Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 30 september 2019

Een zondag in september...


Soms neem ik me voor om wat vaker een blog te posten, maar helaas komt het er vaak niet van.
Overdag, door de weeks, zit ik zelden achter mijn laptop... aangezien we maar 1 dongel hebben en Henk deze overdag gebruikt voor zijn werk, zit internetten er voor mij meestal niet in. Daar heb ik totaal geen moeite mee, anders had ik me zelf wel een dongel aangeschaft ;-) Ook met mijn simpel prepaid telefoontje (de allersimpelste uitvoering) valt niet te internetten, met de telefoon van Henk wel... maar ja, die gebruikt hij ook voor zijn werk. Heb ik overigens ook totaal geen moeite mee...

Dus : komt het op de avonden aan.

Maar, 's avonds eten we vaak pas laat, zo rond een uurtje of negen, daarna koffie met een stuk chocoladereep. Nog even ditjes en datjes en dan, dan ben ik soms te lui om nog een blog in elkaar te frutselen ;-(
Zo af en toe, 's avonds laat, als Henk op één oor ligt en hier de stilte is ingetreden, wil het nog wel eens gelukken... mits ik niet teveel afgeleid wordt door het krijsen van de uilen rondom huis. Overigens prachtig geluid om naar te luisteren, bijna iedere avond raak.

Genoeg verontschuldigingen zal ik zo maar zeggen, nu even een zondagsblogje.

Even de dag doornemen.

Zondag 29 september...

Rond een uur of 9 strompelden wij van ons bed af, vervolgens beiden rennen wie het eerst bij het toilet is. De honden rennen dan mee, want die willen gelijk naar buiten, moeten dan ook plotsklaps heel nodig. Koffie gezet en een bak kwark klaar gemaakt, om deze vervolgens in pyjama outfit buiten te nuttigen. Onder het eten een puzzeltje maken, 's morgens hebben wij nog niet zoveel praatjes.
Wandeling met de honden, daar rekenen zij altijd op... dus daar komen wij niet onderuit.

Weer wat schalen tomaatjes geplukt, bijna dagelijks momenteel.


Het zoveelste pruttelpannetje opgezet.

Henk ging nog even bezig met een groot zonnepaneel. Op het weiland hebben we wat meer en vooral langer zon, vandaar dat hij er nog een groot zonnepaneel bij gekocht heeft en deze daar wil plaatsen, zodat de aggregaat minder vaak aan hoeft in de donkere maanden.


Dat zwarte schoolbord is de zonnepaneel ;-)

Vervolgens kwam er nog een vriend langs gewipt. Hapje eten en wat drinken. Vriend, met een zak vol tomaten en courgettes, uitgezwaaid om daarna ons uitgaanstenue aan te trekken. Nou ja... schoon shirt en fatsoenlijke schoenen.

Honden in de auto, wij erbij en even een toertje maken door de omgeving.


Busje komt zo...



Altijd leuk die muurschilderingen...


Uiteraard ook even een kerkje bewonderen...


En aangezien ik mijn fototoestel toch bij me had, dan ook maar even van de andere kant...


en van onderen...

De honden konden er fijn los rondrennen, tevens badderen in een klein stroompje. Dus was het voor hen ook weer geslaagd. Nog een lekkere versnapering voor ze en heerlijk tevreden lagen zij daarna weer in de auto.
Tuf tuf tuf... pas laat weer thuis. De eendenpootjes die we zouden gaan eten moeten nog een dag wachten voordat ze verorbert worden. Het werd een dikke grote volle bord patat. Ook niet mis ;-)

Als afsluitertje tv kijken : eerst even al het wereldnieuws, vervolgens genieten van de sluipschutters, goed voor onze lachspieren.



2 opmerkingen:

Walter zei

Gelukkig weet je er af en toe weer wat tijd voor vrij te maken... Bloggen. Dank je!

Cilia zei

Hoi Walter, erg lief van je :-)