Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 2 oktober 2015

Laatste keer...


Laatste keer dat ik hier in mijn uppie zit.
Over een weekje of drie gaan we namelijk weer met zijn allen naar Nederland.


Schrikken van vreemde geluiden o.d. doe ik niet meer.
Wat nog niet echt went is de STILTE. Ook al komt er zo af en toe wel eens bezoek, ook al gaat de telefoon met regelmaat... juist dan, na het bezoek of na het telefoontje treed de stilte acuut in.
Ondanks dat ik best van stilte houd, voelt het hier soms wel eens behoorlijk stil. Weet niet of stilte wel de juiste naam is, want in principe is het in de natuur nooit echt stil. Het is meer de stilte van het ontbreken van geluiden die door mensen voortgebracht worden... geen auto geluiden, geen grasmachines, geen kindergeluiden, geen etc. etc.
Voor een dag is dat wel leuk, zelfs voor twee dagen wel... maar na enkele dagen is het soms wel ERG stil.
Toch vind ik het telkens wel weer een uitdaging om de stilte te trotseren... ik praat tegen de honden, tegen de katten, tegen een roodborstje die dagelijks langs komt, tegen de koeien, tegen de planten en tegen mezelf.
Ook tegen de aggregaat (mini) die met veel pijn en moeite 's avonds aan gaat, zodat ik tv kan kijken en of computeren. Last van mijn arm van het opstarten van dat ding, grrr.

Wat me ook altijd weer opvalt als ik hier alleen zit is : dat het in mijn eentje best behoorlijk wat werk is om hier de boedel draaiende te houden. Neem bijvoorbeeld de houtkachels, dat is niet gewoon een knopje omdraaien en warm is het... NEE, de houtvoorraden continu bijvullen, kachels aansteken en zo af en toe bijvullen. Dan het gedoe met het mini aggregaatje. De beesten te eten geven en de nodige aandacht. De dagelijkse wandelingen met de honden. Zelf eten koken... want tja, de maag knort op bepaalde momenten. Het huis een beetje op orde houden... alleen het hoognodige ;-) Enz. enz.
Daarnaast neem ik mij ook altijd voor om wat klussen te doen in zo'n week. Afgelopen week de houtvoorraad onder ons nieuw afdakje aanvullen. Nieuwe houtvoorraad kloven en stapelen en in de kelder verder met het voegen van de muren.

Maar... vanavond kunnen de slaapsokken weer uit... Henk zit al in de auto, onderweg naar hier. Rond middernacht verwacht ik hem :-)

Nog even voor de extra gezelligheid wat frisse bloemen in de vazen...


Ah... even een paar foto's voor het weekend aan...


Tijdens 1 van mijn wandelingen kwam ik langs een veld vol met koningskaarsen...
ERG MOOI...


Niets is hier vlak, bergje op bergje af.
Puffend en zwetend, met wandelstok, maken wij hier onze dagelijkse rondjes...


Een leuk doorkijkje in een gehucht vlakbij ons.
Met zicht op La Chabanne...


De koeien waar ik regelmatig even een praatje mee maak...


Vidor op uitkijk, vanaf ons terras...


Hij zag een hert.
Regelmatig zien we daar een hert of een vos lopen...


Nu bloemetjes plukken voor op de vazen.
De cosmea staat nog in volle bloei...

Rest mij nog om jou, als lezer van dit stukje, een...
FIJN WEEKEND
toe te wensen


Geen opmerkingen: