Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 1 juli 2023

Zoveel mensen, zoveel wensen...

 
Zoveel mensen, zoveel wensen... Soms vergeet ik dat eventjes.
Soms ben ik in de veronderstelling dat wat ik als mooi beschouw, dat dat mooi is. Dat wat ik als goed beschouw, dat dat goed is.

Zo hadden we de afgelopen week bezoek van mensen die hier nog niet eerder geweest zijn.
Triomfantelijk laat ik ze het huis zien, merk al een beetje dat ze niet echt onder de indruk zijn. Wel, wel, ik had nog een hele grote troef achter de hand, iets waar in mijn ogen toch wel een ieder van onder de indruk moet zijn. HET WEILAND, wat momenteel net één grote vlindertuin is.

Dus, op naar het weiland. Stralend loop ik voorop, wijzend naar de hele vele vlinders. Zie uit mijn ooghoek dat één van de gasten verwoedt om zich heen zit te slaan, een vliegje.
Nog niets vermoedend loop ik verder voor ze aan. Vreselijk genietend van al het moois, hoor ik veel gepuf en gezucht achter mij.
Plots, halverwege de ietwat zware wandeling over het weiland, ging er bij mij een lichtje brandden : ze vinden het niet echt leuk.
Ik bekijk het weiland even met andere ogen en begrijp opeens dat het voor vele mensen wellicht een dor geheel is, een saai weiland... een weiland waar ik wel vaak dagelijks van geniet.

Terug bij huis, ploffen ze in de stoelen neer om onder het genot van een hapje en een drankje enthousiast te praten over Max Verstappen, waar ze dit weekend heen zouden gaan.
Eerlijk gezegd moest ik flink nadenken over wie het ging. Want eerlijk gezegd boeide mij dat dan weer totaal niet.
Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel wensen.


Tja... een deeltje van ons weiland.


Met, als je er oog voor hebt, her en der prachtige bloemen.


En vele leuke vlinders.
(Dambordjes)

 Geen foto van Max, want tja... daar heb ik dan weer totaal niets mee ;-)



10 opmerkingen:

Anoniem zei

Scherp inzicht Cilia
Zolang het voor jullie een paradijs is, is het een paradijs.

Anoniem zei

Hoi Cilia,
Het bezoek had duidelijk andere interessen.Een beleefdheidsbezoek kan ik het ook niet noemen want hun reactie en desinteresse is verre van beleefd te noemen.De rust,stilte en natuurschoon rondom jullie huis is ook absoluut niet te vergelijken met de wereld van Max en zijn fans.
Fijne zondag,
liefs Ger

Cilia zei

Hallo anoniem, zou fijn zijn als ik wist wie anoniem is. Misschien even de naam eronder, dan weet ik wie er zo'n aardige reactie plaatst :-)
In ieder geval BEDANKT.

Cilia zei

Hoi Ger,

Op zich maakt het mij niet uit, gelukkig ben ik in meerdere dingen geinteresseerd dan alleen maar in de bloemetjes en de bijtjes. Alleen was ik even vergeten dat niet een ieder zo gecharmeerd is in de dingen die ik zo leuk vind.
Beleefd! Och weet je lieve Ger, sommige mensen zijn echte 'pleasers' en anderen hebben dat totaal niet.
Zelf behoor ik tot de categorie 'pleaser', waar ik niet altijd heel erg blij van word (anderen ook niet altijd, hahaha).

Maar een Max staat ver van mijn bed, daar voel ik eerder een antipathie tegen... een milieuvervuilende geldwolf (mijn mening hè, hahaha).

Jij ook een fijne voortzetting van de zondag en een lieve groet,
Cilia

Anoniem zei

Hoi Cilia,
Wat een prachtig verhaal !!!! Onvoorstelbaar dat je hier geen oog voor hebt....dat huis en dat land er bij ! Ik zag juist dat we in 2015 bij jullie waren. Ik had er geen woorden voor toen. Wat hebben jullie er een PARADIJS van gemaakt.
Geniet er maar van hoor,
Margot

Cilia zei

Hoi Margot,
Hahaha... nou ja een paradijs zou ik het niet willen noemen, stel ik me toch nog net even wat anders van voor, maar erg leuk is het wel.
Tjemig zeg, was dat in 2015? wat vliegt de tijd hè! Ik kan het me nog zo goed heugen, erg fijn dat Thea er destijds ook nog bij was (leuke herinneringen aan).
We waren vorige week al onderweg naar Nederland, aanhanger mee, maar zijn uiteindelijk toch weer teruggegaan. Voelde me nog niet helemaal lekker, nu trouwens gelukkig wel weer :-)
Over een maandje of twee een nieuwe poging, wie weet zie ik je dan. Dan hoor je nog wel van mij.
Lieve groetjes,
Cilia

von zei

Lieve Cilia, wat herken ik dit weer, geweldig! Zo gaat dat, jij bent enthousiast en ontdek je zo maar dat je dat niet kunt delen! Gelukkig wel met mij, zoals vele dingen en we prijzen ons gelukkig met wat we hebben! Lekker delen met Von! Liefs xxx

von zei

Oef ja, dat gezwets over 'onze Max' vreselijk vind ik het! Ger gebruikt de juiste woorden!🤑

Cilia zei

Hoi Yvonne, ja erg hè als je er in je enthousiasme wat laat achter komt. Gelukkig kunnen Henk en ik vele dingen wel samen delen, zoals ons terrein, de natuur, onze liefde voor oude huizen etc. etc. Hahaha, ook uiteraard sommige dingen niet... maar die delen we dan maar even met anderen.
Wij prijzen ons gelukkig dat ons wiegje in Nederland stond, een land dat ons de mogelijkheid heeft gegeven om de dingen te realiseren die we graag willen. Helaas zijn er vele, hele vele mensen die niet eens een wiegje hadden, laat staan de mogelijkheid om hun dromen waar te maken. Sommigen van hen doen een poging, stappen in een gammel bootje en...
Tja... helaas heb ik daar de oplossing niet voor en geniet ik hier maar weer domweg verder van de vogels, de bloemetjes en de bijtjes.

Lieve groetjes,
Cilia

Cilia zei

Hahaha, ja daar kan ik ook niet over 'onze Max', bah...