Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 11 juni 2021

Hazelmuis...

 

Sinds een paar dagen zien we met grote regelmaat een hazelmuisje bij ons voor het huis.
Eerst hadden we niets in de gaten, dachten dat er een klein bruin vogeltje bij de vetbol zat. 
Normaal gesproken zitten er meestal koolmeesjes, pimpelmeesjes, zwartkopjes, spechten e.d. bij de vetbollen. Dus best nieuwsgierig wat dit voor klein bruin vogeltje was.
Het gekke was dat het vogeltje niet wegvloog terwijl ik dichterbij kwam. Plots zag ik dat er een staartje aan zat... bleek het een hazelmuisje te zijn.


Het muisje is totaal niet bang, je kunt er behoorlijk dicht bij komen.


Zo leuk die kleine voetjes en handjes, hoe het muisje lekker kan peuzelen.


Het hazelmuisje wordt ook wel eens mini aapje genoemd.
Het is het kleinste muisje van de slaapmuizen.


Nadat het muisje zijn buikje vol gegeten heeft doet hij/zij soms even een dutje boven het vetbolletje.
ZO LIEF...


4 opmerkingen:

von zei

Oh Cilia wat een beeldschoon muisje en wat een superleuke foto's! xxx van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne, prachtig hè! Tja, helaas een eekhoorntje heb ik tot nu toe nog nooit vast kunnen leggen (was uiteraard wel lichtelijk jaloers op die prachtige foto van jouw)... dan dus maar een 'mini aapje' ;-)
Lieve groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Heel bijzonder is het zoals ik op verschillende lees om hazelmuisjes te zien wanneer het nog licht is. En dan ook nog het geluk hebben om het op foto vast te leggen.
Lijk idd echt op aapje met die lange harige staart.

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

In Nederland komen ze helaas niet zoveel voor, ik las alleen in Limburg.
Dit muisje zien we de afgelopen dagen regelmatig even bij de vetbollen en het leuke is dat hij niet erg bang is.

Lieve groetjes,
Cilia