Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 2 januari 2021

De eerste blog van 2021...

 
Als eerste : 


DE BESTE WENSEN VOOR 2021...
Gelijk bij deze mijn zelf gehaakte sjaal, van vele restjes garen, even tonen.

Hier een hele rustige jaarwisseling gehad. Geen bezoek of op bezoek, zelfs geen oliebollen tijdens deze jaarwisseling. Best wel jammer, want eigenlijk ben ik wel dol op oliebollen met VEEL poedersuiker.
Ook altijd een gezellige bezigheid, oliebollen bakken. Uiteraard doen wij dat gewoon in de keuken, niet zoals vele mensen in een schuurtje of dergelijke... NEE gewoon in de woonkeuken, want in mijn ogen moet een keuken lekker ruiken naar eterij. Frituren, oliebolletjes bakken, maakt niet uit... heerlijk in de keuken daar waar de keuken voor bedoelt is. Maar dit keer voor ons dus geen oliebolletjes.

Nieuwjaarsdag is hier ook heel rustig verlopen. Beetje spelen in de sneeuw, sneeuwpoppen maken en een lange wandeling door de natuur gemaakt. Lekker eten en 's avonds even naar 'ik vertrek' gekeken.


Onze vlonder hier nog maagdelijk wit...
Ik had hem een dag eerder net schoongeveegd ;-)


Ons eigen sprookjesbos...


Leuk sjaaltje heeft ze om toch ?
Ze staat, tussen andere leuke poppen in, op ons weiland.


Bovenstaande foto is tijdens de wandeling gemaakt. De kleuren zagen er in het echt exact zo uit. Plots werd het heel erg blauw, een prachtig gezicht, alle bergen, weilanden en bomen schenen blauw op.

Vandaag weer een 'gewone' dag. Denk dat we geen sneeuwpoppen meer kunnen maken omdat het momenteel licht vriest. De sneeuw die er nog ligt ziet er ook niet meer zo mooi uit als gisteren, verse sneeuw is toch meestal het mooiste. Beetje een grijze lucht, hm... zo dadelijk maar even naar de winkel, weer het hoognodige proviand inslaan... want ja, eten gaat gewoon door.

10 opmerkingen:

Arno zei

Jullie ook de beste wensen.
Mooie plaatjes zo met de sneeuw.
Had zo leuk geweest voor Amara beetje spelen in de smeeuw.
Wie weet komen in februari nog even.
Gr de Besjes

Cilia zei

Hoi Arno,



Denk ook dat het prachtig was voor Amara. Sneeuwballen gooien, op een sleetje, sneeuwpoppen maken... wat zal ze een pret gehad hebben. Had ik wel even een middag met haar willen spelen ;-)
Wie weet in februari een herkansing, de winter is nog lang niet voorbij.

Voor jullie alle drie ook het allerbeste gewenst in 2021 en wie weet tot binnenkort.
Zou Amara graag even weer willen zien, grappig lief meisje :-) Vooruit, jullie ook wel ;-)

Groetjes vanuit Le Pre Bonnet,
Henk en Cilia

Rozen van papier zei

Een gelukkig en vooral gezond Nieuwjaar.Gaat het met jullie daar? Last van de sneeuw? Wel heel mooi hè? Hier koude wind en heel klein beetje motsneeuw. In de avond lekker knus bij de open haard.Heb jij de tv show gezien vanuit Versailles? Zo mooi en vooral de choreographie! Het vuurwerk was live vanuit de tuinen. Sterkte met alles Hoop dat het leven weer snel normaal wordt. Groeten Janny

Cilia zei

Hoi Janny,

Voor jou ook de ALLERBESTE wensen.
Bij ons gaat alles prima.
Momenteel is het hier spekglad voor ons huis. We hadden ons pad mooi aangeveegd, maar ja... mist en vorst. Ging bijna gelijk onderuit vanmorgen ;-)
Het is hier nog helemaal wit, lijkt wel erg mooi. Maar... ik kijk alweer uit naar de lente.
Wij hebben hier geen open haard, maar voor de houtkachel is het ook zeer aangenaam verpozen.
Tv show vanuit Versailles? De vuurwerkshow? Heb ik niet gezien. Kan me wel voorstellen dat het een geweldig mooi spektakel was. Wat zou dat in het echt mooi lijken (met oordopjes).
Ja, ik hoop ook van harte dat het corona gebeuren snel tot het verleden gaat behoren.

Vanaf morgen weer een redelijk normale dag hier, weer gewoon aan het werk. Zit de vakantie er weer op. Gaat altijd veel te snel voorbij...

