Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 7 augustus 2019

Week 2 vakantie 2019...



De tweede week van onze vakantie is ons ook omgevlogen.
Fijn bezoek gehad, waren weer erg gezellige dagen. Enkele leuke uitstapjes gemaakt en uiteraard genoten van het lekker niets doen ;-)


Tijdens de uitstapjes vaak even gestopt bij wat water...


Konden de honden even lekker afkoelen, wij trouwens ook...


Dit was bij een klein riviertje, ook hebben ze/we gebadderd in de Loire, de Allier, de Sioule en verscheidene andere wat kleinere riviertjes.

Vele jaren geleden hebben we eens een huis in Saint-Julien-de-Civry gehuurd. Zelf waren we destijds niet zo onder de indruk van het landschap daar (Zuid- Bourgogne). Toch wilden wij het nog een keer weer bekijken, om te zien of we er nog net zo over dachten. EN... jawel hoor, wij denken er nog net zo over.
Toch leuk om het allemaal nog eens te bekijken.


De Charolais koeien zochten ook wat verkoeling...


In St. Christophe-en-Brionnais is iedere woensdag een markt waar deze koeien worden tentoongesteld en verhandeld. Daar hebben we nog even gekeken, gelukkig was het geen woensdag ... dus daar was geen koe te zien ;-) Destijds zijn we er wel op een marktdag geweest, niets voor mij zo zielig.

Het was er ontzettend droog, allemaal dorre gele weilanden met koeien erop.


Ondanks dat het landschap mij daar in Zuid-Bourgogne niet zo kan bekoren is er genoeg moois te zien. Erg leuke dorpjes om te bekijken en nog heel veel meer.


Tijdens 1 van de uitstapjes kwamen we ook dit nog tegen, grappig gezicht... bomen vol met allemaal witte vogels, zelfs een bergje witte vogels. Geen flauw idee wat voor vogels het waren, ze kwamen in zwermen aangevlogen om daar allen plaats te nemen. Foto is niet erg duidelijk, wij konden er niet dichter bij komen en helaas is mijn telelens kapot.


Prachtige zonnebloemvelden gezien.
Helaas, net daar waar wij even een stop hadden, waren ze al een beetje op hun retour.
Tja... dat heb je dan hè, wil je een leuk vakantiekiekje maken... krijg je zoiets ;-(
Thuis staan trouwens momenteel de bloemenvazen vol met 'mooie' zonnebloemen ;-)


Eenvoudig oud kerkje...


Oude ruïne...


Oeps.. een dreigende lucht.
Rennen naar de auto...


Weer thuis... volop genieten van de vele vlinders.


Ook de koningspage is weer aanwezig in de tuin.


Gisteren (dinsdag), tijdens een rondritje, enorme buien gehad onderweg. Giga hagelstenen, onweer, wind en heel veel regen. Rijden was eventjes onmogelijk zo ging het tekeer in de bergen.

Vandaag (woensdag), een thuiszitdagje gehad. Henk had een ontsteking in zijn tandvlees, dus een kort tandartsbezoekje. Viel gelukkig allemaal dik mee, dus n.a.w. morgen weer op stap.

Dat was week 2 alweer en alvast een stukje van week 3. 

6 opmerkingen:

MarijkeO zei

nadenkend denk ik dat de witte vogels Koereigers zijn. Ze leven in de buurt van vee omdat ze de insecten eten die rond het vee vliegen. Ze staan meestal overdag verspreid dicht bij een koe of paard (liefst erop of eronder :-)) 's Avonds verzamelen ze zich op een slaapplaats meestal in bomen nabij water. Je verhaal lezend en je plaatje bestuderend kom ik (1+1=2) dus op Koereigers. Leuke waarneming!

Cilia zei

Hallo Marijke,
Zelf zat ik in eerste instantie aan kleine zilverreigers te denken. Ik had nog nooit van een koereiger gehoord, dus daarnet even gekeken op wikipedia.
Lijkt er wel erg veel op, dus n.a.w. koereigers.
Helaas konden wij er niet dichter bijkomen, het terrein was afgesloten. Ook hadden we geen verrekijker bij ons. Maar het was wel een prachtig gezicht, het was een zijtak van de rivier de Loire (vlakbij Marcigny).
Trouwens ik heb ze wel eens bij koeien zien staan, nu weet ik dat het dus koereigers zijn. BEDANKT :-)
Vriendelijke groetjes,
Cilia

Walter zei

Het is en blijft mijn favoriete vakantieland...!
Dankzij jullie ben ik er dus regelmatig... :-)

Cilia zei

Hoi Walter, er zijn vele prachtige landen op ons aardbolletje... maar zelf vind ik het leuke aan Frankrijk dat het relatief dicht bij Nederland ligt, een prachtige natuur heeft en... BERGEN ;-) Ah en niet te vergeten : je kunt hier nog voor een redelijk bedrag een huis met veel grond midden in de natuur kopen.

Fijn weekend en lieve groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,
Oost-West-Thuis-Best
Dat schoot even door mijn gedachten bij het lezen van je blogpost.
Altijd beter dan: het gras bij de buren groener lijkt;-)
Prachtige toch om in je lievelingsland te werken en je vakantie door te brengen.
En kunnen genieten van niets doen en het nog toegeven ook kom ik nog zelden tegen,je lijkt er tegenwoordig pas bij te horen met overvolle agenda en de woorden druk,druk,druk,druk.
Belde kort geleden paar bekende van ons op die in de tachtig zijn om te vragen wanneer ze weer eens aankwamen, kreeg als antwoord dat ze ook nog met vakantie gingen dit jaar maar er nog geen tijd voor hadden ivm alle afspraken.

De koereiger heb ik tijdens rondreis in Indonesië vaker op de foto gezet maar in die grote getale waarin jij ze zag daar kan een vogelaar denk ik alleen maar van dromen;-)

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Directe buren hebben wij hier niet, dus valt er weinig te vergelijken (gniffel. gnuif).
Vaak zie ik wel schitterende plekken waarbij ik denk : hier zou ik ook wel willen wonen. Een leuk vrij gelegen huisje met zicht op zee of een huis met zicht op zonsondergangen of....... Zijn zoveel fantastische plekken te bedenken, maar we mogen beiden hier enorme graag zijn. Vooral de natuur en de vrijheid die we hier hebben.
Tja Ger, sommige mensen hebben het altijd DRUK. Toen Henk en ik bij-elkaar kwamen hebben we gelijk afgesproken dat wij niet mee wilden doen met die rat-race. Hebben en hadden altijd tijd voor leuke dingen en lekker niets doen op enkele verplichtingen na waar wij van vonden dat we er niet onderuit konden.

Zelf heb ik wel eens koereigers gezien bij koeien op het land, alleen wist ik niet dat het koereigers waren. Ik dacht altijd dat het zilverreigers waren.
Het leek trouwens prachtig mooi zoals ze daar zaten, dan is het wel jammer dat ik geen goede telelens heb. Binnenkort eens kijken of mijn oude telelens nog te repareren is.

Lieve groetjes, Cilia