Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 11 augustus 2019

Week 3 vakantie 2019...


Zo heb je vakantie en zo zit het er alweer op.



Valt vet mee hoor, het voelt hier altijd een beetje als vakantie.
Bijna dagelijks, op doordeweekse dagen, zeggen wij hier tegen half vier 's middags : VAKANTIE. Zo voelt het dan ook een beetje, of het nou zomer, winter, herfst of lente is. In een omgeving als hier, zo midden in de natuur, hebben wij altijd een beetje een vakantiegevoel over ons.

Genoeg geleuter, nu even over onze derde en gelijk laatste vakantieweek.

Een paar dagen geleden had ik plots een ontstoken teentje, mijn kleine teen... die opeens niet meer klein was en vurig rood. Een klein pijnlijk ongemakje want geen schoen paste me meer. Wandelschoen niet, geen sandaal, lage sportschoen niet en zelfs geen slof... AUW.
Maar om nou onze vakantiepret er om te laten bederven, dat ging me te ver. Dus als alternatief, aan 1 voet een slof en aan mijn zere voet een dikke sok. Ging prima, het leek alleen misschien een beetje vreemd... korte broek, hemd, slof en 1 dikke sok met nopjes ;-)


Hompel, hompel op mijn sok en mijn slof over de steentjes...

Weer enkele leuke dagtochten gemaakt. Koffie en brood mee, evenals andere lekkernijen om onderweg gezellig ergens te picknicken.
Op dit soort warme dagen, het was de afgelopen dagen behoorlijk warm, gaan we altijd onderweg even met de honden ergens bij het water zitten, zodat zij lekker kunnen afkoelen.


Zie ze verheerlijkt naar het water kijken ;-)


Of... nee, ik denk niet dat ze oog voor het kasteeltje hadden.


Klein leuk kasteeltje in de Loire, Chateau de la Roche.


Maar bij dik 35 graden doe mij dan maar wat water...


Mila lekker afgekoeld ;-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hieronder nog enkele vakantiekiekjes van de derde vakantieweek...


Prachtige vergezichten bij Bort-les-Orgues.


De wolken werkten ook mee...
In de verte Puy de Sancy.


Prachtige schaduwen van de wolken...


Basaltische zuilen, ook wel eens orgelpijpen genoemd.
Les Orgues de Bort.


Zicht vanaf een plek waar we even pauzeerden.


En dan... dan wordt het plots wat later op de dag...


En gaat de zon onder...

Dat was onze vakantie, het zit er weer op. Denk dat we eind deze maand of begin volgende maand nog even een kleintje vakantie doen ;-)

Nu is hier de stilte ingetreden. Henk is voor een klein weekje naar Nederland voor zijn werk, dus even weer wennen die stilte hier.
Wel zijn er momenteel erg veel Nederlanders hier in de omgeving, tweede huisbezitters en vakantiegangers, waaronder veel bekenden... dus met de stilte zou het wel wat mee gaan vallen.
Maar toch...




4 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia, kwaaltjes met ongemak komen nooit gelegen en al zeker niet tijdens de vakantie.
Maar jij kwam met hompelen toch daar waar je heen wilden.
Heerlijk al die waterstromen onderweg om wat verkoeling te krijgen.
Mooie foto's en prachtige vergezichten,puur genieten is dat.

Hoop dat je pijnlijke teen weer een normale kleine teen is die de dagelijkse wandelschoen kan verdragen!!!

Groetjes en het ga je goed!!!
Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Hahaha... ja hoor ik ga gewoon verder. Ging prima met aan de ene voet een slof en de ander een dikke sok. Ik kan nu weer sandalen aan, dus het gaat de goede kant op :-)
Met honden is bijna net zo als met kinderen, als de honden het naar hun zin hebben dan wij ook. Zodoende vaak even bij wat water pauzeren, kunnen ze lekker afkoelen.

Zelf vond ik die wolken geweldig, net plukjes watten.
Tja... en zonsondergangen zijn vaak schitterend om te zien.

Trouwens, ik zit me hier af te vragen hoe het nu met jou gaat. Gaat het allemaal weer een beetje?

Lieve groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,
Wat de rugproblemen,pijnklachten,het niet langer dan vijf minuten kunnen staan en lopen betreft is er na operatie geen verbetering of verandering.De zenuwen die op meerdere niveaus klem zaten in lendewervelkanaal kregen door operatie meer ruimte.
Maar de zenuwwortels zitten nu op twee plaatsen bekneld.
Afgelopen maanden 2 maal injectie bij pijnpoli gehad
Alles blijft bij hetzelfde.Krijg dinsdag telefoontje van arts die mij injecties gaf hoe het nou is.
Denk dat hij me weer terug zal verwijzen naar neurochirurg.
Tja, zo'n week er tussenuit in andere omgeving is heel fijn maar ik word ook daar elk uur van de dag geconfronteerd met mijn beperkingen.

Hartelijk dank voor je belangstelling🙂
Fijn weekeind,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger, allereerst : lief dat je er even op gereageerd hebt, want ik zat me dat echt even af te vragen.
Had gehoopt dat het nu wat beter met je ging. Zenuwen zijn vaak rotdingen als je er last van hebt, althans zo als ik wel eens begrepen heb van horen zeggen. Zelf heb ik er geen ervaring mee (gelukkig) en zodoende weet ik er ook weinig vanaf. Ik had je graag geholpen, maar helaas gaat dat niet.
Knap vind ik het wel dat je, ondanks je pijn, toch doorzet en er fijn zo af en toe even tussenuit gaat.
Doorzetten lieve Ger, proberen te genieten van de dingen die wel kunnen (zoals lekker eten ;-)).
Hele dikke knuffel voor jou en jij ook een goede zondag toegewenst.
Liefs, Cilia