Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 3 juli 2018

Bezigheden tijdens de hitte...


Afgelopen dagen was het hier behoorlijk warm, soms dik boven de 30 graden.
Met dat soort temperaturen gebeurt er hier niet veel, meestal zitten we in de schaduw... spelletje spelen, puzzeltje maken, boek lezen, plannetjes uitbroeden, in de hangmat hangen, eten, drinken, haren knippen, bloemen gieteren en zo af en toe even een stukje met de honden lopen.


Tijdens het lopen begroet ik de koeien vaak even...


Soms groeten ze terug...


Maar soms draaien ze mij de rug toe...


Of... verstoppen ze zich tussen de varens.

Momenteel is het weer volop drukte in de tuin met zeer vele vlinders. Tijdens die warmte hebben wij alle tijd om ze vanuit onze luie stoelen te bewonderen.


Ook de grote weerschijnvlinders zijn weer present...


Pracht vlinders om te zien.


Maar zeker zo leuk vind ik de kleine Sint-jansvlinder (bloeddrupje).
Er vliegen hier vele in het rondte.


 Met de honden gaan we regelmatig even naar wat water, zodat ze heerlijk kunnen afkoelen.


Thuis vindt onze Mila het altijd heerlijk om bij één van ons beiden in de hangmat te liggen, het liefst wil ze dan ook nog schommelen.


De frambozen zijn klaar.
Iedere dag kunnen we weer een schaaltje plukken, tenminste... als de honden ons niet voor geweest zijn, die zijn er namelijk ook dol op.
Heerlijk met een beetje Griekse yoghurt of Vanille ijs en heel veel SLAGROOM.
SMULLEN...


Tja...

Henk heeft mijn haar geknipt, er moest een stukje af.
Na de knipbeurt was de ene kant veel korter dan de ander, dus nog wat eraf.
Hij kan altijd erg snel knippen, binnen een paar minuten is hij voor zijn gevoel klaar... tot dat hij tot de ontdekking komt dat het scheef zit.

Nou ja... er wil nog een piepklein staartje in en als het meezit groeit het snel weer wat aan ;-)




2 opmerkingen:

Walter zei

En wat heerlijk dat ik nu even in de nacht internet heb! Heerlijk even jullie paradijsje bezoeken...@@@

Cilia zei

Tjemig, zie ik dat goed!!! Rond half vier 's nachts. Tegen die tijd lag ik zelfs al op bed, terwijl ik toch een echte nachtkrabber ben ;-)
Of... ben je dan alweer wakker? Kan ook natuurlijk ;-)
Hoe dan ook, fijn dat je weer ten alle tijde kunt internetten.
Groetjes, Cilia