Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 13 maart 2019

Beetje balen...


Vorige week maandag kwamen wij tot de ontdekking dat er wat mankeerde aan de vering van onze auto, de auto ging niet genoeg omhoog... met als gevolg dat wij over ons zandpad, met dikke stenen en andere oneffenheden, stuiterden.
Om  een beetje 'fatsoenlijk' bij ons huis te komen ben je een 4 x 4 nodig of een auto die, zoals de onze, in verschillende hoogte standen kan. Anders is er grote kans dat je zo af en toe met de bodem over de grond gaat.
Henk gelijk de volgende dag naar de garage. Daar hebben ze de auto nagekeken en het euvel gevonden, maar... de onderdelen waren niet voorradig en moesten besteld worden.
Werd ons gelijk verteld dat het niet vertrouwd was om zo naar Nederland te gaan, wat wel in onze bedoeling lag.
Vorige week de gehele week gewacht, paar keer gebeld : NEE... nog geen onderdelen.
Met als resultaat dat wij helaas afgelopen weekend niet naar Nederland konden, vele afspraken moesten verzetten... al met al erg vervelend.
Vandaag waren eindelijk de onderdelen aangekomen en kan, als alles mee zit, de auto vrijdag gerepareerd worden.

Verder nog een klein tegenvallertje.



Zit ik in de tuin te wroeten kom ik plots een parfum flesje tegen, een flesje met inhoud.
Even dopje eraf en neus er boven, bah... sterke parfum lucht. Ik ben absoluut geen fan van parfums of aftershave, staat me zelfs wat tegen.
Gelijk het flesje leeg gegoten, flink gespoeld... want het is best een leuk flesje, die later waarschijnlijk in de glascontainer beland.
Daarna toch nog even op internet gekeken, wat het voor parfum was. Er staat namelijk ROJA op de dop, daar waar ik nog nooit van gehoord had. Schijnt het een ontzettend dure parfum te zijn, een parfum waar je al gauw enkele honderden euro's voor betaald.
Toch niet te vatten dat mensen zo'n duur luchtje aanschaffen om het vervolgens ergens bij ons in de tuin te droppen ;-)
Wie weet wat het 'antieke' flesje parfum waard was. Heb ik het zo maar klakkeloos weggespoeld.

Gelukkig is het hier niet een en al droevenis, welnee... buiten is het hier heerlijk toeven. De narcissen zijn alweer flink op komst.


Een vriendin van ons vroeg al : hoeveel bolletjes heb je wel gepoot.
Niet 1, terwijl de tuin vol staat met wel duizenden.
Allemaal wilde narcissen, ieder jaar opnieuw een verrassing.


Zo ontzettend mooi en echt ze staan overal.


Zelfs op de vaasjes in huis ;-)


Ook staan er overal longkruidjes te bloeien in de tuin.

Echt aan alles merk je hier dat het voorjaar er aan komt. Van alles komt weer boven, de vogeltjes kwetteren er weer lustig de gehele dagen op los, de vleermuizen vliegen tegen de schemering weer rond het huis.
De winter is/was leuk, maar ik verheug me toch wel alweer flink op het voorjaar.



4 opmerkingen:

Walter zei

...ben zwaar teleurgesteld in je...een duur flesje parfum leeggooien! Waarschijnlijk had ik het leeggedronken, hahaha!
Succes met de auto...

Anoniem zei

Hahaha... tja dat heb je dan soms. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat de parfum nog van goede kwaliteit was... daar zullen we nooit achter komen ;-)
Morgen gaat de auto voor reparatie, de onderdelen zijn binnen, Dus nu maar hopen dat het eindelijk goed komt.
Groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Toen ik gisteravond nog laat jou blogpost las en ik las over de vondst van flesje moest ik er effe het mijne van weten.....
ben namelijk dol op oude flesjes en helemaal wanneer het om grondvondsten gaat.

Ik zag in gedachten jou mooie flesje met nog mooiere bloemetjes al bij jou in de diepe vensterbank staan waar het glas het zonlicht staat te vangen.

Nou heb ik zo'n idee dat wanneer het om parfum gaat van vele honderden Euro's dat het flesje waar ze het luchtje instoppen ook wel een hele luxe uitstraling moet hebben.

Daar zat ik dan tijdens de kleine uurtjes in de nacht te Google op de merknaam die jij op dop van flesje vond.
En idd de meest luxe parfumflacons met prijzen waar ik van duizelden kwamen in eerste instantie voorbij.

Maar ik zocht nog wat verder en kwam er toen al snel achter dat in het door jou gevonden flesje Roja Flore La Brillantine Parfum gezeten moet hebben.
Je weet wel.......dat vettige spul wat vroeger veel meer dan heden ten dagen vooral door mannen in het haar gesmeerd wordt.

Lees op het internet dat het merk al meer dan halve eeuw bestaat en nog steeds te koop is.

https://e-commerce.fauteuil-barbier.com/coiffage/36-roja-flore-la-brillantine-parfum.html

Hoop dat jullie auto snel weer in orde zal zijn en jullie je ding kunnen doen!!!


Jaha het voorjaar is in aantocht,kijk er ook naar uit.

Fijne tijd in Nederland en
lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Gossie, dus helemaal geen ontzettend dure parfum (sommige zelfs van over de duizend euro), maar gewoon ordinaire brillantine, hahaha. Vond het al erg vreemd ruiken en het flesje tevens een vrij simpele uitvoering voor die enorm dure parfums ;-)

Dus... de man die hier ooit voor ons zat had misschien wel een hoofd vol brillantine, toch leuk om te weten.

Hier in de tuin vinden wij vaak glaswerk en/of aardewerk. Soms zelfs complete (lege) oude wijn flessen. Vraag me altijd af hoe dat dan vroeger hier toe ging : gooiden ze dan gewoon de lege flessen e.d. in de tuin. Waarschijnlijk wel, destijds waren er natuurlijk nog geen glascontainers.

Wel jammer met dat simpele flesje, had hem anders zo naar je opgestuurd. Zelf heb ik niet zoveel met glaswerk, ben meer dol op antiek aardewerk.

Morgen (vrijdag) gaat de auto naar de garage. Dus hopen dat hij snel weer klaar is.

Heerlijk hè, aan alles merk je dat het voorjaar in aantocht is, al was het hier vandaag wel een behoorlijke grijze natte dag. Maar geen klagen, al vele heerlijke dagen gehad en er staan nog veel in de planning volgens weer online (zaterdag 16 graden met zonnetje).

Hele lieve groetjes vanuit hier en alvast een fijn weekend toegewenst,
Cilia