Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 14 augustus 2021

Vakantie 2021 deel 2...

 
Ondertussen zit er alweer een groot deel van onze zomervakantie op.
Afgelopen dagen was het heerlijk zomerweer... de korte broeken zijn weer van stal gehaald. Het zweet gutst weer gezellig van onze voorhoofden tijdens lichte bezigheden... dat noemen wij ZOMER ;-)

Zo af en toe maken we wat uitstapjes, verder vele puzzeltjes oplossen, boeken lezen, in de hangmat hangen, lekker eten... ah en soms wat in de tuin en met ons toekomstig schuurtje bezig.
Dus vrij rustig hier.
Nou moet ik zeggen dat het meestal vrij rustig bij ons is als we hier zijn, dat is ook een van de reden dat we hier zitten. We houden van de stilte en van : niks moet en alles kan. Heerlijk zitten mijmeren op een stoel in onze oude versleten plunje, ondertussen genietend van de natuur om ons heen, denkend aan wat we allemaal eventueel wel zouden kunnen doen maar niet doen.
Om niet geheel als twee kluizenaars hier te zitten, vermannen we onszelf soms en gaan erop uit ;-)

Zo'n anderhalve week geleden werd ik 's morgens wakker, zag ik plots in de spiegel dat ik een bloedoog had. Raar, ik vernam er niets van... deed totaal geen pijn. Het zag er alleen erg gek uit, een vurig rood oog.
Om het geheel er nog wat fraaier uit te laten zien, beet ik me ook nog eens op mijn lip... tand door de lip, een dikke lip.
Het oog is ondertussen alweer bijgetrokken en de lip krijgt ook weer wat normalere proporties.
Verder geen klagen, nou ja een beetje... WARM, dik dertig graden momenteel.

Paar foto's van de afgelopen week.


Tijdens de uitstapjes pauzeren we vaak even bij wat water.


De honden zijn dol op water, vooral onze Vidor.


Even een pauze tussen de zonnebloemen en de maisvelden.


Met zicht op de Puy de Dôme.


Tijdens uitstapjes vaak onze stoeltjes mee, evenals koffie, iets lekkers te eten en uiteraard niet te vergeten... eten en drinken voor de honden.


Kasteelruïne van Randan.


Had ik het erover dat er volgens mij dit jaar wat minder vlinders waren.


Met het mooie weer van de afgelopen dagen zit het weer vol met vlinders.


Op de foto zit de eerste stiep, voor het toekomstig schuurtje, in de grond.
Ondertussen zitten er al meer.
Op de stiepen, die dienen als fundament, komen dikke palen.

Het stoeltje staat er voor mij, zodat ik als opzichter de boedel goed in de gaten kan houden ;-)

TOT SLOT...


Het huis staat momenteel weer vol met zonnebloemen.
Ik kan het niet laten om tijdens uitstapjes even wat mee te nemen.
Staat altijd zo leuk...

Op naar het laatste deel van onze zomervakantie.

4 opmerkingen:

Rozen van papier zei

Mooi hoor. Heerlijk hè de zomer.
Groeten Janny

Cilia zei

Hoi Janny,

Fijn om even weer wat van je te 'horen'. Hoop dat alles goed met je gaat.
Altijd fijn de zomer, al moet ik zeggen dat deze zomer wel even op zich liet wachten, wat weer betreft.
Komende week hier ietwat minder warm, maar nog wel veel mooi weer voorspeld.

Vriendelijke groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Heerlijk vakantie verhaal én foto's.
De meeste mensen moeten er vele kilometers voor rijden en uren in de file staan om er te komen,maar jullie als grootgrondbezitter zijn daar gewoon al en kan het genieten meteen al beginnen vanaf dag een van vakantie.
Opstaan met bloed doorlopen oog was hier ook eens schrikken toen Harry dat jaren geleden overkwam, totdat de huisarts hem geruststelden met de woorden: adertje gesprongen,kan geen kwaad.
Over ogen gesproken,zie al weken wazig,pijnlijke ogen en kan geen licht verdragen,zit in huis met zonnebril op, ontsteking in hoornvlies aan beide ogen,antibiotica druppels,kunsttranen en zalf voor de nacht helpen tot nog toe niet echt.
Verder blijft pijn in rug en been ook maar duren en duren, neuroloog dacht oorzaak gevonden te hebben en stuurde mij naar pijnpoli waar arts echogeleide injectie met verdoving en ontstekingremmer in grote beenzenuw spoot.
Wacht nog steeds op het resultaat.Dus begin zo onderhand een echte kluizenaar te worden,wil wel veel maar kan niet.
Prachtig staat ook bij jou de vaas met zonnebloemen, bij mij ook van die zonnige gezichtjes in huis die vrienden van me vorige week meebrachten toen ze dagje op bezoek waren,eerste keer samen na lange tijd,heerlijk!

Lieve groet uit een nat,grijs en koud Brabantseland,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Had ik het er net met Henk over dat ik al een tijdje niets meer van je gehoord had, zie ik daarnet plots je berichtje staan ;-)

Hè bah, wat vervelend dat met je ogen, rug en been. Had er graag wat aan willen helpen, maar helaas gaat dat niet. Hoop dat je desondanks toch nog wat kunt genieten van de kleine dingen in het leven en uiteraard van je man, lieve dochter en andere dierbaren.
Ha... en van de vrolijke zonnebloemen die je van jullie vrienden gekregen hebt. De mijne zijn ondertussen wat verlept, gelukkig hebben we nog enkele op het weiland staan... prachtige bloemen.

Dat met die bloedoog had ik ook al opgezocht en las toen dat het te vergelijken was met een blauwe plek en doorgaans vanzelf weer over gaat. Ik had er ook totaal geen pijn aan, alleen leek het wel erg desastreus. Gelukkig weer helemaal over.

Heerlijk hè, vakantie zo dicht bij, hahaha. Moet zeggen dat we nog steeds bijna dagelijks hier een soort van vakantiegevoel hebben, zelfs tijdens het boodschappen halen (hele prettige route naar de supermarkt).

Hahaha, zijn we dus niet de enigste kluizenaars. Er zit wel een verschilletje in... wij hebben er zelf voor gekozen, helaas jij niet.

Lieve Ger, ik wens je heel veel sterkte... de moed erin blijven houden. Veel liefs en vriendelijke groetjes vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia