Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 18 januari 2019

Januari 2019 week 3...


Onze Vidor...


Genieten geblazen...

Telkens weer heerlijk om terug te zijn in Le Pre Bonnet, al was het alleen al om de honden hier zo te zien genieten.
De vrijheid die ze hier hebben kunnen wij ze helaas niet in Nederland geven.

Weer veel buiten bezig geweest de afgelopen dagen, voornamelijk op het 'nieuwe' stuk grond. Daar is jaren lang niets aan gedaan... dus daar zijn we nog wel even zoet mee.


 Het weer was van dien aard dat we buiten ons kop koffie konden drinken, nou ja... wel met een dikke jas aan ;-)
Het gekke is dat we dat in de winter nooit doen in onze tuin in Nederland. Moet zeggen dat we daar in het 'centrum' van een dorp wonen, dus een compleet andere entourage, wat gewoon domweg niet zo aantrekkelijk is om daar 's winters in de tuin te gaan zitten.


Bovenstaand stuk grond is een erg nat gedeelte, op enkele plekken komt er water naar boven... wat vervolgens naar het stroompje gaat.
Langs het stroompje staan verscheidene wilgen, deze waren behoorlijk groot. Helaas waren ze niet meer in optimale conditie, vele takken waren geknakt en/of zelfs compleet dood. Vandaar dat we de meeste wilgen flink teruggesnoeid hebben in de hoop dat ze weer mooi uitgroeien (wie weet worden het uiteindelijk mooie knotwilgen).
Ook zat het stuk natte grond vol met verwilderde bramen, meters lange slierten en heel veel dode slierten, waar nooit een braam aan komt.


Even een erg slechte foto, maar zou toch leuk zijn als er in de toekomst mooie knotwilgen langs het stroompje staan.
Iets wat je bijna niet op de foto ziet, is dat de grond behoorlijk afloopt en er in het stroompje allemaal leuke kleine watervalletjes zitten. Dag en nacht hoor je het water kletteren.

Op de foto's ziet het er allemaal niet zo zonnig uit, toch scheen deze de afgelopen dagen regelmatig.


Zo mooi, hoe deze dan in huis schijnt en soms zorgt voor prachtige schaduweffecten.





7 opmerkingen:

Lacouronne zei

hoi, ik had begrepen dat jullie mijn kaartje gehad hebben. Ik zal later wel adres en telnr geven, liever niet via het net. Vordert het herstel? ik begreep dat het nog even kan duren? Hier alles goed maar helaas lukt het op geen enkele wijze om te bloggen. Ik heb na de zomertrip en de embouteillage natuurlijk wel een verhaaltje klaar liggen. Hopelijk kan ik dit jaar nog eens het nieuwe stukje grond bewonderen.
Iedereen de groetjes,
Michel

Cilia zei

Hoi Michel, fijn om even weer wat van je te vernemen.
Nog BEDANKT voor je leuke kaart. Je kaart kwam mooi op tijd, sommige kaarten waren ZEER lang onderweg. Gisteren en enkele dagen geleden kwamen er nog kerstkaarten met de post :-) Beetje raar, sommige waren al begin december verstuurd... denk dat de postbode niet altijd evenveel zin heeft om helemaal naar beneden te gaan :-(

Voel me gelukkig prima, weinig bijwerkingen van de medicijnen. Binnenkort even weer bij de internist langs en nog een botonderzoek (dit i.v.m. eventuele bijwerkingen van de medicijnen). Zo ook maandelijks bloedonderzoek, afgelopen donderdag nog... ziet er allemaal goed uit.
Helaas moet ik nog wel een tijd medicijnen gebruiken, maar ben al aan het afbouwen.

Zou fijn zijn om je weer een keer te zien, van harte welkom.

Hele vriendelijke groetjes van ons beiden en laat maar een keer weer wat van je horen,

Groetjes, Henk en Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Wanneer je buiten actief kan kunt zijn op eigen grond zo midden in de natuur krijg je het vanzelf warm ook al is het winters.Ik zie jou daar in gedachte wel rond huppelen in het groen met rode blos op de wangen.

Volgens mij heb ik dat nou ook.......
maar dat komt meer doordat het lekker warm is in de huiskamer en ik 'n lekkere neut op heb🤣

Ga eens ff in mijn keukentje kijken of appelvlaai afgekoeld is zodat de stolp er op kan tot morgen wanneer de visite komt want dan pas ga ik hem aansnijden en voor de liefhebbers met flinke dot slagroom.

Wens jullie een fijne en zonnige zondag!
Liefs van ons!

Walter zei

Tja, ik weer lezen hier midden in de nacht...en wat dacht ik te lezen;
Onze Vader; dus ik maar wachten op dat schietgebedje, hahaha.
Veel plezier daar, lieve mensen!

Cilia zei

Hoi Ger,

Gisteren weer een hele tijd buiten bezig geweest, later op de middag een mooi vuurtje gemaakt op het weiland en op onze stoeltjes, in de warmte van het vuurtje, onze kop koffie gedronken.

's Avonds, voor de warme houtkachel, een mooie Zweedse film gezien om vervolgens, tegen twee uur 's nachts, een nachtwandeling te maken. Het was super helder, bijna volle maan, allemaal sterren en om je heen hoor je dan de uilen.

Vandaag is het hier een beetje wit, denk dat het wel zo weg trekt.

Hmmm... kun je hier ook even een puntje appelvlaai heen sturen? Het liefst met een hele dikke dot slagroom ;-) Je mag hem ook brengen, kunnen we er samen van genieten.
Grapje...

Wens jullie ook een fijne voortzetting van deze zondag, genieten van de visite en de appelvlaai.

Lieve groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Walter, denk dat je daar ERG lang op zou moeten wachten eer je op mijn blog 'onze vader'zal lezen ;-)
Een fijne zondag toegewenst daar in je nieuwe stekkie.
Lieve groetjes, Cilia

Walter zei

Hihihi....