Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 24 maart 2010

Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise ligt in de Allier, in het zuidelijke puntje van de Allier. De Allier ligt in de Auvergne, in het noordelijke gedeelte van de Auvergne. De Auvergne ligt in Frankrijk, in het midden van Frankrijk. Montagne Bourbonnaise vanuit mijn ogen bekeken: het is het net niet en tegelijkertijd heeft het alles. Bergen, jawel het is bergachtig en her en der zit er zelfs een haarspeldbocht, maar het kan absoluut niet tegen de Alpen, Cévennes of Pyreneeën aan. Leuke dorpjes, als je goed zoekt zijn ze er wel, maar eerlijk gezegd ga je daar echt niet voor naar de Montagne Bourbonnaise. Watervallen zijn er ook, maar ook dat is best wel een beetje een teleurstelling als je eerst in de Jura bent geweest. Kastelen, ook die zijn er genoeg, maar daarvoor geldt dat je dan toch echt beter richting de Loire kunt gaan. Voor onze tuttie uitstapjes kunnen we even naar Vichy, maar ja, het kan absoluut niet tippen aan de Provence. Het weer, tja het is iets warmer over het algemeen als in Nederland, maar om nou te spreken over tropische temperaturen, nee dan moet je toch wat verder naar het zuiden. Zo zou ik nog best een poos door kunnen gaan, het komt er op neer, dat de Montagne Bourbonnaise van alles heeft maar net allemaal een ietsje pietsje minder, net niet je van het. Ik snap best dat sommige mensen hun huis aanprijzen willen en dan lijkt het allemaal heel wat, maar in mijn ogen is het, het net niet. Al zijn er wel erg veel huizen van Nederlanders te huur en wonen er ondertussen vrij veel Nederlanders, wat een teken is dat het wel wat heeft. Wat wel dan? Nou dat zal ik hier ook maar even neerzetten. Gemoedelijk, heel veel natuur, vriendelijke mensen en echt je hoeft je er als toerist heus niet te vervelen, ook een klein watervalletje is erg leuk en ook zijn er aardige markten en ach de kasteeltjes zijn best een bezoekje waard. 't Is er gewoon best SUPER.

2 opmerkingen:

pauline zei

nou, dat ziet er ook mooi uit hoor! zowel blog als huis. en als ik het goed begrijp zitten jullie er over ruim twee weken weer. Veel genoegen en hartelijke groet,
pauline

Cilia zei

Hoi Pauline, lief van je om even een kijkje te nemen. Deze blog gaat alleen over het hebben en verbouwen van ons tweede huisje. Mijn andere blog gaat over wat algemenere dingen. Daar probeer ik op een zeer lichte, simpele manier mijn gedachtenkronkels weer te geven. Over van alles en niets. Mag je gerust es commentaar opgeven, niet al te kritisch tuurlijk, want daar kan ik absoluut niet over(grapje). Nee hoor, vind ik leuk, wat tegengas. Een vriendelijke groet uit Groningen, volgende week: Le Pre Bonnet. Cilia