Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 21 oktober 2012

Even naar de bergen...


Om eerlijk te zijn, hahaha... (terwijl ik het opschrijf vond ik het al gek lijken... want ja, wat is eerlijk!), maar goed eventjes verder voor de gezelligheid. Trouwens nog even tussendoor, de tv staat hier keihard aan, de nacht van de popmuziek, stukje nostalgie... krijg je hè! als je wat ouder wordt ;-) Zo even opnieuw... swing swing, de laatste weken waren hier best wel wat vervelende weken, ho... even weer swingen, best wel lastig om zo serieus te blijven... yeah... fever, ik zing zelfs keihard mee... Romeo loved Juliet, niet te harden hiero. Vervelende weken, eigenlijks best wel... Ooh wauw... The Band...

Zodoende vandaag besloten om eens eventjes weer de berglucht op te snuiven, jawel... die missen we hier best wel een beetje.

Op naar het buitenland, Duitsland wel te verstaan. De Hümmling, met als hoogste top... 73 meter, jaja... Een mooi gebied met een schitterende natuur. Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk een beetje deemoedig van die akelige Duitse bouw wordt met zijn vele 'plastiek' kozijntjes en griezelige 'degelijkheid' rondom vele huizen, dat kan me absoluut niet bekoren. Maar goed, ieder zijn ding... gelukkig maar, anders werd het ook maar saai.

Drie kwartiertjes tot een uurtje rijden, snuif snuif... berglucht. Een heerlijke wandeling, op bergschoenen, door de bergen gemaakt. Flesje water en banaan mee, om vervolgens een uurtje of twee te klimmen en te dalen. Giga hoogteverschillen van wel, let op... komt ie... 35 meter... doink... Prachtige edelherten gespot, oké... er zat een afrastering omheen, maar toch...

Weer thuis aangekomen, hebben wij onszelf getrakteerd op een zalige pizza... mijn weegschaal staat nog in Frankrijk... dus! Het kan. Onze vaste pizzeria stunt in de maand oktober met de pizza's, zodoende hebben wij besloten om het in de maand oktober 'onze vaste pizzeria' te noemen, smulllen mjam lekker lekker. Vandaar dat we pas in november weer naar Frankrijk kunnen ;-)

Vraag me af of dit wel wat met Frankrijk te maken heeft! Toch wel... ik geef zelf even antwoord. Ik mis hier de bergen... snotter snuif. Swing swing... Sonny yeah... Zodoende maken we af en toe eventjes een uitstapje naar de heuveltjes in ons buurland.

Even voor de gezelligheid, het is namelijk zondag, een filmpje (die kon ik afgelopen zomer niet op de blog zetten, omdat de comp zo enorme traag was). Kwalitatief weer van een zeer laag niveau, maar even om jullie een indruk te geven hoe enorme druk ik het in Frankrijk vaak heb... met toekijken hoe anderen werken :) Een filmpje van één van de laatste dagen dat we er zaten.


Nou ??? Super hè?

Zo nu even weer verder swingen, hoop dat Janis Joplin nog even langs komt wapperen.

Hele fijne zondag...

2 opmerkingen:

Walter zei

HEFTIG fILMPJE!, dat wordt een slapeloze nacht hier, vooral in combi met die dramatische muziek, Heetboven? Uhh, mijn weegschaal staat niet ver van m'n bed...af en toe zwaai ik hem gedag.

Cilia zei

Goedemorgen/middag Walter,

Ik hoop toch maar dat ik jou nachtrust niet verstoord heb.

Dan op de valreep ook nog eens over de weegschaal hebben... sorry hoor ;-)

Het dramatische muziekje kwam van het orkest binnen, vanaf de mezzanine... je kunt de luidspreker ook even uitzetten als het te gek wordt :)

Fijne voortzetting van de zondag