Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 17 april 2011

Fijne Paasdagen

Een beetje een gekke donkere foto, maar het gaat om de paaseitjes die aan de lamp hangen. Doorgaans ben ik vrij vergevingsgezind, maar één ding heb ik nog altijd vers in mijn geheugen: MIJN PAASHAAS IS VAN MIJ AFGESTOLEN toen ik een jaar of acht was. Als dit niet gebeurd was, had ik daar een mooie foto van kunnen maken... Maar ja... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
We zijn weer aan het aftellen, maar één hand nodig en dan gaan we weer voor een dikke week die kant op. Alleen al de reis erheen kan ik me op verheugen. Luik, Sedan, Chalons-en-Champagne, Troyes, Auxerre en Nevers, allemaal plaatsen waar we met plezier doorheen tuffen. Luik, omdat we dan Nederland en Duitsland achter ons gelaten hebben. Sedan, omdat we dan over de helft zijn, eindelijk in Frankrijk zitten en onze eerste echte pauze houden (even voorbij Sedan). Chalons-en-Champagne, omdat we dan echt in de Champagne zitten, soms doen we daar wat boodschappen. Troyes, omdat we daar in de buurt onze tweede lange pauze inlassen. Auxerre, omdat het zo'n mooie plaats is waar we al jaren, als we er door tuffen, van plan zijn om even rond te neuzen maar waar het nog nooit van gekomen is, trouwens in het verleden gooiden we daar altijd de gastank vol, sinds we op diesel rijden is dit niet meer nodig, dit is overal (als er geen stakingen zijn) verkrijgbaar. Nevers, omdat we daar meestal even lekker gaan eten, wat rondlopen en weten dat we niet meer zover moeten voordat we in Le Pre Bonnet zijn. Wij reizen doorgaans overdag, dit bevalt ons het beste. De 'vakantie' begint op het moment dat we bij ons huis in Nederland van de oprit afrijden, na een kilometertje of vijf zitten we bij wijze van spreken al op de kop in de tas (met veel lekkers...). Wat ik ook erg prettig vind, is dat het weer wat langer licht is, houdt in dat we misschien in het licht bij ons huis arriveren. Ons plan is om volgende week veel klussen te klaren, of het gelukt is een tweede. De resultaten laat ik weten als we weer thuis in Nederland zijn. Alvast hele fijne paasdagen gewenst en wie weet tot de volgende blog.

2 opmerkingen:

arno zei

Veel plezier.
Wij zijn er niet.
Verwacht 12 mei te gaan.

Groetjes Arno en Maaike

Cilia zei

Hoi Arno en Maaike,
Jammer dat jullie er niet zijn. In mei gaan wij niet, dagen sparen hè ;-) Maar we zien jullie vast en zeker in de zomer.
Jullie ook veel plezier in mei.
Groetjes Cilia, ook van Henk de groetjes.