Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 6 april 2020

Begin april 2020...


De dagen vliegen hier razend snel voorbij, zelfs geen tijd gehad om een foto te nemen... want voordat ik het in de gaten had was het alweer te donker.
Wel had ik nog enkele foto's op mijn camera staan om eventueel hier te posten, maar dat zijn foto's met sneeuw. Lijkt een beetje gek om dan net te doen alsof het actuele foto's zijn, terwijl het hier de afgelopen dagen zonovergoten was.

Dat die dagen zo snel voorbij vliegen heeft te maken met dat er hier weinig spectaculairs gebeurt.
De afgelopen dagen werkelijk totaal niemand gezien, nou ja... Henk dan, maar die telt niet mee. Geen wandelaars, geen auto's of quads, alleen in de verte hoorden we een boer bezig. Die hoorden we niet alleen, we roken het ook... ons huis rook er zelfs naar.
Eén keer hoorden we de afgelopen dagen een vliegtuig overvliegen, deze vloog ook nog door de geluidsbarrière, dus beiden vlogen we gelijk een metertje omhoog van schrik... niets meer gewent.
Zo af en toe, tijdens het hondenuitlaatrondje, zwaaien we even naar een vogelverschrikker bij de bovenburen : "Ha, de buurvrouw staat nog buiten". Dat is het wel zo'n beetje.
Henk haalt 1 keer in de week boodschappen, gelijk voor de gehele week en ik kom hier verder bijna helemaal niet van het erf, op de hondenuitlaatrondjes na.

Nog een reden dat de dagen zo snel gaan is, dat we veel buiten bezig zijn. Hout zagen, kloven en stapelen, verder veel op het erf bezig. Tussentijds even met de een of ander bellen, mailen of chatten, om niet helemaal te vervreemden.
Tja... gekke tijden zo, al enkele vrienden afgezegd die langs zouden komen... niet wetende wanneer het wel weer mogelijk is.

Toch zitten er, voor ons, ook wel wat positieve kanten aan het gebeuren met corona.
Zoals menigeen wel van mij weet, ik ben dol op frituur (1 keer per week is het raak), lekker vet en ongezond. Nou waren mijn favo's op, kroketten. Aangezien die hier niet te krijgen zijn zat er niets anders op dan ze zelf te maken. Nooit eerder gedaan en... lekker dat ze geworden zijn.
Zo ook had ik opeens zin in een jägerschnitzel. Aangezien we niet in Duitsland komen momenteel, daar waar ze vaak heerlijk schnitzels hebben, zat er dus niets anders op dan zelf aan de slag te gaan... zeer geslaagd.
We komen hier zo nog tot grote hoogten qua kookkunsten.

Natuurlijk hebben wij hier geen klagen, maar toch mis ik het 'gewone' dagelijkse leven wel. Ik ben dol op de natuur, tijd voor mijzelf en op stilte, maar tevens ben ik ook best een erg sociaal iemand die op zijn tijd van gezelligheid houdt. Gezellig samen aan de keukentafel, daar kan geen telefoongesprekje tegenop. Dat mis ik wel, alleen al het gevoel dat het momenteel niet kan.

Komende week prachtig weer voorspelt, evenals in Nederland. Dat wordt 's morgens in pyjamabroek buiten zitten met m'n bakje kwark met inhoud, een mok koffie en... een sigaret onder het gekwetter van de vele vogels overpeinzen wat ik zoal zal kunnen doen.
De deuren wagenwijd open met de houtkachel aan, dat is volop genieten ;-)


6 opmerkingen:

Unknown zei

Had jullie al zoveel jaar niet meer gezien en aangezien wij elkaar vroeger heel vaak tegen kwamen als we met onze honden op het bospad liepen, vroeg ik me toch af waar jullie waren. Vandaag kwam ik Sina tegen, jullie overbuurvrouw en zij vertelde van deze blog.
Leuk om van jullie te horen en te zien op deze manier. Met Jeroen ook alles hoed? Hartelijke groet Marijke en Klaas

Cilia zei

Hoi Marijke en Klaas,

Goh zeg wat leuk dat je even reageert. Ja, al weer heel wat jaren geleden dat we mekaar zagen, och met onze Robbie en jullie Darie. De tijd vliegt voorbij.
We zitten vrij veel hier in Frankrijk, maar komen ook nog met een zekere regelmaat in Wedde... blijven Nederlanders hè ;-)
Momenteel kunnen we hier niet weg i.v.m. de strenge corona maatregelen hier. Op zich niet zo erg, want het is hier prima toeven. Maar hopen toch dat de maatregelen niet al te lang aanhouden, kunnen we weer even naar Nederland.
Met Jeroen gaat het prima, hij woont momenteel in Ede. Ondertussen is hij ook al bijna 36 jaar. Hij heeft geen kinderen, dus wij zijn geen opa en oma.
Bij jullie alles goed? En Annemieke, hoe gaat het daarmee? Jullie beiden al met pensioen of nog steeds aan het werk?
Henk moet nog heel wat jaartjes, gelukkig kan hij veel thuiswerken (werkt nog zo'n 40 uur per week voor een bedrijf in Nederland)... vandaar dat we hier vrij veel kunnen zijn.

Erg leuk om even wat van jullie te horen.

Hele vriendelijke groeten van ons beiden,
Henk en Cilia

Unknown zei

Hoi Cilia, dank voor jullie reactie.
Klaas en ik zijn beide alweer 4 jaar met pensioen, onze Matthijs woont nog gezellig thuis en Annemieke is alweer 9 jaar getrouwd, woont in Dalfsen en werkt als ing. bouwkunde bij de gemeente Zwolle. Ze hebben twee jongetjes, Max net 6 en Bart net 4 geworden. Superleuk, ik ga er vaak oppassen maar voorlopig even niet. Fijn dat bij jullie ook alles goed gaat, geniet van jullie stek in Frankrijk. Ik blijf jullie vanaf nu volgen, leuk! En zal af en toe verslag doen van de perikelen in en rondom ons dorp!

Marijke Klaassens zei

Heb eindelijk ontdekt hoe ik m'n naam erbij krijg��

Cilia zei

Hoi Marijke,
Goh zeg, dus jullie zijn al pensionado's en ook nog eens opa en oma ;-)
Die Annemieke, getrouwd en twee kinderen... ik zie haar nog voor me toen ze een jaar of 10/11 was. Matthijs kan ik me niet zo goed herinneren, hij was geloof ik wat jonger dan Annemieke en Jeroen.
Nogmaals, leuk om even weer een beetje op de hoogte te zijn en lief dat je even gereageerd hebt :-)
Ik ga hier nog eventjes buiten wat bloemzaadjes zaaien, wens jullie alvast een goed weekend en een vriendelijke groet.
Cilia

Cilia zei

GELUKT... Doehoeg.