Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 23 april 2020

De tulpen... april 2020.


Afgelopen dagen kwam hier wat nattigheid vanuit de lucht, dus zo af en toe even binnen zitten wachten totdat het zonnetje weer scheen.


Meestal was het niet van lange duur en kon ik vrij vlot weer naar buiten.

(Dat ietwat rare lichte ding op de paal is een krabpaaltje voor de katten, alleen onze katten prefereren de bank en Henk zijn leren schoudertas (werktas) om hun nagels te slijpen)

Op naar buiten dus...

Alweer foto's van de tuin? Jawel alweer ;-)

Kan me voorstellen dat sommige van jullie denken : die heb ik vorig jaar toch ook al gezien en eh... dat jaar daarvoor en daarvoor. FOUT... dit zijn foto's van dit jaar. Het lijkt wellicht hetzelfde, maar het is toch net even anders.
Ik ben nogal van de dagboeken en jullie mogen gewoon simpelweg even meegenieten met mijn tuindagboek, want zelf gebruik ik de blog soms als tuindagboek. Mijn 'gewone' dagboeken houd ik voor mezelf, wees gerust...daar ga ik jullie niet mee opzadelen.


De tulpen staan weer in volle bloei...

Verder komt er al van alles op in dat kleine bakje. Er staat o.a. tijm, lavendel, zenegroen, boterbloem, viooltjes, goudsbloemen en veel rode zonnehoedjes waar ik me iedere keer weer erg op verheugen kan. Er staat nog een oud zonnehoedje, die gebruik ik voor het zaad. Ondertussen al op vele plekken in de tuin uit eigen zaad opgekweekte zonnehoedjes... die doen het hier goed.


Maar voor nu dus eerst genieten van de tulpen.

Op het weiland en elders op het terrein had ik ook tulpenbollen staan, helaas zijn die verdwenen.
Waarschijnlijk opgesnoept.


Ook een leukerd... Lievevrouwebedstro.
Staat momenteel ook uitbundig te bloeien.
Soms droog ik wat takken, ruikt heerlijk.

Vandaag weer de wekelijkse boodschappen gehaald, ons wekelijks uitstapje :-)

6 opmerkingen:

Walter zei

Werd alweer wakker door je bericht! Dank je...

Cilia zei

Sorry, ik hoop dat je maar snel weer de slaap kunt vatten ;-)
Droom fijn, groetjes Cilia

Lacouronne zei

Hoi,hoe is het met jullie in deze vervelende tijd? Ik lees nog altijd jullie blog en nu dan eindelijk weer eens een reactie van mij ;-). Ik ben bang dat het nog even gaat duren en zelfs de zomer is nog niet zeker. Ik neem aan dat jullie daar blijven tot de beperkingen zijn opgeheven? Hier is verder alles goed, ben weer aan het werk maar wacht enigzins gespannen de ontwikkelingen af.
Groetjes,
Michel

Cilia zei

Hoi Michel, leuk om even weer wat van je te horen/lezen. Al best weer een tijd geleden.
Hier bij ons gaat het eigenlijk prima en ja... wij blijven eerst hier totdat de ergste beperkingen voorbij zijn. Zodra we weer 'gewoon' heen en weer Fr/Nl kunnen en terug Nl/Fr dan gaan we weer even met ons allen (wij, de honden en katten) naar Nederland. Even weer kijken hoe het daar is ;-)
Fijn dat je weer aan het werk bent, ik wist overigens niet dat je er even tussen uit was.
Momenteel zijn het erg onzekere tijden, kan me voorstellen dat je daar enigszins gespannen onder bent, ook de onzekerheid wanneer je weer naar je mooie huis hier in Frankrijk kunt.
Maar wie weet kun je in de zomer weer heerlijk deze kant op en als het weer kan dan ben je uiteraard van harte welkom om bij ons langs te komen. Even gezellig bijkletsen.
Voor nu, hou je kras Michel, groetjes ook aan de kinderen en wie weet tot over niet al te lange tijd.
Groetjes van ons beiden,
Henk en Cilia

Lacouronne zei

Hoi, hopelijk weten we na dinsdag meer over de lockdown in Frankrijk. Vakantie in mei had ik al gecanceld maar de zomer is ook nog niet zeker. Vraag me af of het allemaal nodig is maar zoals Trump en Bolsonaro ermee omgaan is ook niet de oplossing haha. De zorgen die ik heb gaan over de zomer maar vooral over de tuin omdat het zo droog is geweest. Helaas mag Wilbert dat niet doen maar er is inmiddels wat regen gevallen. Zijn jullie al eens aangehouden ivm de cofinement? Graag zou ik weer eens langs willen komen ( en of jullie bij mij) dus laten we duimen. Kijkend naar jullie blog en vooral in deze tijd is het verlangen naar Frankrijk groot.
Groetjes allebei en wie weet tot de zomer!

P.s. misschien wel gezien maar in december heb ik mijn blog een beetje bij kunnen werken.

Cilia zei

Hoi Michel,

Nog geen bleek ingenomen ;-)
Kan me voorstellen dat je daar wat zorgen over hebt, heb ik al van meerdere tweede huis bezitters gehoord.
Hopen dat ze hier niet dezelfde maatregels opvolgen als dat ze in Italië nemen. Daar willen ze de regels wel weer wat versoepelen, maar... mogen ze (zoals ik las) tot eind 2020 zich alleen in eigen regio verplaatsen. Geen idee wat dat in gaat houden voor tweede huis bezitters daar.
Maar laten we maar van het positieve uitgaan en hopen dat we ergens in juni weer heen en weer mogen reizen.

Hier is wel al wat regen gevallen en er is gelukkig nog meer op komst, want het was behoorlijk droog.

We gaan duimen dat de grenzen weer snel opengaan en jij weer naar je favoriete plek kunt ;-)

Heb je blog even bewonderd, wie weet komende zomer in het echt.

Groetjes, Cilia