Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 4 oktober 2015

De jacht...


Het jachtseizoen is weer in volle gang... en dat is te merken.
Vooral in de weekenden.


Het geblaf van de HELE VELE jachthonden galmt door de bergen.


De grote ... bakken scheuren door de bossen met veel kabaal.


Zo af en toe hoor je een, licht misselijk makend, geknal van de jachtgeweren.


Mannetjes en enkele vrouwtjes lopen in stoere jachtkledij rond, met de jachtgeweren nonchalant over de schouder gedrapeerd.


Voor NIET jagers is een leuke boswandeling op dat soort dagen haast onmogelijk zonder het risico te lopen omver geschoten te worden.


HOBBY jagen, sorry... maar ik kan er niet aan wennen en snap absoluut niet hoe mensen daaraan plezier kunnen beleven.


Maar och... wat vaak een ontzettende zachtaardige honden.
Soms lopen ze hier bij ons op het erf , met de neus over de grond en met de staart tussen de poten.
Soms zien we honden gewond langs lopen, bloedend of hinkend.

ACH JA... HOBBY

Heb ik het nog helemaal niet gehad over het wild wat opgejaagd en het liefst doodgeschoten wordt.

FIJNE HOBBY...
Maar niet heus.



2 opmerkingen:

Yvonne zei

Hi Cilia, o guttegut ik kan mij dit ook nog zo goed herinneren van onze Franse vakanties . . . ik heb wel eens een fluitende kogel langs mij heen horen gaan grrr en dan die zielige bosdieren die zo opgejaagd en uiteindelijk vaak neer geknald gaan worden, tsss wat een lol, maar niet heus. Maar wat een beeldschone jachthond heb je gefotografeerd, wát een lief smoeltje, enuh hij kan er ook niets aan doen, te horen bij 'zo'n baasje'. . .
grappig om te zien dat hij ook zo'n lichtgevend bandje draagt, zodat z'n baas hém niet dood schiet! Onze honden dragen deze banden ook altijd als wij in het buitenland in het bos wandelen!
doei liefs van mij en nog heel veel plezier (?!) je laatste weekjes yvonne

Cilia zei

Hoi Yvonne,

Zo'n heerlijk vrij boshuis als wij hier hebben, zo midden in de natuur heeft HELE VELE voordelen... Maar, helaas kleven er ook enkele nadelen aan, waaronder de JACHT.
De ene dag zit je heerlijk op je terras te genieten van de herten in de tuin, de andere dag zit je op hetzelfde terras te luisteren naar het vele geblaf van de jachthonden in de bossen en het geknal van de jachtgeweren... wetende dat de jagers die herten doodschieten als ze de kans ervoor krijgen. PLEZIERJACHT

Wat een prachtige lief uitkijkende hond hé! Met van die schitterende ogen. Hij was ook erg lief, veel liever als onze Vidor, die hem met veel gemopper weg wilde jagen ;-(
Dat met die lichtgevende banden is best een erg goed idee, die houd ik er in ;-)

Tja... nog maar een klein poosje en dan weer op naar Nederland... kan nog niet zeggen dat ik er al veel zin in heb.

Hou je taai met jullie Noortje (hoop echt dat het weer goed komt met haar) en hele lieve groetjes, Cilia