Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 13 januari 2012

Graanschuur van Frankrijk

Als eerste wil ik even mijn nieuwe volger/ster Mario 35 verwelkomen, leuk dat je volger/ster geworden bent, veel plezier met het lezen en of foto's bekijken. Mario... doet me nog even terugdenken aan de tijd dat wij voor mijn zoon een nintendo gekocht hadden... waarop uiteraard het spelletje Super Mario stond. Mijn zoon mocht hooguit één uur per dag achter de nintendo (streng hè!), zelf zat ik tot diep in de nacht het spelletje te spelen (lag mijn zoon op bed, hahaha...), ik moest en zou het spelletje uitkrijgen... oef... wallen onder de ogen van heb ik jou daar. Sorry... heeft totaal niets met Frankrijk te maken, krijg je hè, als je wat ouder wordt... oude herinneringen. Met dank aan Mario 35 ;-)
Op deze blog een paar foto's van een enorme graansilo in de Champagne.
Telkens als we op de heen- of terugreis door de Champagne rijden, zie ik die enorme graansilo's in een miep-miep-vaart, steeds mij voornemend om er eens een keer een foto van te maken. Maar op zo'n heen- en terugreis komt het er vaak niet van, wel op de plekken waar we pauzeren, maar niet op de plekken waar we in razend tempo (90 a 100 km het uur) langs vliegen. Dit keer eindelijk even een foto-pauze van circa 1 minuut genomen. Zodoende gelijk drie foto's geplaatst. De Champagne vinden wij over het algemeen erg saai (wat heet...), een behoorlijk eentonig landschap, met trouwens wel erg mooie plaatsen, graansilo's en ondertussen veel windmolens. Bij Vouziers (hele mooie plaats) storten wij ons voor ons gevoel de Champagne in, zo'n 200 km graanvelden, tot aan Auxerre. Daarna wordt het wat groener... Bourgogne, en zijn we er bijna... nou ja... niet helemaal, maar toch... dan schiet het lekker op. Op de terugreis net andersom, als we eindelijk weer in Vouziers zijn, zijn we bijna weer thuis. Hoeven we nog MAAR een dikke 550 km, waarvan een deel door Belgie (wat meestal vrij vlot gaat), stukje Nederland en een groot gedeelte over de Duitse autobaan (dat gaat niet vlot, welnee, dat gaat razend snel).

Geen opmerkingen: