Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 13 juni 2016

Gezinsuitbreiding...




MILA is de naam...


Een klein Gordon Setter meisje van 9 weekjes jong.

Al sinds lange tijd zaten wij te overwegen om er een hond bij te nemen.
Even lang zaten we te overwegen wat voor soort hond het dan zou moeten worden.
Van alles is de revue gepasseerd... TOTDAT we dit kleine meisje zagen.
.
Mila was pas laat op de middag hier en moest nog wat wennen, zo ook Mitsie, Vidor, de katten en wij natuurlijk. De taal is uiteraard ook een probleem, Mila blaft Frans ;-)

Ons meisje ligt nu heerlijk te slapen... ZO LIEF, klein en kwetsbaar. Op de foto lijkt het heel wat, maar ze is nog HEEL klein... vooral vergeleken bij onze Vidor.


Chiots setter gordon lof

Een foto van de fokster, Mila met haar nestgenoten...



7 opmerkingen:

Yvonne zei

AAAAAHHHHHH JA IK DACHT HET AL!!!!!!!
Gefeliciteerd, wat verschrikkelijk leuk! Ja logisch hè dat ik dat vind! Je hebt de juiste keuze gemaakt lieve Cilia! En wat een verschrikkelijk schatje en dan die naam, Mila, ook al zo lief! Ik ben denk ik net zo enthousiast als jij hoor en ik verheug mij ook op de foto's van haar in je blog!
Heel veel plezier met haar en het wennen, ach dat gaat zo maar snel hoor!
dikke kus van mij ook aan het puppekind

Ger zei

Hoi Cilia,

Na gisteren jou reactie en die van Yvonne gelezen te hebben op jou blog begonnen bij mij de radertjes te draaien en kon ik er met beetje fantasie wel wat bij invullen☺
En ja hoor hier is de bevestiging,wat een pracht hondje met mooie naam.Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe viervoetertje!!!
Heerlijk samen genieten van en met Mila.

We zijn weer terug van midweekje, moest wel lachen om je Frans blaffende hond,ik verstond de fluitende vogels ook niet vroeg in de ochtend bij het wakker worden in onze B&B,zal Drents dialect geweest zijn ;-))

Lieve groet,Ger

Cilia zei

Hoi Yvonne,

Met een lichte hoofdpijn heb ik het 'stokje' even aan Henk overgedragen, maar eventjes hoor... veelte leuk ;-)
Zo ontzettend lief, maar eerst ook even weer flink wennen aan zo'n pup.
We waren nergens op voorbereid, alle puppy-spulletjes (inclusief bench) liggen in Nederland. Ook merk ik gelijk dat ons huis momenteel niet puppy-proef is, potplantjes e.d. buiten zijn ook ERG verleidelijk, hahaha... Verder worden overal de tandjes ingezet en hangt ze om de haverklap in mijn broekspijpen. Tja, dat belooft nog wat voor jullie ;-) Zelf was ik alweer helemaal vergeten hoe dat alles met Vidor ging.
De vloer gaat hier straks wel flink glimmen, denk ik, van al het gepoets (plas, plas en nog hele vele plasjes)
Ze heeft trouwens de gehele nacht heerlijk doorgeslapen in een zelf gefabriceerde bench naast ons bed.

HEERLIJK zo'n puppy, vooral als ze zo lekker ligt te slapen. Nee hoor, gekkigheid... het is ook een pracht gezicht hoe ze achter Vidor aanhobbelt, die soms expres een stokje neer legt om vervolgens eventjes te brommen als Mila het stokje wil pakken ;-)
Onze Mitsie negeert haar, als Mila te dicht bij haar in de buurt komt snauwt ze even.
Vidor vind het super interessant, maar wil wel even laten weten wie de baas is.

Al met al HEERLIJK Yvonne, ik hoop dat Laura jullie zeer binnenkort ook gaat vergezellen.
Duurt het zolang vanwege de vaccinaties?
Over een weekje of drie moet Mila op nieuw geënt worden en krijgt ze haar paspoort, dat doen we hier in Frankrijk.
Haar stamboom e.d. wordt over een maand opgestuurd.

Zo, nu weer op naar de keuken, pup bewonderen.

Lieve groetjes, Cilia en een knabbel/lebber van Mila

Cilia zei

Hoi Ger,

Ja... Yvonne, als Setter liefhebster, had het volgens mij gelijk al wat in de gaten. Zij krijgt er zeer binnenkort een schattig Engels Settertje bij. Eén met zeer snoezige witte wimpertjes.

Bedankt voor de felicitatie met onze nieuw meisje. Ik heb er wel vertrouwen in dat het fijn wordt met zijn allen :-)

Ha... dus jullie zaten heerlijk een midweekje in Drenthe. Ja dat Drents is toch net even wat anders als Brabants. Daar bij ons in Groningen pik ik er ook gelijk de 'overloop vogels' uit Drenthe tussen uit ;-)
Hoop dat het een fijne midweek was en dat je flink genoten hebt.
Hoe gaat het trouwens nu met je lopen e.d. ?

Heel veel liefs en een vriendelijke groet, Cilia

Yvonne zei

Ha Cilia, wat is dat nou????? Al zoveel dagen geen schrijfseltje . . . zó druk met dat kleine handenbindertje?
groetjes en liefs van mij

Yvonne zei

getverderrie wat vind ik dat 'robotgedoe' toch lastig bij de berichtjes maken . . .

Cilia zei

Hoi Yvonne, ik heb je een mailtje gestuurd.
Binnenkort hoop ik weer een blogje te plaatsen.
Lieve groetjes, Cilia