Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 20 maart 2022

Ze zijn er weer... de wilde narcissen.

 
Ieder jaar hetzelfde, maar ik kan het niet laten om ze op de foto te zetten, omdat het ieder jaar opnieuw zo'n prachtig gezicht is.
Steevast kijken we er ook ieder jaar naar uit, Het luidt hier een beetje het voorjaar in, een tuin vol met duizenden schitterende wilde narcissen.
Ze staan niet overal op ons terrein, wel probeer ik ze op verschillende plekken wat uit te zetten. Zo staan er ondertussen wat op het weiland en naast het huis in volle bloei, nadat ik ze daar neergezet heb.


Ieder jaar staan we er opnieuw versteld van...



Een heel bloementapijt, vaak durven we maar amper door de tuin te lopen als de narcissen in bloei staan.


De ene dag staan er een paar in bloei.  Kijk je de volgende dag, na het wakker worden, staan er plots heel veel te bloeien.


De narcissen onder ons toekomstig schuurtje ga ik na de bloei verpoten.
Te bedenken dat wij dachten dat we zo goed als alle bolletjes daar verwijderd en herplaatst hadden.


Ondanks dat het er zoveel zijn vind ik het soms nog moeilijk om er wat te plukken voor op de vazen.
Toch staan binnen de vaasjes alweer vol :-)

Even wat anders...


De eerste dotterbloem is alweer op komst.
Lijkt ook ieder jaar schitterend als de dotters weer volop in bloei staan langs ons stroompje.


Nieuwe takkenomheining...

Vorig jaar kwamen de reeën regelmatig snoepen uit onze moestuinen. Ook onze honden gingen er soms even graven, vooral toen onze Vidor door had dat er wortels en radijsjes onder de grond zaten, hij is een enorme liefhebber van wortels, radijsjes en vele andere groenten.
Zodoende hebben we besloten om een omheining om de tuinen te maken. Afwachten of dit ze wat tegen gaat houden.


De vroege aardappels zitten er weer in, binnenkort gaan de late er ook in.


Geen idee of jullie de foto erg kunnen inzoomen, ik zelf wel. Zo ja, dan kun je in de verte achter ons huis de hele vele gele stipjes zien, de duizenden narcissen.


Sahara zand...

Grappig die gele luchten van het Sahara zand afgelopen week, iets minder grappig was dat de auto er vreselijke vies uitzag. Gelukkig waren we niet de enige en vielen we niet op toen we even naar Vichy waren.


Gaatje dicht gemaakt...

Al eens eerder had ik verteld dat ik sokken stoppen wilde leren. Dat kwam er nooit van, maar is me uiteindelijk gelukt. Ik had verscheidene wollen sokken met gaten, die ik niet weg kon gooien omdat ik ze nog te leuk vond. Sommigen lagen al enkele jaren te wachtten om gemaakt te worden. Op het Internet zag ik een leuke manier om gaten in sokken te dichten, een lapje erop breien.
Ondertussen puilt mijn sokkenmand uit, dagelijkse keuze uit hele vele leuke sokken, waaronder nu dus sommigen met een lapje ;-)


De nectarine...

Sommige fruitbomen staan op het punt om te gaan bloeien zoals de pruimen, perzikken en bovenstaande nectarine (die we in een grote pot hebben). De lente is onderweg...


Nog één dag en dan kunnen we de winter afsluiten.
Op naar de LENTE.

Zo dadelijk weer  in de tuin verder, stokken zoeken en knippen voor de omheiningen die nog niet af zijn.

FIJNE Zondag en alvast een MOOIE Lente toegewenst.

Geen opmerkingen: