Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 31 december 2020

De laatste van 2020...

 


Alweer het laatste blogje van 2020.

Een gek jaar, een jaar waarin we zeer weinig in Nederland geweest zijn, m.a.w. een jaar waarin we lang hier in Frankrijk waren.
Op zich natuurlijk geen straf om hier lang te zijn, maar...
Tja, ik ga hier maar niet het jaar 2020 doornemen, daarvoor zijn genoeg andere podiums, maar...

Wel ga ik nog even de afgelopen week doornemen, nou ja een klein stukje van de afgelopen week... want anders zou het me toch een lang verhaal worden. 
(Even tussen haakjes, alles wat er te lezen valt op blogs, facebook en dergelijke zijn natuurlijk hele kleine fragmentjes van het dagelijkse leven... doorgaans ook nog alleen de leuke, spannende, erge en zulks meer fragmentjes. Vaak lijkt alles mooier dan dat het in het echt is, waarbij ik even opmerken wil dat het bij ons natuurlijk in het echt wel GEWELDIG is... nou ja soms.)

Poe hé, ik zou hier toch haast filosoferend het jaar 2020 uitgaan. Haast hè! Niet serieus, want filosoferen dat laat ik aan de grote denkers onder ons over ;-)

Kerst, de kerstdag (we hebben er hier maar één) is hier bij ons erg rustig verlopen. Geen bezoek, maar alleen met ons tweetjes, de honden en de katten.
Uiteraard wel een leuk gedekte tafel en wat heerlijke gerechten geserveerd in leuke schalen, normaal zetten we gewoon de pannen op tafel. Uiteraard kaarsen erbij aan, normaal niet in verband met de katten. Een beetje een stille kerst, maar desondanks wel prettig.

Verder de afgelopen week weer, zoals gewoonlijk, bezig geweest met de houtvoorraad. Zagen, kloven en stapelen, een telkens terugkerend gebeuren. Want hier geen cv, maar houtkachels en die lusten momenteel wel aardig wat houtblokken, zodat wij er behaaglijk bij kunnen zitten.

Nog even wat foto's van de afgelopen dagen, sneeuw heel veel sneeuw hebben we gezien. Bij ons lag er wel een aardig laagje, maar op de tegenoverliggende berg lag een behoorlijke laag. Het was er trouwens enorme druk, ondanks dat de skipistes gesloten waren. Hele vele mensen die desondanks even naar de sneeuw moesten. Velen met een sleetje bij zich, werkelijk hordes mensen... je zou haast vergeten dat er een pandemie heerst.
Wij zijn daar verder niet uit de auto geweest, te druk, maar hebben heerlijk wat rond getuft.


Een hele witte wereld...


Tja, bij ons ook wel een laagje...


Bijna niet te zien vanwege de mist, maar hier waren ook verscheidene mensen met sleetjes.


Yvonne, speciaal voor jou deze...
Hoe zo Zweden, hahaha...


Prachtige mooi...
Nu op naar de lente ;-)

Op deze laatste dag van 2020 wil ik mijn volgers bedanken voor het lezen en bekijken van deze blog en tevens bedanken voor de vele leuke lieve aardige reacties. HEEL ERG BEDANKT :-)


Rest mij nog één ding te vermelden en dat is :

EEN HELE FIJNE JAARWISSELING

en de

ALLER BESTE WENSEN VOOR 2021

Bovenal blijf gezond lieve mensen.

~~~~~~~~~~~~~~~


4 opmerkingen:

Arno zei

Potver, zijn we er een keer niet is het wit.
Fijne jaarwisseling .
Tot binnenkort.
Gr van de Besjes

Cilia zei

Hoi Arno, net terug uit Vichy... daar ligt geen sneeuw.
Gisteren bij La Loge... enorme druk daar en enorm veel sneeuw.
Ha ook leuk, ze hadden gisteren bij ons de weg naar beneden ook geschoven.
Vorige week moest Henk zelf een groot deel vegen om met de auto omhoog te komen ;-)
Voor jullie ook een fijne jaarwisseling en vriendelijke groetjes van ons beiden en wie weet tot binnenkort.
Henk en Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Heb ook vaker mijn twijfels bij berichten die ik hoor en lees,wat is waar en wat niet,wat neem ik met korrelrje zout en wat met een heel zoutvaatje....
Zit verder dan bloggen niet op social media maar de berichten in dagbladen op radio en TV doen mij vaker twijfelen of het wel voor 100% de waarheid is.
Een ding weet ik zeker dat jou witte wereld echt uit de lucht is komen vallen en niet uit sneeuwkanon.
Hier viel net ook een beetje " sneeuw" maar die kwam uit de strooibus poedersuiker:-) de laatste oliebollen en appelbeignets moeten op.
Wanneer alle goedgemeende wensen van de laatste dagen echt uit gaan komen gaan we een ander jaar in dan dat wat we achter ons lieten.

Dat 2021 jullie ook alle goeds mag brengen!!!

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Zelf zit ik ook niet veel achter mijn laptop. Uiteraard wel op de blog, verder even het nieuws op NU en/of op de NOS, de mail en natuurlijk op sommige andere blogjes... zoals bijvoorbeeld die van jou :-)
Aha... en zo af en toe gluur ik even op facebook, om een beetje bij te blijven van het reilen en zeilen van anderen, hahaha.
Zelf doe ik verder niets met facebook.

Oh... oliebollen, ik heb ze hier dit jaar wel een beetje gemist.

Voor jullie ook de allerbeste wensen Ger en lieve groetjes,
Cilia