Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 13 april 2020

Pasen 2020...


De eerste paasdag zit er reeds op, nu nog even de tweede paasdag 2020.
Pasen heeft voor ons op zich niet zo'n grote betekenis, behalve dan dat we vrij zijn en dat is altijd leuk... dus maken we daar een klein feestje van ;-)

Het weer zit ook nog eens mee, dus groot feest.

Even wat foto's van de eerste paasdag hier in Le Pre Bonnet...
(veel verder komen we niet i.v.m. de corona maatregelen)


Momenteel staat het langs ons stroompje weer vol met mooie gele dotterbloemen en zacht roze pinksterbloemen.


Daar kijken we ieder jaar opnieuw naar uit.


Pinksterbloem met koolwitje.


Ook de bremmen beginnen volop te bloeien.


En verscheidene wilde kersen staan in volle bloei.


Met de dag worden ze voller, een en al bloem.


Een jaarlijks feestje.


Henk in actie...


Tussen alle bedrijvigheid door genieten van de vele hagedisjes.
Bovenstaande hagedis zat even met de oogjes dicht van de zon te genieten.


Met dit mooie weer komen ze overal tevoorschijn.


Grappige beestjes...


Koekoek...


Dagelijks rondje tuin, de aardappelplantjes komen al massaal boven.
Nou ja, ze zijn nog wel klein ;-)


We zijn bezig met het maken van een put om wat water op te vangen van een bronnetje. Het idee is dat we daar dan onze gieters kunnen vullen voor de planten op het weiland, zoals de aardappelen, bonen, tomaten, courgettes e.d. Dan hoeven we niet telkens zo ver te lopen met de gieters, omdat deze put op het weiland ligt.
Afwachten of het uiteindelijk werkt.


Een orchidee, deze staan ook al volop te bloeien.


Mila ging even voor de lens liggen, dus... op de foto ;-)

Tot slot wens ik je, als kijker van deze paasblog, een hele fijne tweede paasdag toe.
Blijf gezond en maak er een leuke dag van.

4 opmerkingen:

Walter zei

Mooie foto's!

Cilia zei

Hoi Walter,
In het echt is het nog VEEL mooier ;-)
Vriendelijke groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi cilia,

Met de dag wordt jullie eigen bloemrijke paradijs mooier en mooier.....en helemaal fantastisch om daar de zon bij te hebben.
Met een zee van ruimte om je heen en geen mens te bespeuren hoef je in elk geval niet bij elke stap rekening te houden met 1.50 m
Aan klussen ook geen gebrek en helemaal niks anders doen dan om je heen kijken vanuit je luie stoel lijkt me allerminst saai.

In ons kleine buiten plaatsje ligt een bergje met stenen door de jaren hee steeds groter en groter geworden door meegebrachte kiezels,keien en stenen uit vakantie gebieden en aan de voet daarvan zetten ik jaren geleden de Brunnea macrophylla(Kaukasisch vergeet-mij-nietje) wat inmiddels met haar prachtig hartvormig grijs gespikkelde blad en felblauwe bloemetjes haar weg gevonden heeft door de berg heen.
De bloei begint in een zacht voorjaar al heel vroeg, paar jaar geleden bloeide ze zelfs in de toen zachte winter gewoon door.
Jaha,hier is ook wel wat te genieten op ons postzegeltje;-)

Ga eens even wat eitjes zacht koken want die aten we met Pasen niet, geroosterde broodsoldaatjes er bij om in eigeel te soppen,moet wel lukken met de dubbele dooiers.

Succes en veel plezierige uren in en om het huis!!!

Lieve groetjes en knuffel op grote afstand,
Ger


Cilia zei

Hoi Ger,

Het voorjaar is ook altijd prachtig, althans dat vind ik. Momenteel zit ik even binnen achter de laptop, met zicht op de bloeiende wilde kers. Fabelachtig mooi gezicht, één en al bloem.
Haha, nee wij hoeven ons hier geen zorgen te maken over die anderhalve meter. Nog wel 4 weken huisarrest erbij gekregen, in ieder geval tot 12 mei. Maar ik kan me een slechtere omgeving voorstellen om huisarrest te hebben.

Grappig, ik nam in het verleden ook vaak stenen mee als ik ergens op vakantie was (soms tot grote ergernis van Henk). Ook kon ik uren zoeken naar stenen met fossiel.
Prachtig hoor, die vergeet-mij-nietjes. Sowieso ben ik dol op die bloemetjes.
Kan me voorstellen dat het daar bij jullie ook erg leuk is. Hoop van harte dat ik later, als ik zo groot als jij ben, ook nog mag en kan genieten van de bloemetjes en de bijtjes... hetzij in een grote tuin, hetzij in een klein tuintje, als ik maar lekker even buiten kan zitten ;-)

Zo, nu even weer naar buiten... Henk is een pad aan het maaien over ons weiland, even checken of het allemaal goed gaat.

Veel liefs en vriendelijke groetjes,
Cilia