Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 7 juli 2019

Voegen, metselen en hangmat weer...


Hangmatweer :



Ondertussen hangt de hangmat weer tussen de bomen.
Eerlijk gezegd kan ik mij er niet zo lang bij dulden om er voor lange tijd in te liggen, maar voor even lekker schommelen vind ik best aangenaam. Trouwens je kunt er ook fijn in zitten te schommelen.

Paar foto's vanuit de hangmat...


Uitzicht Rechts...


Uitzicht Links...


Uitzicht Boven...

Metselen :


Henk is weer begonnen met een muurtje metselen. In dat muurtje wordt een kattenluikje gemaakt, zodat de katten vrij heen en weer kunnen als de deur dicht is... en wij niet als portier hoeven te dienen.


Het muurtje komt tussen de paal en de muur, een smal muurtje van natuursteen.
Als het muurtje af is komt er een deur naast.
De trap gaat naar onze keuken, die wat hoger ligt.

Voegen :


Verder ben ik boven, op de mezzanine, aan het voegen.
Een deeltje van de muur is eruit geweest omdat Henk de doorgang van de keuken verhoogd heeft. Zodoende moest alles van zijn plek, dus een mooie gelegenheid om gelijk te gaan voegen.
Vanwege het warme weer bleef het er een beetje bij. Nu is er wat haast bij geboden omdat wij de mezzanine altijd gebruiken voor bezoekers die blijven overnachten en de tijd van visites is bijna weer aangebroken ;-)


Na het voegen alles weer schoonmaken en op zijn plek zetten, pfff...

Ter afsluiting van deze blog nog even foto's van Henk zijn verblijf in de Anjou (Maine et Loire), over anderhalf week gaat hij weer die kant op.


Ach, heel in de verte heeft het wel wat van ons huis...


Henk zijn kamer is die met het balkonnetje...


'T Kon minder...


En dan te bedenken dat Pascal geweldig kan kokkerellen...

Nee hoor ik ben helemaal niet jaloers, ik ga hier gewoon verder voegen ;-(

FIJNE ZONDAG




4 opmerkingen:

Walter zei

Toch vind ik jullie eigen kasteeltje veel mooier!
En de kat zal blij zijn. ;-) Hang ze!

Cilia zei

Tja Walter, gelukkig verschillen smaken anders zou het ook maar saai zijn ;-)
Toch moet ik zeggen dat ik persoonlijk niet zo'n kasteel prefereer, tenzij... ik de loterij win en genoeg geld heb om personeel in dienst te nemen. Zoveel poetsen hè! en hebben we het nog niet eens over het onderhoud gehad.
Ach... ik denk dat het onze katten niet uitmaakt, hier zitten ook genoeg muizen en dan straks spurten door het nieuwe kattenluikje ;-)

Vriendelijke groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Alles heeft zijn charme......
slapen in een kasteel en je voeten onder de eettafel steken van kasteelvrouwe om te genieten van haar kookkunsten.....
Maar ook tussen de klussen door even rusten in de hangmat met aan alle kanten een uitzicht om U tegen te zeggen.....
en nogwel op jullie eigen mooie en gezellige landgoed in de vrije natuur.

Wanneer het eenmaal zo ver is dat je het gastenverblijf kan gaan poetsen en inrichten mag je ook heel trots zijn op het gedane werk en de logés kunnen heerlijk 😴😴

Werkse,fijne dagen en lieve groetjes,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Haha... volgens zitten we tegelijk achter ons schermpje. Ik had je daarnet even een reactie gegeven op mijn vorige blog ;-)

Vandaag weer een stukje verder gekomen met het voegen, het schiet al lekker op. Trouwens op de foto zien de voegen er wat bruin uit, dit trekt later bij en wordt het lichter (komt van het vocht).
Op zich vind ik die ruige stenen met gaten en kieren wel leuk, maar het brokkelt vaak wat en er kunnen muizen e.d. zich in verstoppen... wat op zich wel grappig is, maar niet echt onze bedoeling ;-)

Morgen weer verder een klein stukje voegen. Ook Henk metselt iedere dag een klein stukje aan zijn muurtje. Zo komen we wel daar waar we wezen willen.
Verder tussendoor dagelijks in de tuin bezig, alles in ons eigen tempo ;-)

Alvast welterusten en lieve groetjes,
Cilia