Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 21 oktober 2010

Pech en Staking

Nou niet denken : nog zo'n foto??? Nee, dit is een totaal andere. Het beviel ons dusdanig goed, dat wij dachten : dat doen we nog es......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dinsdagochtend tegen een uur of acht zijn wij wederom vertrokken. De auto starte prima, geen vuiltje aan de lucht. Normaliter gooien wij de tank altijd helemaal vol, voor vertrek. Alleen dit keer was er geen brandstof in Mayet te krijgen. Geen nood, er zat nog wel wat in de tank. Onderweg begon het wel steeds vreemder te worden, wij zijn verstoken van nieuws in Pre Bonnet, vele tankstations hadden plakkaten hangen, wat ons duidelijk moest maken dat er geen brandstof te krijgen was. Nog ging er niet echt een lichtje bij ons branden, zelfs niet toen in Auxerre, een redelijk grote plaats, ook geen brandstof te krijgen was. In Auxon, een klein plaatsje ongeveer 50km noordelijker als Auxerre, zagen wij een pomp zonder plakkaat. Auto uit, kijken, nee.... ook geen brandstof. Henk weer in de auto, starten.... niks starten, nog eens starten.... niks. Van alles geprobeerd, maar de auto wou met geen mogelijkheid lopen. ANWB maar weer gebeld, twee uurtjes gewacht, totdat de depanneur kwam. Deze concludeerde dat er geen diesel kwam, dus dat de brandstofpomp stuk was. Auto opladen, hondjes erin en ik erin, Henk voorin, terug naar Auxerre. We krijgen er al recht een beetje ervaring in. Na wat gedoe, zat er dan eindelijk een nieuwe brandstofpomp in. Auto starten.... niks, nog een keer....niks. De depanneur vertelde dat er waarschijnlijk iets aan de bedrading mankeerde. Gelukkig had hij alle tijd voor ons en maakte er een noodoplossing voor, zodat we wel met een gerust hart verder konden. Al met al waren we vijf uur later op de plek waar de auto ons staan liet. Maar... nog geen diesel en langzamerhand raakte de diesel op. We besloten naar Troyes te rijden, grote plaats, ook nergens geen diesel. Even wat rondvragen, verwezen ze ons naar een Carrefour, waar nog wel wat te krijgen was. Werkelijk een giga rij auto's, dus aansluiten maar. Nadat we zo'n anderhalf uur in de rij stonden, kwam er een agent vermelden dat de brandstof op was. HELP... wij hadden nog 3 liter diesel. De agent verwees ons naar een andere grote supermarkt. Ons geduld werd wel enorm op de proef gesteld, ook ons geloof om nog uit Frankrijk te komen nam af. Ondertussen hadden we begrepen dat de Fransen aan het staken waren, maar zoiets.. dat geloof je toch niet. Bij de andere supermarkt stond ook een behoorlijke file, dus hebben we eerst gevraagd aan de agenten aldaar of er wel genoeg brandstof was. Lachend vertelden zij dat er nog wel 5000 liter was. 5000 Liter is, als je even rekent echt niet zo heel veel. Even voordat wij aan de beurt waren zagen wij een vrachtauto aan het tanken, spannend, eng, eng. Maar... we hebben het gered. Jawel, 63 liters. Yes, we konden naar huis. Ondertussen was het al donker, uren later, maar we konden verder.
In de Champagne zeiden we voor de grap: nou nog even een omleiding dan hebben we alles gehad. Wat kregen we...... een omleiding vanwege een ongeval. Zoiets verzin je toch niet. Geradbraakt kwamen wij tegen zes uur 's morgens weer thuis in Nederland. Kapot, verkouden, rillerig, hoofdpijn,direct op bed. Om negen uur riep de plicht ons alweer, VIDOR. Tja die dacht niet even, laat ze maar lekker slapen, nee...negen uur is negen uur en dan moet er gegeten worden. Grrrrrr........

2 opmerkingen:

  1. citroen naar de sloop nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roelof,

      Was in 2010, we zijn nu reeds 3 jaar verder en... de auto loopt nog steeds ;-)

      Groetjes,
      Cilia

      Verwijderen