Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 5 januari 2011

Gaaskooien

Gaaskooi die gevuld is met maïskolven.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Een beetje een gek begin voor een nieuwe blog in het nieuwe jaar. Maar ik zat te popelen om deze foto op de blog te zetten. De foto is 2 januari 2011 in Frankrijk gemaakt. Wat maakt hem zo bijzonder? Wel... ik vroeg mij al vele jaren af, waarvoor die gaaskooien gebruikt werden. Afgelopen augustus had ik een foto van een lege gaaskooi op deze blog gezet, met de vraag of iemand ook wist waar dit soort kooien voor gebruikt worden. Dankzij 'Gerda uit de Dordogne', kwam ik erachter dat ze voor maïskolven gebruikt worden. Tot mijn grote verrassing zag ik tijdens het rondtoeren verscheidene van die gaaskooien, gevuld met maïskolven. Ik was al overtuigd, maar ben erg blij dat ik het nou zelf met eigen ogen gezien heb.
Hallo... we zijn weer terug in Nederland, de kerst en oud en nieuw zitten er weer op. Hierover op de volgende blogs weer meer.

Geen opmerkingen: