Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 6 oktober 2011

Prinses op de erwt...

Even een super onduidelijke foto, bij gebrek aan een betere, maar het verhaaltje gaat over het dekbedovertrek wat op de foto te zien is, vandaar... Trouwens dat kruis wat daar zo opvallend hangt (in het echt valt ie niet zo op, ligt aan de foto...) heeft niets van doen met een geloof of dergelijke, dat kruis lag nog in ons huis bij oplevering en ik vond het zonde om hem klakkeloos weg te gooien, tja... dus dan daar maar even hangen, anders ligt ie ook maar gewoon te liggen... verstoffen.
Afgelopen nacht bijna geen oog dicht gedaan, de reden hiervan was dat dan weer mijn been kriebelde, dan weer mijn rug, dan weer mijn neus, teen, arm ga zo maar door... Draaien en woelen op het bed, krabben, anders liggen, krabben... Bah, bijna de gehele nacht bezig en dat terwijl er een heerlijk fris geurend gewassen flanellen dekbedovertrek op mijn bed lag, waar ik doorgaans als een roosje onder slaap. Vandaag mijn bed aan een stevige inspectie onderworpen en wat wil het geval... mijn fris geurend gewassen flanellen dekbedovertrek zat vol met haren. HAREN? Jawel haren van de honden en de katten die in Frankrijk heerlijk op ons bed lagen te knorren. Nou wil het geval dat ik na thuiskomst uit Frankrijk behoorlijk wat wasgoed had, logisch..., maar in het geheel er niet meer aan gedacht had dat er misschien wel eens hele vele haren op het dekbedovertrek zat, dus dat ding gewoon in de wasmaschine gepropt (omgekeerd), opgehangen te drogen, opgevouwen en in de kast gelegd, gisteren uit de kast gehaald en in het schemer om mijn dekbed gedaan. Resultaat... slechte nachtrust. Ik ben net zo'n prinses op de erwt, zogauw er een kruimeltje op mijn bed ligt, lig ik daar wakker van en ik kan hier vertellen dat het niet één haartje was... NEE... hele vele haren, wat heel veel gekriebel opleverde. Trouwens terwijl ik over een titel zat na te denken, schoot me nog een vakantie te binnen. Een vakantie voordat wij ons huis hadden, jawel toen ging ik nog op vakantie... In de Dordogne had ik een prachtig klein watermolentje gehuurd en daar zat me toch een zalig bed in dat molentje, ongelogen minstens vijf dikke matrassen opelkaar waar je helemaal in wegzakte, daar sliep je daadwerkelijk als een prinsesje. Het enige probleem was... er 's morgensvroeg weer uitklauteren. Tja, ik heb het niet ervaren maar heel misschien gaf het ook een probleem als er onder één van de hele vele dikke matrassen zich een erwtje begaf. Vandaag heb ik mijn dekbedovertrek haarvrij gemaakt... dus... ik vermoedt dat ik straks als een blok in slaap val. Een goede nachtrust gewenst allemaal van een 'prinsesje':), snurk, snurk, knor, knor...

Geen opmerkingen: