Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 30 januari 2020

De hazeldames...


Het was even wachten voor de hazelheren...


Wachten, wachten en nog langer wachten...


Af en toe tot tranens toe wachten...


Maar uiteindelijk werd het lange wachten beloont...


De hazeldames zijn op komst...

Nog even een blog over de hazelaars op ons terrein.
Momenteel is het volop feest op verscheidene plekken op ons terrein, vele tientallen hazelaars staan in volle bloei.
Zoals in een vorige blog vermeldt wist ik niet van het bestaan van de vrouwelijke vruchtjes aan de hazelaar, uiteraard wel van de katjes, de vrolijke hangertjes... daar kun je niet omheen.
Dus gelijk, nadat ik er over gelezen had, kijken of ik de dames ook kon spotten. Dagelijks met mijn neus tussen de hazelaars, NIETS te zien.
Kwam ik plots op het idee om mijn leesbril (50-plusser) even mee te nemen en... warempel daar zaten enkele piepkleine dametjes met rode rokjes. Net kleine speldenknoppen. Of ze nog verder groeien, geen flauw idee... ik blijf ze in de gaten houden ;-)


8 opmerkingen:

Walter zei

Blijven kijken! ( mét leesbril) ;-)

Cilia zei

Hoi Walter, moest eventjes mijn leesbrilletje zoeken voordat ik de reactie van jou kon lezen ;-)
Lieve groet, Cilia

East Design Productions zei

Ik ga ook eens kijken hoor. Dank je wel, je hoort nog van me,
Margot

von zei

Ha Cilia, éducation sexuelle avant la lettre! Geweldig! liefs van mij

Cilia zei

Hoi Margot, ik had ze nog nooit gezien... wist niet eens van de dames hun bestaan af.
Hoop dat alles goed gaat daar bij jullie, over een weekje of vier ga ik weer even naar Nederland. Misschien tot dan...
Lieve groetjes, ook aan Thea,
Cilia

Cilia zei

Ha Yvonne, nu natuurlijk goed opletten als je, met de honden, door de bossen loopt ;-)
Lieve groetjes,
Cilia

East Design Productions zei

Hoi Cilia,
Ik verheug me je weer in Wedde te zien !
Ik heb die kleine rode pikkeltjes ook ontdekt.
Heel bijzonder hoor en wist het ook niet....
Tot dan dan en lieve groeten van hier,
Margot

Cilia zei

Grappig hè die dames met hun kleine rode toefjes.
Tot binnenkort en lieve groetjes,
Cilia