Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 8 oktober 2016

week 19... 2016


Week 19 zit er ondertussen ook al op.

Zo zit je nog in zomerse sferen en plots moet de kachel aan. Dan komt, helaas, ook het gevoel bovendrijven dat de zomer voorbij is.
Ook merken we hier in huis al een beetje dat we binnen niet al te lange tijd weer naar Nederland vertrekken. De kamerplanten, die we in het begin van ons verblijf meenamen naar hier, zijn al terug naar Nederland, zo ook enkele andere spullen. Dan wordt het plots toch wat kaler hier in huis.


Momenteel zitten we wat meer binnen, al moet ik zeggen dat we tussen de middag nog steeds buiten eten en ons kopje koffie drinken in het zonnetje.


Verder zijn we weer druk bezig geweest om de houtvoorraden aan te vullen, een jaarlijks terugkerend gebeuren. Hout zagen, kloven en stapelen. Gelukkig vinden we het beiden wel leuk werk, want er gaat vaak heel wat hout door. De afgelopen dagen hebben we twee houtkachels de gehele dagen branden,vanaf 's morgens zo rond een uurtje of zes 1 bij Henk zijn werkplek op de mezzanine en ietsie (ahum...) later de kachel in de woonkeuken, wel met de deuren er gezellig bij open ;-) 


De groentetuin is helaas ook op zijn retour, er hangen nog enkele zielige tomaatjes, nog enkele pepertjes en paprika's, wat ruccola en nog een paar courgettes... dat was het zo'n beetje wel.
Ah... nee niet helemaal, er staat ook nog boerenkool... nou ja nog wel kleine zielige plantjes, maar we hopen dat we er in de winter van kunnen eten ;-) 


Met de bloemen in de tuin wordt het ook wat minder, er staan nog wat grote herfstasters te bloeien, de hortensia's hebben nog wat kleur, her en der nog een enkel margrietje en nog wat dahlia's, die ik gebruik voor op de bloemenvazen. HERFST...


Bovenstaande foto is onze Mila met haar kapje. HET KAPJE IS GELUKKIG WEER AF na 3 weken. Het kapje was ook compleet gebutst en er waren wat stukken afgebrokkeld.
Zoals je kunt zien op de foto was het een behoorlijke grote kap, waar niet echt lekker mee te knuffelen viel. Natuurlijk deden we dat wel en Mila ging ook wel met de kap bovenop Vidor liggen en ravotten. Maar... wat een verademing dat het gekke ding nu eindelijk weer af is. Heerlijk weer de gehele dagen knuffelen samen.
Niet alleen voor ons en Mila een verademing, maar ook...


Ook voor de katten, in dit geval Bullie, is het een verademing.


En natuurlijk ook voor de honden, helemaal voor grote 'broer' Vidor.
KNUFFEL, KNUFFEL...




 

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Heb even op m'n gemakkie enkele posten van de afgelopen weken doorgelezen van mijn trouwe volgers.
En las dat bij jullie de tijd nog al stormachtig verliep ook zonder herfst.
Gelukkig dat Mila's oog aan het genezen is en de kap af kan.
Beestje heeft toch al heel wat doorstaan.
Lekker zo de laatste oogst uit de tuin te halen en te weten dat er een maaltje boerenkool op jullie staat te wachten over paar maandjes.

Heb net nog hier en daar wat blauwe Agapanthus,Zegekruid en grijs blad van Vergeetmijnietjes uit de tuin geknipt voor in glazen flesje bij foto van mijn zus.
Het zonnetje scheen lekker op mijn rug.
Denk dat ik er een stoel bij pak en nog even buiten blijf tijdens het spruiten schoonmaken.

Wens jullie nog een fijne zondag met aan alle kanten veel geknuffel☺☺

Lieve groet,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Fijn om even weer wat van je te lezen. Ik maakte me hier eerst al een ietsje ongerust, totdat ik plots jou blog zag. Heerlijk er even tussenuit geweest zag ik. Ga nog even kijken hoor! 1 dezer dagen en tevens je foto's bewonderen (dat is me nog niet goed gelukt... zeer trage verbinding).

Ja, ik hoop ook echt van harte dat het nu verder goed gaat met onze Mila, was echt wel erg verdrietig.

Fijn dat je wat bloemetjes voor de foto van je zus gezet hebt, had ze vast leuk gevonden en zo is ze er ook nog een beetje bij. Kan me goed voorstellen dat je haar nog met regelmaat mist.

Hier is het momenteel behoorlijk frisjes, in de zon is het nog redelijk vol te houden maar er kruipen stilletjes zo af en toe wat wolken voor.

Jij nog een fijne zondagavond en hele lieve groetjes, Cilia