Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 17 oktober 2013

Eikeldopjes...tijd.



Momenteel is het hier zo, dat als ik met de honden wandel ik maar amper iets zie van de omgeving. De gehele tijd loop ik met mijn neus over de grond te speuren naar eikeldopjes. De zakken van mijn broek beginnen tijdens de wandeling steeds meer te bollen, totdat er geen één meer bij in wil.

Thuis aangekomen rijg ik ze aan een draad, om zo weer leuke kettingen voor in de kerstboom te krijgen.





Een leuk werkje... verstand op nul, blik op oneindig en rijgen maar. De kettingen blijven hele vele jaren goed en staan erg leuk in de kerstboom. Trouwens niet alleen in de kerstboom, ik heb ze ook in kroonluchters hangen e.d.


De kroonluchter hierboven is jaartje rond in kerststemming. We hebben er kleine lampjes in die iedere avond branden. De kaarsen gaan zo af en toe eens aan.

Ook dit jaar ligt het in de bedoeling om met de Kerst en Oud en Nieuw naar Frankrijk te gaan. Al sinds het eerste jaar dat we ons huis in Frankrijk hebben zitten wij daar met de feestdagen. Dat bevalt ons uitstekend... heerlijk rustig ;-)

Eerst in november die kant op om alles winterklaar te maken, potten naar binnen, het waten aftappen e.d.


Het weekend staat alweer bijna voor de deur, mocht je niet weten wat te moeten doen...
TIP :  Eikeldopjes zoeken en mooie kettingen rijgen ;-)

8 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Wat een gezellig werkje en het ziet er ook nog eens heel leuk uit!!!
Hoop volgende week ook met mijn neus naar de grond gericht te wandelen in het herfstbos bij onze oosterburen in de Harz en wat materiaal uit de natuur kan vinden.
Maar.......zit morgen toch weer voor de zoveelste keer in de oogkliniek,het ging enkele dagen goed na de laserbehandeling,totdat ik dacht dat er spinnetje voor mijn ogen zat te vervelen....ik sloeg wat in de ruimte,keek in de spiegel maar zag geen echt spinnetje,vliegje,mugje,
ikke ff Google;-),verschijnsel heet mouches volantes,oogarts gaat er naar kijken.Hoop dat het niks verontrustends is want gaan vanaf zondag lekker week naar Quedlinburg in de Harz,oud barok hotelletje midden in stadje wat geheel op de werelderfgoedlijst van Unesco staat,heb er veel zin in na dat binnen zitten van de laatste tijd.

Fijn weekeind en lieve groetjes en aai voor Morris☺☺!!!
Ger

Cilia zei

Hoi Ger

Net lopendebandwerk hè! ;-)

Nou... ik raad je aan om ook zo af en toe even de neus omhoog te doen daar in de Harz, want het is daar wel erg mooi, hahaha...
Ik heb net even op google afbeeldingen gekeken naar Quedlinburg, ziet er geweldige mooi uit. Gaat vast erg leuk worden :-)

Alleen dat met je oog is wel ontzettend vervelend. Ik had nog NOOIT van mouches volantes (mooie naam trouwens) gehoord, dus googlen, schijnt erg veel voor te komen... goh zeg.
Tjemig Ger, ik hoop toch echt dat ze er wat aan kunnen doen, heel veel sterkte morgen.

Maar we eindigen positief hè! Dus... wens ik je alvast een prachtige week daar in de Harz toe. Geniet ervan :-) :-) :-)

Heel veel liefs en goeds en een dikke knuffel voor je oog ;-),
Cilia

Cilia zei

Hoi Ger,

Nog even een P.s.je... Mijn ouders zijn wel al eens in Quedlinburg geweest, ik heb de foto's van hun uitstapje hier bij ons thuis liggen. Mijn moeder vond het schitterend daar.

Fijne reis...

Ger zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ger zei

Hoi Cilia,

Begint hier aardig op een onderonsje te lijken;-)hi,hi.
Maar we kunnen met een gerust hart vertrekken,oog goed nagekeken door plaatsvervangende oogarts,ziet er heel goed uit,absoluut geen sprake van losrakend netvlies waar ik bang voor was,andere oogarts had na laserbehandeling er even bij moeten vermelden dat die ''spinnetjes'',stipjes etc. vaker voorkomen na laseren,het zijn restjes die in het glasvocht achter het oog achterblijven,lost vanzelf op en klachten verdwijnen.
Leuk dat je ouders ook eens in dat oude stadje waren en jij er foto's van hebt.
Ik hoop er ook veel kiekjes te kunnen maken,lang geleden dat ik camera in handen had.
Dankjewel voor je lieve reactie en wensen!!!
Jij ook een fijne herfstweek gewenst en tot blogs!!!

Liefs,XXX
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Jij maakt mijn dag weer goed :-) Helemaal blij voor jou dat het gelukkig allemaal dik mee viel. Tja, zo zie je maar wat zo'n nalatigheid van de oogarts teweeg kan brengen. Ik kan me erg goed voorstellen dat je behoorlijk schrok.
Lief dat je me het nog even laat weten voor jullie vertrek.

Maar geen getreur meer, jij gaat je maar eens heerlijk voorbereiden op jullie reis naar de Harz komende zondag.
En ik verwacht natuurlijk wel een PRACHT foto-reportage op je blog... als je weer thuis bent ;-)

HELE FIJNE REIS

Liefs,
Cilia

yvonne zei

Ha Cilia, even laten weten dat ik verschrikkelijk geniet van je stukjes en foto's!
liefs yvonne

Cilia zei

Hallo Yvonne,

Leuk dat je dat even laat weten :-) :-) :-)

Groetjes en liefs,
Cilia