Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 29 november 2018

Schoen zetten...


Nog maar net terug in Le Pre Bonnet, heb ik gelijk mijn schoen opgezet, meerdere pracht liederen gezongen en vol verwachting mijn bed in gedoken.

De volgende ochtend rennend naar mijn schoen, een enorme teleurstelling... NIETS, helemaal niets in mijn schoen.

Henk is niet de minste en dacht dat de surprise misschien niet door de schoorsteen paste, want hij had wel wat getrippel gehoord.


Gelijk het dak op om te controleren...

Aangezien Henk toch op het dak zat, meteen ook maar de kachelpijp gecontroleerd en schoongemaakt.


De pijp is weer schoon, de kachel brandt weer als een tierelier...

en

komend weekend

doe ik een nieuwe poging...

👠👠👠👠👠👠👠




4 opmerkingen:

Walter zei

één probleem...de kans is groot dat je presentje brandend in je schoen terecht komt, hihihi!
Have fun!

Cilia zei

Hmm... je gaat mijn droom over super dikke cadeaus toch niet verstoren. Denk dat ik de kachel even uit laat ;-(

Ger zei

Hoi Cilia,

Ja,er kan op het dak van alles en nog wat gebeuren...,wie droomt er niet eens over Sinterklaas die op zijn paard over de daken rijdt en zijn Pieten die de cadeau's door de schoorsteen gooien.
Zo'n handige man als jij hebt is al een cadeau op zich.

Wij hadden zo'n handige en goede vriend als overbuur die altijd en voor iedereen klaar stond om klusjes te klaren bij reparatie's.
Toen hij afgelopen week op plat schuurdak van mijn buur korte tijd bezig was lekkage in dakleer dicht te maken was de gasbrander aan......maar van het een op andere moment doofde zijn eigen vlammetje...

Wat er zich in de volgende momenten voor mijn ogen voltrok waren beelden als in film waar ik normaal niet naar kijk en ze tot nu toe moeilijk van m'n netvlies krijg.
Blauwe zwaailichten van meerdere ambulances,brandweer en ladderwagen zwaaiden hun lichten door mijn erker tot in de kamer.
Acht hulpverleners op het dak en veel helpende handen in de tuin waaronder die van Har deden er lange tijd alles aan om een mensenleven te redden.
Heb na enkele ogenblikken het rolgordijn in serre laten zakken,kon het niet aanzien.

Helaas kregen we gister ochtend het zeer droevige bericht dat Har zijn vriend,wandelmaatje,een goed en hulpvaardig mens niet meer onder ons is in de straat waar we beiden al bijna 50 jaar wonen.

Zulke nare ervaringen hakken er in.

Liefs,Ger






Cilia zei

Hoi Ger,

Als kind droomde ik vaak over een paard, tijdens pakjesavond dacht ik dat het paard zo zou komen... maar NEE HOOR, niets van dat alles, zelfs geen pony. Dus altijd een kleine teleurstelling, ondanks de vele andere leuke cadeaus ;-)
Gelukkig ben ik erover heen gegroeid en heb ik niet zo hele vele wensen meer.
Paarden vind ik nog altijd prachtig, we hebben ze zelf bij ons in Nederland gehad om ze te verzorgen. Zelfs een keer een veulentje bij ons op stal geboren, prachtige mooi.
Tja Ger, ik kan me niet zo goed voorstellen om een vriend (partner) te hebben die niet van klussen zou houden.

Gossie Ger, gecondoleerd. Kan me voorstellen dat zoiets er flink in hakt. Hoop van harte dat jullie overbuurman zelf niet al teveel geleden heeft.
Persoonlijk vind ik het altijd een rot gezicht die enge blauwe zwaailampen en die griezelige sirenes, geeft altijd een onbehaaglijk gevoel. Helemaal als het ook nog eens, zoals bij jullie, om een vriend gaat. Maar lieve Ger, hoe erg het ook is... denk dat de buurman/vriend van jullie zeker niet gewild zou hebben dat jij er zo verdrietig om zou zijn.
Ik wens je veel sterkte ermee, met het een plekje te geven en HEEL VEEL LIEFS.

Lieve groetjes, Cilia