Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 11 februari 2019

Roken...


In gedachten zie ik jullie denken : ze gaat het toch niet over roken hebben.

Jawel dus...



Roken is slecht voor de gezondheid, dat weten we zo ondertussen allemaal wel. Trouwens, leven op zich is ook slecht voor de gezondheid... maar daar ga ik verder hier niet op in ;-)

Helaas, ik heb een minpuntje... ik rook. Misschien stop ik er ooit mee, maar momenteel rook ik dus nog.
Als roker erger ik mij bij tijd en wijle gruwelijk aan die grote hetze tegen roken, steek zelfs een extra sigaret op vanuit ergernis.

Kom ik bij de dokter, wordt me gevraagd of ik rook. Kom ik bij de internist, wordt me gevraagd of ik rook en hoeveel per dag. Zelfs bij de tandarts wordt me er naar gevraagd.
Geen van allen vraagt of ik alcohol drink, of ik te vet eet, of ik veel snoep, of ik genoeg beweeg etc. etc.

Dan zit ik te popelen om te vertellen dat ik zeer summier alcohol nuttig, redelijk gezond eet en vrij veel beweeg. Weinig zout, weinig suiker, veel water en veel onbespoten groenten.
Maar... daar is geen oor naar.

ROOKT U OOK? Hoeveel sigaretten per dag? Dat is wat ze weten willen.
Gelukkig heeft nog geen van allen het gewaagd om het mij te verbieden, of nog erger... om mij met een belerend vingertje te vertellen hoe ongezond dat wel is ;-)

Roken, uiteraard is het slecht maar....................

Zo, dat moest ik even kwijt. Lucht lekker op ;-)

Ondertussen is hier de sneeuw zo goed als verdwenen, her en der ligt nog wat, wat soms voor zeer mooie effecten zorgt.


Ware kunstwerkjes...


Is een foto van een paar dagen geleden, de vlonder is ondertussen sneeuwvrij.






6 opmerkingen:

Walter zei

Oké, daar komt de mijne; (lacht nu al) Ben pas op mijn 30ste begonnen, binnen een maand (tis echt waar!) rookte ik 3 pakjes per dag!...Gelukkig had ik bronchitis en astma, dat scheelde! (lacht weer)
Ben inmiddels al 20 jaar geleden gestopt, maar toch begrijp ik je ergernis;Die hetze tegen rokers vind ik....vreselijk!
Dat het ontzettend ongezond is?
Ach, we zijn en blijven gelukkig altijd zelf verantwoordelijk voor ons gedrag...
En verder heb ik ongeveer alles waar tegenwoordig een naam bij hoort! Hihihi.
Cilia, rook gerust bewust verder! Gelijk heb je.

Ben ook opgelucht als iemand eens gewoon eerlijk haar hart lucht. @@@

Cilia zei

Hoi Walter, foei toch... 3 pakjes per dag (zie je in gedachten dat belerende vingertje die driftig heen en weer schud). Tja, dan mag je wel blij zijn dat je bronchitis en astma had ;-)

Denk niet Walter dat je er heel erg vrolijk van wordt als ik hier op mijn blog mijn gehele hart ga luchten, hahaha...

Maar soms, soms is het wel even prettig.

Nog even 1 ergernisje speciaal voor jou.

Zoals je waarschijnlijk wel weet ben ik absoluut geen liefhebber van medicijnen, zwaarste medicijn die ik tot vorig jaar gebruikt had was een paracetamolletje.
Helaas moet ik (wil ik ook) voor die kwaal die ik heb prednison gebruiken. Na veel zoeken en vragen, blijkt dat er helaas geen andere optie voor is.
Naast die prednison kreeg ik tevens maagbeschermers (ook een medicijn) uit voorzorg, omdat mijn huisarts dat voorschreef vanwege de eventuele schade die prednison kan veroorzaken aan de maag.
Kom ik vorige week bij mijn internist, zegt zij : waarom gebruik je maagbeschermers? Heb je last van je maag? Waarop ik antwoordde dat ik helemaal geen last van mijn maag gehad heb, maar ze voorgeschreven kreeg uit preventie van mijn huisarts.
Nou, die hoefde ik volgens haar niet te slikken, tenzij ik last van mijn maag kreeg.
Heb ik als een jan doedel die maagtabletten voor noppes maanden lang geslikt. Dat ergert mij mateloos.

Zo, nu even een sigaret...

Lieve groetjes, Cilia

von zei

goh en toen was zo maar mijn tikwerkje weg . . . dus nog een keer. Weet je, gewoon lekker doen wat je zelf wil en kak hebben aan een ander! kusssssssssss

Cilia zei

Hoi Yvonne, ik doe wel gewoon de dingen die ik zelf wil... maar dat neemt niet weg dat ik me soms wel behoorlijk stoor aan die hetze tegen roken. Wel ben ik uiteraard blij dat mijn zoon niet rookt en Henk ook niet... ik ben de enigste ;-(

Lieve groetjes, Cilia

Walter zei

Oohh, over medicijnen! Laat je niet gek maken met die zooi!....Verder heb je in alles altijd gelijk hoor! Net als ik...hihihi

Cilia zei

Was het maar zo dat ik altijd gelijk had ;-)
En eh... nee hoor ik laat mij absoluut niet gek maken met die medicijnen.

Zeg Walter, een goed weekend, hou je kras en een lieve groet,
Cilia