Pas goed op jezelf, wie weet komt er nog wel echte sneeuw daar bij jullie (ik blaas wel een beetje die kant op... naar het zuid-oosten) en vriendelijke groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia, volgens mij heb ik jullie hier horen schaterlachen tijdens het sneeuwpoppen maken in het sprookjesbos:-))
Vrolijke sjaal ook met al die kleurtjes!
Hier wil het niet echt winteren,donkere dagen na kerst, grijs, soms nat en amper onder nul graden in de nacht.
Toen we op oudjaarsavond naar onze kleinzoon reden om daar gezellig samen te zijn in hun eigen stekkie waar ze na de verbouwing sinds kort wonen kwamen we de strooiwagens onderweg al tegen,toen we in de nacht naar huis reden was het beetje mistig maar geen vorst of Koning Winter gezien.
En onze kleinzoon bakte de snackjes voor op de tapas planken wel in een van de schuurtjes achter in de tuin, kan hem geen ongelijk geven, zou ook niet zitten te wachten op 'n walm van bakluchtjes aan,op en in nieuwe meubels;-)
Heerlijk om te zien hoe goed die jongelui alles voormekaar hebben, we zijn trots op ze.

Blijf veilig en gezond en lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger, helaas heeft onze Vidor een balletje van de sneeuwpop opgesnoept, ze staan er nog wel... maar zijn nu ijspoppen ;-)
Eigenlijk zou ik graag sokken breien, leuke bonte sokken. Helaas moet ik dat nog eens leren. Een sjaal breien of haken kan ik wel, ondertussen al een hele kast vol, hahaha.
Hier was het gisteren echt spekglad, morgen proberen de auto, met speciale sokken, boven te krijgen. Want helaas hadden we de auto beneden, bij huis, staan. Vaak als het sneeuwt of glad is zetten we de auto boven (ongeveer 1 km vanaf ons huis).
Wat fijn zeg, gezellig bij jullie kleinzoon oudejaarsavond vieren.
Kookt je kleinzoon ook in het schuurtje? Haha, grapje. Tja Ger, ieder zo zijn eigen ideeën over bakluchtjes. Zelf beschouw ik mijn huis als een leefhuis waarin geleefd mag worden. Heb me nog nooit druk gemaakt om bakluchtjes, ook niet met nieuwe meubels. Maar... als ik bij een ander ben pas ik me keurig aan, respecteer de huisregels van degene waar ik ben. Zo heb ik het mijn zoon ook bijgebracht. Thuis is thuis en bij andere mensen gelden vaak wat andere regels :-)
Kleinkinderen hebben wij, bij mijn weten, niet. Lijkt me wel leuk, vooral als ze je zo verwennen ;-)

Zal ik een beetje sneeuw jullie kant opblazen, er ligt hier genoeg. Trouwens ik kijk alweer uit naar de lente, sneeuw vind ik best even leuk maar niet te lang.

Lieve groetjes,
Cilia

von zei

Ha Cilia, nou eerlijk is eerlijk, we hebben echt erg moeten lachen om je sneeuwpop en Dick vroeg zich al af of er ook wel een onderkant aan die pop zit! (issie kennelijk nieuwsgierig naar haha)En wat is het mooi bij jullie nu, zo met die sneeuw, dat vind ik van die extraatjes waarop dan accenten komen te liggen die je anders niet opvallen! Ook grappig, ik hou ook van bak- en kookluchtjes en zeker oliebollen en laten we erwtensoep en draadjesvlees niet vergeten! Ook voor jullie nog een fijn 2021 en geniet weer heel veel van die prachtige natuur om je heen! liefs van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne,

Hahaha... nou zeg maar tegen Dick dat we veel delen maar graag ook nog een beetje voor ons zelf willen houden;-) Maar wie weet kan hij dit jaar in Zweden een mooie sneeuwpop voor zichzelf maken.
Verse sneeuw vind ik wel leuk, lijkt ook altijd erg mooi. Maar het is hier nu al zo'n twee weken wit...doe mij toch maar lente. Beetje langer licht, fris groen, vrolijke bloemetjes en bijtjes en weer fijn lange dagen buiten.
Ooh ja, erwtensoep... heerlijke dik gevulde snert ben ik ook dol op. Meestal maak ik maar één keer per jaar een grote dik gevulde pan, met alles erop en eraan... We eten ons er standaard kogelrond in. Natuurlijk het lekkerst met roggebrood en spek, kwijl kwijl.

Gaat een spannend jaar voor jullie worden Yvonne. Ik hoop en wens dat 2021 een jaar naar jullie wens gaat worden in goede gezondheid.

Lieve groetjes, Cilia

Lacouronne zei

Bijna te laat maar de beste wensen nog! Ik zag dat de sneeuwpop het koud had, toch nog winter dus dit jaar. Hopelijk wordt het dit jaar beter dan vorig jaar en kan er binnenkort weer heen en weer gereisd worden. Gr. Michel

Cilia zei

Hoi Michel,

Jij ook de beste wensen voor 2021... dat je maar vaak naar Frankrijk kunt gaan. Hoop ook echt van harte dat het dit jaar een beter jaar gaat worden als vorig jaar.
En wie weet zien we jou dan weer :-)
Hier al twee weken wit en koud. Het was enorme druk bij La Loge.

Groetjes van ons beiden,
Henk en Cilia