Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 16 september 2018

Even een update...


Gossie, zitten we plotsklaps alweer halverwege september.
Even een update...



De reden dat ik momenteel niet blog is : dat ik al een tijdje zit te dokteren.
Bijna een maand geleden begon het met hoofdpijn, een vreemde abnormale hoofdpijn die maar niet over ging.
Na een tijdje toch maar even bij een dokter langs... en ja hoor : PLOTS zat ik in de 'mallemolen'.
Bloedprikken, ziekenhuisbezoek, 'kleine' (ik vond hem wel GROOT) operatie... een biopt uit mijn slagader in mijn hoofd, een scan van mijn hoofd.
Tja... en nu afwachten of er wat uitkomt.

Volgende week zouden wij op vakantie gaan, een super leuk huis geboekt, helaas moeten wij dat cancelen. Komt wel weer een andere keer, eerst hier wat uit dokteren.

Natuurlijk is het niet allemaal leed hier, tussen de misère door genieten we hier van het zalige nazomerweer, van de bloemetjes en de bijtjes.
Heerlijk hele dagen buiten en 's avonds lekker de houtkachel aan.

Ook valt er zo af en toe nog wel wat te lachen...


Henk voor de zoveelste keer de koeien (10 stuks plus 9 kalfjes) terug naar hun weiland brengen.
Ach... toch wel lief, ze kwamen natuurlijk eventjes op ziekenbezoek ;-)


Dagelijks zo'n beetje buiten ons middagmaal nuttigen in het zonnetje...


Volop genieten van de vele zonnebloemen die momenteel in volle bloei staan.


En... van de klaprozen die al tijden lang bloeien.
Bijna dagelijks bloeien er een paar, erg mooi.


's Avonds gezellig met ons allen voor de warme houtkachel naar de tv kijken.

Fijne voortzetting van deze zondag en misschien even duimen voor mij dat de uitslag goed uitpakt :-)



10 opmerkingen:

michel zei

Hoi, oef dat klinkt toch wel heftig. Ik zal voor jullie duimen de komende tijd. Sterkte en beterschap.
Gr. Michel

Walter zei

Natuurlijk ga ik voor je duimen én aan je denken! @@@

Cilia zei

Hoi Michel, BEDANKT voor je lieve woorden. Als dit alles achter de rug is doen we even een belletje.
Lieve groetjes van ons beiden.

Cilia zei

Hoi Walter, HEEL ERG LIEF VAN JE.
Je bent gewoon een dikke lieverd :-)
Lieve groet, Cilia

von zei

Ja lieve Cilia, dit is een erg spannende tijd, zo naar op zoiets te moeten wachten. Maar wel een vreselijk leuke foto van Henk zo met die honden en koeien, hij ziet er uit als een echte Fransman! Keep in touch, dikke kussssss

Cilia zei

Hoi Yvonne, ik heb je net even een mailtje gestuurd. Ook langs deze weg nog BEDANKT voor je lieve medeleven da afgelopen tijd.
Prachtfoto van Henk, de honden en de koeien hè! In het echt leek het ook erg mooi.
Lieve groetjes, Cilia

Arno Bes zei

Jee, geen leuk bericht.
Beterschap gewenst, we zien jullie met de feestdagen wel weer.
Groetjes van ons.

Cilia zei

Hoi Arno en familie ;-)

Gisteren heb ik de uitslag gekregen. Gelukkig geen levensbedreigende ziekte, wel 1 waar we een lange adem voor moeten hebben met zwaar medicijn gebruik. Ziekte van Horton.
Maar we gaan er vol op tegen aan en wie weet zit ik er tijdens de feestdagen als plofkip bij ;-) Hmmm... toch maar een beetje humor erin houden.

Jullie daar veel liefs, een dikke zoen voor prachtige Amara en eh... een kleintje voor jullie.

Lieve groetjes van ons beiden.

Ger zei

Hoi Cilia,

Vanaf ons vakantie adres in prachtig landhotel in het Sauerland lees ik tussen alle dagtochtjes door even op de blogs en kom ik plots een post van jou tegen die mijn hart in keel doet kloppen.....
Joh dat is niet niks wat daar bij jullie allemaal gaande is met je gezondheid.
Lees in een reactie van jou dat je inmiddels na onderzoeken de uitslag hebt gekregen.
Hopelijk heeft de geneeskunde jou een medicijn te bieden dat herstel mogelijk is.

Lieve Cilia ik wens je van harte beterschap en heel veel sterkte 🌻🌻🌻

Liefs en groeten ook namens Harry!

Cilia zei

Hoi Ger,

Allereerst : Wat ontzettend fijn om te lezen dat jullie heerlijk op vakantie in Sauerland zijn. Hoop van harte dat jij je weer wat beter voelt, maakte me wel wat zorgjes om jou. Heel erg FIJN.

Tja... zo heb je niets en zo zit je plots in de medische molen. Gelukkig hebben ze redelijk snel gevonden wat het is, want ja je gaat je dan toch soms zorgen maken om het allerergste.
De ziekte van Horton is goed te herstellen, alleen moet ik voor zeer lange tijd aan de Prednison en vaak voor controle. Die Prednison baart me nog wel grote zorgen, maar de tijd zal leren... wie weet valt het allemaal mee en... niet onbelangrijk : die verschrikkelijke hoofdpijn is al behoorlijk afgenomen, bijna weg zelfs.
Ik ga mijn best doen om er zo positief mogelijk in te gaan staan en stevig werken aan het beter worden :-)

Zo, genoeg gezeur over mij... dat gaat uiteindelijk allemaal goed komen.
Gaan jullie nog maar even heerlijk genieten van jullie vakantie met zijn beiden, een erg mooi gebied Sauerland waar veel te genieten valt.

Heel veel liefs en goeds voor jou en Harry,
Cilia