Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 10 februari 2015

Weer bezig...


Even een bloemetje voor de leuk...


~~~~~~~~~~~~


Marktplaats wordt weer met regelmaat bezocht. Op zoek naar tafels, kasten, stoelen, lampen, en hele vele andere spullen. En... zonder echt veel resultaat ;-(
Nou ja... Gisteren waren we even in Friesland om een tafel te bekijken, komen we met een hele kofferbak vol thuis... maar geen tafel. Hele vele potten, windlichtjes, buiten lampjes, kroonluchter, vazen en andere rommeltjes... we kunnen er zo mee op de rommelmarkt staan als we ooit in geldnood komen ;-)  Maar... geen tafel of kast om ze op te zetten.
Tja... nog even verder zoeken op marktplaats. Al moet ik bekennen dat me dat gezoek wel eens de neusgaten uitkomt. Vaak weet ik van tevoren niet precies wat ik zoek, dat maakt het er niet gemakkelijker op. En... als ik wel weet wat ik graag zou willen hebben kan ik het niet vinden of is het me VEELSTE duur.

Henk is momenteel weer bezig om een nieuw raam en kozijn te maken.


We willen beide ramen en kozijnen, voor, uiteindelijk vervangen. Deze zijn beide in behoorlijke slechte staat. Nou op zich maakt dat nog niet eens zo veel uit, maar ze zijn dusdanig dun dat we kapot glas bijna niet vervangen kunnen... te dun voor glaslatjes en tevens kans dat het raam in elkaar stort.


Ook een klein probleempje is het sluitwerk van de ramen, dat gaat met een lat die boven en onder klemt (op de foto in het midden). Deze lat moet je draaien, wat zeer moeizaam gaat, om het raam te openen. We hebben nog wel mooi oud sluitwerk, maar dat wil niet op deze oude ramen... te dun allemaal (de ramen hè...).

De kozijnen zijn nog wel redelijk, maar... ook veel te dun om er nieuwe ramen in te plaatsen.
We proberen wel om de nieuwe ramen dezelfde uitstraling te geven, alleen een ietsje dikker.

Nog geen tijd gehad om een nieuw klusrooster te maken, wel kan ik alvast verklappen dat het vervangen van een raam er ook op komt te staan ;-)


Een beginnetje... ;-) Het toekomstige slaapkamerkozijn...


5 opmerkingen:

Rozen van papier zei

Is dat voor je huisje in Frankrijk? Je kunt dan ook ter plekke kijken. Troc. Ook op internet. Jouw dichtstbijzijnde stad intoetsen. Nog steeds sneeuw bij yssengieux en put en valley. Bij ons alleen ijzig koude wind gehad, nu minder en volop zon. Nog wel een graadje vorst in de nacht.
groetjes Janny

Rozen van papier zei

Is dat voor je huisje in Frankrijk? Je kunt dan ook ter plekke kijken. Troc. Ook op internet. Jouw dichtstbijzijnde stad intoetsen. Nog steeds sneeuw bij yssengieux en put en valley. Bij ons alleen ijzig koude wind gehad, nu minder en volop zon. Nog wel een graadje vorst in de nacht.
groetjes Janny

Cilia zei

Hoi Janny, bedankt voor je twee reacties ;-)

Ja... die potten e.d. zijn voor in Frankrijk. Die mensen, waar dat spul wegkomt, gaan verhuizen en hadden op hun veranda allemaal gezellige rommeltjes die ze wel kwijt wilden. Dus hop... in de kofferbak.
De tafels en stoelen, waarvoor wij kwamen, vonden we niet leuk.
Hier gaat het wel, wat het weer betreft. Sneeuwklokjes en krokussen staan volop te bloeien.
Volgens mij ligt er ook nog sneeuw in de Montagne Bourbonnaise.

Ik zit me alweer stevig te verheugen op MAART, dan zijn we weer van plan om die kant op te gaan.

Vriendelijke groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Weer goed bezig en of het nou thuis in het noorden is of in het zuiden de grens over, het klussen en plannen maken gaat gewoon door.
En wat het nieuwe klusrooster betreft zal het wel goed komen denk ik zo.
Kijk niet enkel naar de toekomst plannen maar ook naar ALLES wat jullie in het verleden al veranderd en gemaakt hebben in Le Pre Bonnet, heb grote bewondering voor dat alles wat jullie ondernemen!!!
De bos tulpen geeft mij een echt voorjaarsgevoel........en de brem in leuke kan in het venster doet mij naar de zomer verlangen.

Hier in huis is de gang/trap en overloop klus ook bijna gereed,alles zit weer mooi in de lak en de muren en plafond zien er weer fris uit,de stoffeerder heeft vandaag zijn handige handen laten wapperen,morgen nog nieuwe nostalgische klinken op de deuren,oude wandkapstok wil ik in de kalkverf zetten.

En er broeit al het een en ander in m'n hoofd wat ik aan de muren ga hangen.
Ik ben er nou al helemaal mee in mijn nopjes en zou het liefste op de trap blijven zitten om rond te blijven kijken;-))

Succes met het klussen en lieve groetjes,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Plannen zijn er altijd in overvloed... de kluslijst gaat vast weer lang worden ;-) Maar weet je wat ik wel erg prettig vind! Dat het niet meer uitmaakt of het daadwerkelijk allemaal uitgevoerd gaat worden.
Ook ben ik er best content mee met datgene wat we tot nu toe gerealiseerd hebben.
Onze opzet was in het begin om zoveel mogelijk zelf te doen en tevens GOEDKOOP. M.a.w. niet naar de winkel om allemaal nieuwe spullen aan te schaffen, maar zoveel mogelijk tweedehands (natuurlijk wel tweedehands naar onze eigen smaak). Tot nu toe gaat het redelijk volgens planning ;-)

Ooh... heerlijk, jullie zijn dus nog steeds druk bezig. Gaat vast allemaal erg mooi worden.
Hier bij ons thuis hebben we veel oude houten deurknoppen en veel nostalgisch raambeslag (komt bij Weijntjes weg, heeft erg mooi spul).
Tja... zo blijft een mens bezig hè!

De sneeuwklokjes en de krokussen staan hier in de tuin alweer volop te bloeien. In huis zijn de vazen vaak met tulpen gevuld.
Ik kijk al uit naar het voorjaar, heb er weer veel zin in.

Zeg Ger, veel plezier met het verder aankleden van de gang/trap/overloop en veel liefs,

Groetjes, Cilia