Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 12 januari 2017

Aangename weken...


We zijn weer helemaal ingeburgerd hier in Westerwolde, maar... ik mis ons stekkie in Frankrijk nu alweer ;-(
Het heerlijke knusse samen bij elkaar zitten voor de lekkere warme houtkachel, het vele buiten zijn, zelfs het houtjes kloven, de omgeving en bovenal de vrijheid zo middenin de natuur.
Met andere woorden : het waren weer zeer aangename weken.


Een dag voor vertrek...

Had ik trouwens al vermeldt dat we onze klok in Le Pre Bonnet nog op zomertijd hadden staan?
We zagen het de tweede dag pas en vonden het dusdanig aangenaam dat we de klok zo hebben laten staan. Zodoende was het de afgelopen weken bij ons pas rond een uurtje of zeven 's avonds donker. Sowieso is het wat langer licht daar, scheelt toch minstens een half uur tot drie kwartier.

Een paar dagen voordat we naar Frankrijk vertrokken hebben we nog een paar winterbanden onder onze auto laten zetten. Onze oude banden waren compleet op en aangezien we nog geen andere auto hadden leek ons dat wel verstandig. Mooie banden met lekker veel profiel...


Tijdens een pauze, op de terugreis, in de Champagne was er niet heel veel meer van te zien ;-)
KLEI...


4 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Altijd weer fijn om terug te kunnen kijken op heerlijke ontspannen weken in Frankrijk.
In het Brabantse zeggen we:gezelligheid kent geen tijd....
De vroege ochtend is het deel van de dag dat ik het vaakst op de klok kijk......
met de gedachte,blijf lekker nog even liggen en trek het dekbed over me heen tot aan m'n oren;-)
Prachtige foto maakte je aan de weg,heb hem even aangeklikt dan wordt ie nog mooier en kan ik de winterse frisheid bijna voelen.

Hier gaat het met Har weer de goede kant op na ruim 5 weken tobben,gelukkig.
Even ivm klachten naar dagbehandeling ziekenhuis voor hartkatheterisatie,waar gelukkig niks verontrustends te zien was.
Maar wanneer men je om middernacht na ontdekking van kleine lekkage in liesslagader toch naar huis laat gaan zijn de gevolgen niet best te noemen.
Met veel pijn en moeite heeft totaal zwart been van bloeduitstortingen het oude bloed bijna opgeruimd.
Lopen gaat Har weer redelijk goed af en autorijden lukt ook weer aardig sinds paar dagen.

Fijne zondag en lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Volgens mij ben jij ook niet echt een ochtendmens ;-) In ieder geval ik NIET, ik moet eerst even flink bijkomen... iets wat met een jonge hond niet altijd even goed gelukt, hahaha.

Die laaghangende wolken in de bergen is altijd een prachtig gezicht, vooral in het echt...dat mis ik hier best wel.

Tjemig lieve Ger, wat toch een rot gedoe daar bij jullie. Eerst jij en nu Harry.
Kan me voorstellen dat het veel impact op jullie heeft. Wel blij dat het nu weer de goede kant op lijkt te gaan. Rijdt jij trouwens ook auto?
Lieve lieve Ger, ik wou dat ik er wat aan kon doen... maar HELAAS. Hoop van harte dat jullie, ondanks de ellende, toch nog wat kunnen genieten en positief kunnen blijven.
Tja... het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. Aan rozen zitten soms GEMENE doorns en de maan is ook niet altijd te zien.

Wel heel lief van je dat je ondanks alles toch de moeite hebt genomen om een reactie op mijn blog te plaatsen, BEDANKT.

Voor jullie ook nog een fijne rest van de zondag en lieve groetjes,
Cilia

Rozen van papier zei

Ja kan me voorstellen dat je alles weer mist, maar ook heir is het nog even koud, maat wél veel zon.
Ja 's avonds lekekr langer licht, tot zo'n 18.15 meen ik.Nog een fijne tijd in Nederland en misschien weer lekker plannen maken,

groeten Janny

Cilia zei

Hoi Janny,

Allereerst...Sorry voor mijn late reactie.

Ondertussen alweer een tijdje in Nederland en ja hoor... ik mis de natuur en de stilte van Le Pre Bonnet nog steeds ;-(
Langzaamaan lengen de dagen hier ook weer een beetje, ben ik best blij om.
En ja het is daar in het zuiden een stuk langer licht dan dat het hier in Groningen is. Viel ons gelijk weer op toen we terug in Nederland kwamen.

Denk dat we in maart weer die kant opgaan, kan me er alweer op verheugen.

Vriendelijke groetjes, nog een fijne rest van de winter en dan... op naar het voorjaar, Cilia