Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 18 november 2011

Herfst,Zomer,Lente,Winter...

Herfst...

Een heerlijke tijd om in de bergen met z'n vele mooie kleuren te verpozen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Zomer...
Spreekt haast vanzelf... altijd leuk, alles mooi groen en als alles meezit vele mooie lange zonnige dagen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lente...
Gossie... ook al zo'n mooie tijd, een tijd dat het net lijkt alsof alles weer wakker wordt, een tijd met vele beloftes...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Winter...
Tja... ook dat heeft wel weer wat. Houtkachels aan, sneeuwballen gevechten, gezellige lange avonden...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ieder jaar weer een klein probleempje om een keuze te maken wanneer we onze snipperdagen gaan inzetten. Neem bijvoorbeeld de herfst... dit jaar gaan we maar voor een paar daagjes... voorgaande jaren ook hooguit voor twee weekjes (opgeteld). Dat terwijl ik de herfst eigenlijk prachtig mooi vindt daar (hier ook wel hoor...), een periode dat er veel gebeurd... bomen die veranderen van kleur, hele dagen walnoten zoeken, paddestoelen die overal tevoorschijn komen (die we overigens NOG niet zelf durven te plukken), herfststormen... lekker guur weer, dikke jassen aan, lange wandelingen maken... ja... eigenlijk ben ik wel een herfstmens... OF... de winter... vaak gaan we dan ook maar voor twee weekjes, dat terwijl de winter ook al zo geweldige mooi daar is (hier soms ook wel trouwens), vooral als er lekker veel sneeuw is en de auto als gevolg daarvan boven bij de weg moet blijven staan om zo lopens ons weg te vervolgen naar de rokende houtkachel, fijne lange avonden met soms van die kraakheldere nachten, dikke pannen erwtensoep klaar maken met veel spek en vlees erin, geen zorg over te dikke buiken daar deze meestentijds verstopt zitten onder HELE dikke truien, de kerstlampjes tot maart laten hangen voor de o zo gezellige sfeer, echt een tijd dat alles kan en alles mag... winterslaapje... eigenlijk ben ik wel een wintermens... OF... de lente... man o man ook al zo'n geweldige tijd daar... meestal zitten we er dan ook hooguit twee weken, een tijd dat langzaam aan alles ontwaakt, een tijd vol beloftes... beloftes op mooi weer wat komen gaat (niet dat het altijd gebeurd), beloftes dat ALLE bloemen weer mooi gaan bloeien (ook dit is niet altijd gezegd), regendagen die opgevolgd worden door zonnige dagen, als ik eraan denk verheug ik me er alweer mateloos op... eigenlijk ben ik een lentemens... OF... de zomer... dan zitten we er vaak minstens voor vijf weken en als het even kan nog langer, een tijd waarin het soms snikheet is (te warm om je te veroeren), een tijd waarin je weer volop gecomfronteerd wordt met je IETWAT te dikke buik, een tijd waarin je teleurgesteld wordt als het te veel en ALTIJD te vaak regent, een tijd dat ik geconfronteerd wordt dat ik 'vroeger' NOOIT mijn zwemdiploma gehaald heb, met als gevolg dat ik NIET van zwemmen hou (dat heb je dan hè!, misschien overwegen om alsnog zwemles te nemen... Michel erg toch ?)... DUS... eigenlijk ben ik niet zo'n zomermens. Het gekke is dat toch onze keuze meestal valt op de zomer om er wat langer te verblijven, één van de redenen hiervan is toch wel... dat de dagen lekker lang zijn en dat er de grootste kans is op 'mooi' weer (voor luie mensen zoals wij wel zo gemakkelijk... gewoon een korte broek met hemd aan en klaar is...) Hè... best wel lichtelijk jaloers op die mensen die niet hoeven te kiezen, maar gewoon heerlijk het jaartje rond daar zitten.
Trouwens even voor Marja... leuk dat je volgster geworden bent. Voor de grap had ik hier thuis gezegd... als er OOIT 12 volgsters zijn dan wordt ik zelf de 13de... STOMMMM... volgster van mijn eigen blog, maar bij deze...

4 opmerkingen:

michel zei

Hoi, je bent nooit te oud om te leren ook niet als je bv bijna een halve eeuw oud bent.
Gr. Michel

Cilia zei

Haha, ik blijf wel dobberen hoor, heb een natuurlijk permanent zwembandje (zwemband), alleen het vooruitkomen geeft wat vreemd gespartel... NOU zeg... dat klinkt wel wat akelig hè! Een halve eeuw, pffff.
Groetjes,
Cilia

michel zei

Hahaha, of voelde je je aangesproken? Veel plezier volgende week en de groeten aan Wilbert (als je hem ziet natuurlijk).
Gr. Fam. Croon

Cilia zei

Neeeeee hoooooor, helemaal NIET.
We zullen de groeten even doorgeven, zondag zien we hem waarschijnlijk.
Groetjes, Cilia
Ook van Henk de groetjes.