Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 15 maart 2018

Narcissentijd...


Het is weer volop narcissentijd hier bij ons. Zo ontzettend mooi, eigenlijks zou een ieder gelijk in de auto moeten springen om het even in het echt te bewonderen. Duizenden wilde narcissen, en het grappige... alleen op ons terrein. Er staan voor het eerst ook een paar op ons toekomstig terrein, die wisten waarschijnlijk dat wij volgende week de grond erbij kopen ;-)


De vaasjes staan weer gevuld met narcissen...

Wat wel een beetje jammer is, is dat er ook hele vele narcissen geplet worden. Veel door de honden, die soms als malloten door de tuin rennen, maar ook veel door onszelf. Aangezien ze daadwerkelijk overal staan en het daarom soms niet te voorkomen is.

Foto's...


Tussen de narcissen lopen zonder er een te pletten...
DAT VALT NIET MEE...


Bullie zijn graf wordt ook omkranst door narcissen.
(ik mis het mannetje nog regelmatig)


Jaarlijks probeer ik de narcissen op de foto vast te leggen, maar zoals het er in het echt uitziet...

 

Maar zoals het er in het echt uitziet... krijg ik ze er niet op ;-(


Vanaf het terras, overal gele stipjes... tot in het bos staan ze zelfs.


Ieder jaar opnieuw een verrassing.


Wat trouwens ook zo mooi lijkt, zijn van die bemoste afgeknotte stammetjes.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Verder zijn we veel in de tuin bezig als het weer het toelaat. Een nieuw stukje tuin ontginnen, meestal ieder jaar weer een klein stukje erbij... aangezien dat vrij veel werk is, bomen en struiken verwijderen, ontdoen van bramen e.d.


Binnenkort gaan de vroege aardappels erin. Deze heeft Henk afgelopen week in Nederland gekocht. Momenteel is hij op de terugreis naar hier.

Even een weekje alleen, nou ja paar dagen, is op zich best fijn. Maar samen is toch net eventjes wat fijner. Dan staat doorgaans de houtkachel al lekker aan te snorren tegen de tijd dat ik van mijn bed afrol ;-)

Alvast een fijn weekend, hier opnieuw wat sneeuw voorspelt... waar ik overigens HELEMAAL niet op zit te wachten. Geef mij maar VOORJAAR.


2 opmerkingen:

Walter zei

Fijn om weer terug te zijn in blogland!
Vriendelijke groet van;

Cilia zei

Fijn dat je het fijn vindt om weer te bloggen.
Lieve groet, Cilia