Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 9 juni 2017

Gezellig etentje buiten...


Afgelopen avond, zo rond een uurtje of acht, besloot ik om eens heerlijk te gaan kokkerellen voor mijzelf. Al met al werd het een redelijk geslaagd maaltje.
Aangezien de temperatuur buiten nog zeer aangenaam was leek het me een uitstekend idee om mijn maaltje daar te nuttigen.
Mijn bord, een behoorlijk groot bord, vol geschept met al die lekkernijen om me vervolgens naar buiten te verplaatsen.
Al tijdens mijn eerste hap, werd de serene rust verstoord door twee kwijlende honden, naast de tafel, die verheerlijkt naar mijn ei keken. Zij zijn namelijk gewent om ook een ei te krijgen als wij er een nemen en hun ei lag nog in de keuken om af te koelen.
Lichtelijk geïrriteerd begon ik aan mijn tweede hap totdat ik plots een hele zwerm vliegen rondom mij gewaar werd. 'Mij niet opwinden, maar gewoon lekker genieten' dacht ik bij mijn eigen. Af en toe wat wapperend met mijn vork, om de vliegen weg te jagen, at ik verder.
Mila, die dat gewapper zag, was acuut alert en besloot om eens flink een keel op te zetten om eventuele indringers weg te jagen. Tegen ieder vogel geluidje vond mevrouwtje het nodig om te blaffen en aangezien er nogal wat af gefloten werd, was het compleet gedaan met de rust.
Alsof het al met al nog niet erg genoeg was, blaffende kwijlende honden, vliegen die denken dat ze mee mogen eten, ging plots ook nog eens mijn telefoon.

Even gezellig buiten eten...

Een troost : ik ben wel zat geworden ;-)

Geen opmerkingen: