Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 26 november 2017

Eind november 2017


Zitten we plots alweer in de laatste dagen van november, waar blijft de tijd!!!

Zo af en toe zijn er nog van die dagen dat we zonder jas naar buiten kunnen, maar regelmatig zijn er ook veel koudere dagen. Op dat soort koudere dagen maken we met regelmaat grote wandelingen met de honden, omdat het dan te koud is om buiten te werken.
Op de ietwat warmere dagen zijn we buiten nog steeds wat bezig met het hekwerk, de bestrating en hout kloven. Binnenkort weer wat bomen kappen voor nieuwe voorraad.
Tevens hebben we wat stère hout besteld, aangezien we er niet op voorbereid waren dat we hier zo lang zouden blijven en onze houtvoorraad ondertussen flink aan het slinken is.
Uiteraard ligt er hier rondom in de bossen genoeg hout, maar we zijn te lui om zo onze voorraad bij elkaar te sprokkelen, tenzij het niet anders kan ;-) Moet zeggen dat dat ook behoorlijk veel werk is.

Even wat foto's van de afgelopen dagen...


Het zou Drenthe kunnen zijn, ware het niet dat er op de achtergrond bergen opdoemen.


Tja windmolens, ik blijf het toch een aantasting van het landschap vinden.


Samen op de vlonder op uitkijk.

Zo'n soort vlondertje staat nog op ons verlanglijstje. Vanuit onze tuin naar het weiland moeten wij over een klein stroompje. Rondom het stroompje is het op vele plekken (op het weiland) behoorlijk drassig. Zou fijn zijn daar in de toekomst een vlonder te hebben, zodat we zonder natte voeten te krijgen binnendoor naar het weiland kunnen lopen.


Leuk uitzichtspunt met zicht op Roanne.



Floeps, voordat je er erg in hebt gaat momenteel de zon alweer onder.


Weer thuis liggen de honden regelmatig heerlijk bij te komen van de wandelingen voor de warme houtkachel. Uiteraard ligt Bullie er dan ook bij.

Nog even een foto vanuit het keukenraam.


De foto is erg slecht gelukt, mede vanwege de flits in het raam. Maar ik wilde even laten zien hoe leuk het soms is om af te wassen met zicht op zo'n mooie buizerd, die vlakbij het raam zat en regelmatig zit. Dan is afwassen absoluut geen straf ;-)

Trouwens we hebben nog steeds een belabberde verbinding met het Internet, maar gelukkig gaat het soms even goed.

4 opmerkingen:

Yvonne zei

Beetje late reactie maar ik had nog steeds in mijn gedachten dat ik deze foto het helemaal waard vind om niet zo maar te laten passeren . . . owwww die foto van de hondjes met Bul er bij, grotegoden wat verschrikkelijk lief en als ik bij je was zou ik er absoluut bij gaan liggen!

Cilia zei

Wat lief hè! Te bedenken dat ze bijna iedere avond zo heerlijk met z'n drieën voor de houtkachel liggen. Wij met dikke truien en vesten aan, aangezien er voor ons dan geen plek meer is voor de kachel... tja, zo gaat dat hier ;-)
Hahaha, ik had je er wel tussen willen zien liggen. Mijn stoel staat er pal naast, geef ik je zo af en toe ook wel even een aai over je bolletje ;-)

Yvonne zei

haha je antwoordje komt mij bekend voor hoor . . . als de diertjes maar een lekker
plekkie hebben, wij passen ons wel aan . . . Voor niet-dierenliefhebbers moet dit wel heel maf klinken maar ach wij zijn er gelukkig mee!
liefs van mij

Cilia zei

Zo is het maar net, wij vinden het genieten om te zien dat onze honden en katten het naar hun zin hebben. Dat het blije beesten zijn.
Lieve groetjes, Cilia