heb ook wel weer zin in een nieuwe poes maar Jan is nog niet om. groetjes Marion

Cilia zei

Hoi Marion,

Het is ook een hele lieve ondeugd. Ik denk... als Jan hem even (slapend) op schoot zou hebben, hij gelijk zelf achter een poes aan zou gaan ;-)

Vriendelijke groetjes Marion... en ga je binnenkort weer die kant op ? Zo ja, dan alvast veel plezier,
Cilia

P.s. was erg leuk afgelopen zomer ;-)

Unknown zei

Ha Cilia! Wat een schatje! Hij ziet er lekker rommelig uit! Heerlijk! Heel veel plezier met Morris! Ik geniet nog steeds van je blogs! Ik heb niet zo vaak gereageerd de laatste tijd maar we hebben het een beetje druk. Dat zul jij als geen ander begrijpen! Morgenavond vertrekken we weer voor 12 dagen dus genoeg te regelen. Iedere keer denken we dat er niet veel mee hoeft, toch blijkt het weer een auto meer dan vol te zijn. Je herkent dit vast wel. Ik ben benieuwd wanneer de dag aanbreekt dat we alleen een paar schone onderbroeken in hoeven te pakken voor vertrek;-) Wanneer mogen jullie weer die kant op? Groetjes, Marijke

Cilia zei

Hoi Marijke,

Ja... wat een snoepje hè! Hij ziet er niet alleen rommelig uit, hij maakt ook veel rommel ;-)

Hahaha... ja Marijke ik kan me de eerste jaren nog erg goed heugen. Hadden we het niet druk met het lijfelijk bezig zijn met ons huis, dan wel in het hoofd. Eigenlijks draaide zo'n beetje alles om het huis. Familie, vrienden en kennissen van ons werden overspoeld door onze verhalen, tot vervelens toe ;-) Vandaar dat ik maar ben gaan ventileren op een blog, om hen wat te ontlasten... anders was een ieder op den duur met een boogje om ons heen gelopen (grapje...).
Ik heb net nog even op je leuke blog gekeken, ik ga hem op mijn blogrol zetten (probeer ik...). Wat wordt het NU AL leuk zeg, al moest ik wel even lachen. Hebben jullie daar zo jullie best gedaan om van een GELE muur een witte te maken, zit ik hier druk mijn best te doen om een pas geverfde witte muur GEEL te verven. Hahaha... hier in huis heb ik ook veel rood en andere kleuren op de muren, maar GEEN rose... zoals in jullie wc ;-)

Wij gaan in november weer die kant op. Ik weet nog niet precies wanneer en voor hoe lang. Wel weet ik dat we in ieder geval ook met de Kerst en Oud en Nieuw daar proberen te zijn.

Henk, mijn vriend, zei al : de dag dat je alleen een paar schone onderbroeken mee hoeft te nemen komt NOOIT ;-)

Hele fijne dagen daar in jullie leuke huis.

Groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Wat een lief en bijzonder beestje om te zien, hopelijk slaapt hij af en toe zodat je even tot rust komt;-)
En verder zal jij je handen de komende tijd vol hebben aan Morris.
Heel toepasselijke naam, Morris = donker gekleurd is de betekenis....toch?

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ja Ger, gelukkig doet hij zo af en toe een dutje. Een groot ondernemer is hij, zo gebruikt meneertje mijn benen als klimpaal. En ik kan je zeggen, dat het echt niet plezierig voelt aan mijn benen, met die kleine scherpe nageltjes ;-)

Tja Ger, je zou Ger niet zijn als jij er niet achter kwam wat de achterliggende gedachte bij de naam Morris was... KLOPT ;-)

Jij ook hele lieve groetjes,
Cilia