Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 15 december 2019

Biefstuk en kalfsvlees ;-(


De kerstdagen komen er weer aan.

Dus... moet er bedacht worden wat er dit jaar op het kerstmenu komt.
Massaal worden er weer HELE VELE dieren geslacht om tijdens de kerst op ons bordje te belanden. Eigenlijks erg triest als je er goed over nadenkt. Dus... verstand op nul en smullen maar.

Onderstaande koeien en kalfjes belanden n.a.w. ook ooit bij iemand op het bord, misschien op die van ons.

Zoiets gaat wel eens door mijn hoofd als ik even bij de koeien en de kalfjes sta.

Gelukkig hebben deze koeien en kalfjes tot nu toe een aardig leventje, staan lekker bij elkaar op een weiland vlakbij ons (bij onze brievenbus). Hoop van harte dat ze zich niet bewust zijn van wat er uiteindelijk staat te gebeuren.

Hoe dan ook, ik heb ze even op de foto vereeuwigd :-)


Nog geen gele oormerken, zo lief...


Een prachtige dame...


Af en toe worden ze wat bijgevoerd...


Knuffelen mag niet, omdat de kans aanwezig is dat moederkoe ze dan verstoot.
Maar... ziet er ERG knuffelig uit :-)


Moeders houdt me goed in de gaten...


Want er ligt nog een piepklein krullenbolletje.


Tot nu toe staan er drie kleine kalfjes.
Bovenstaand kalfje is een echte spring in het veld.


Acht mooie Salers, twee Charolais en drie kalfjes.

Afgelopen zomer stonden er meer koeien en kalfjes, waar die momenteel zijn weet ik niet. Tja... misschien ook maar beter om niet alles precies te weten ;-(


Hoe dan ook, ze blijven mooi... althans dat vind ik.

P.s. Ondertussen vier kalfjes. Afgelopen nacht is er weer 1 bijgekomen. Nog geen foto, maar het is een piep klein bruin salers kalfje.


2 opmerkingen:

Walter zei

Je zou ze toch opvreten, die schatten!
:-)

Cilia zei

Ze zijn zo mooi en aandoenlijk, vooral die kalfjes.
Wie weet ligt of staat er morgen nog 1 bij :-)