Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 2 februari 2021

1 oeps alweer 2 Februari 2021...

 
Even weer een kleine update vanuit Le Pre Bonnet, niet dat er heel veel te vertellen is... maar toch.

Vele dingen hier zijn herhalingen van herhalingen, dingen waarover ik in al die jaren dat ik blog al vele malen geschreven heb.

Ah... toch iets nieuws. Voor het eerst heb ik een trui voor mijzelf gebreid. Een zeer goedkope trui, kosten zo'n 3 euro. Om eerlijk te zijn is de trui niet geheel goed gelukt, de hals is te wijd geworden, de mouwen wat te lang en de trui zelf wat te kort. Verder had ik hele goedkope garen omdat het een probeerseltje was. Misschien gelijk ook wel de laatste, maar je weet maar nooit ;-)
Allereerst had ik na zeer lang zoeken een patroon gevonden, dit patroon was voor pen nummer 9 en ik had pen nummer 5, dus moest ik wat improviseren. Ook patroon lezen heb ik totaal geen kaas van gegeten, maar na veel opzoekwerk is het uiteindelijk toch een soort van trui geworden.

Eigenlijk heb ik truien in overvloed, veel daarvan draag ik hier maar sporadisch... dat komt omdat ik 1 favoriete trui heb, die ik hier bijna dagelijks draag. Doorgaans gaat deze 1 keer in de week in de was, droogt erg snel... zodat ik hem gelijk na een dag weer aan kan. Mijn favoriet ziet er ondertussen absoluut niet meer uit, helemaal uitgelubberd, wat sleets her en der, een enkel gaatje op plekken waar deze niet behoren te zitten, veel te groot etc. etc. , maar... hij zit zo lekker, lekker zacht en lekker warm, een echte knuffeltrui.

Zo af en toe doe ik wat anders aan, als we even uitgaan... naar de supermarkt ;-) Tja coronatijd, dan is eventjes naar de supermarkt gaan haast een uitje.

Toch moet ik zeggen dat het ons eigenlijk best bevalt zo in en om het huis, er is altijd wel wat te doen.

Maar... ja daar komt ie, even zeuren. Wel erger ik me soms aan al die idiote corona maatregelen... maakt me ook wel eens wat onrustig/opstandig.
Komende week de tandartsafspraak voor de vierde keer verplaatsen. Komend weekend wilden we naar Nederland, maar vanwege de nieuwe maatregelen zien we ons genoodzaakt om het weer uit te stellen.
Eén van die maatregels ergert mij haast het meeste, een verplichte pcr test als je Frankrijk weer in wilt. Evenals quarantaine, dat zijn bijvoorbeeld twee van die maatregelen waar ik absoluut een pest aan heb. Zo'n test beschouw ik als een momentopname, een half uurtje na de test kun je bij wijze van spreken al corona oplopen en zo ook die quarantaine maatregel als je niets mankeert en weinig in contact met mensen geweest bent... waardeloos. Komt bij, ook nog betalen voor het gepreukel met zo'n stokje in je neus, al gauw zo'n 135 euro's per persoon (voor reizen kun je geen gratis test laten doen, dit moet bij een commercieel testbureau).
Kan ik de barricaden opgaan... even lekker rellen demonstreren, maar vrees dat dat ook geen zoden aan de dijk zet... dus bezoekje Nederland maar weer uitstellen.

Ondanks dat het ons in en om het huis wel goed bevalt maken we desondanks zo af en toe toch even een toertje, al is het alleen al om te zien dat de wereld ietwat groter is dan alleen Le Pre Bonnet en de supermarkt.

Foto's...


Bovenstaande foto is genomen tijdens het wachten voor een stoplicht.
Zicht op Thiers.

Aan dat stoplicht kleeft een verhaaltje.
Vorig jaar, ergens in de vroege zomer, zagen we plots op een doorgaande route naar Thiers een stoplicht. Raar, want dat stoplicht stond er nooit... dus kijken wat er aan de hand was.
Bleek dat er een deel van de berg ingestort was, boven op een huis/schuur. Deels was dit op de weg terecht gekomen, vandaar dat er een stoplicht stond.
Tot zo ver niets aan de hand, nou ja laat ik zo zeggen : begrijpelijk dat de weg deels afgezet was.

Kwamen we er afgelopen zondag weer langs, was er na minstens een half jaar, nog totaal niets aan de situatie veranderd. Terwijl het, buiten coronatijd, best een aardig drukke weg is.


Toch wel grappig, niet opruimen die hap maar gewoon de weg afzetten en er een stoplicht plaatsen.


Vraag me af hoe lang dit zo blijft staan/hangen.


De ietwat ingestorte berg.

~~~~~~~~~~~~~~

Wat ik persoonlijk ook altijd leuk vind is dat er her en der 's winters ook nog koeien buiten staan. Helaas momenteel bij ons niet, maar tijdens onze rondtoertjes komen we ze nog met regelmaat tegen.


Tja... dit is dus overduidelijk geen koe...


Maar een lief uitkijkende stier.
Al moet ik bekennen dat ik geen poging gedaan heb om hem even te knuffelen.~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Henk wilde even een foto van mijn nieuwe trui, ik wuifde hem nog even weg... want ben absoluut niet dol om op de foto gezet te worden. Desondanks toch geplaatst om even de trui, met de te lange mouwen, te wijde hals en te kort en te breed, te tonen (heb er twee shirtjes onder, te zien aan het slabbetje wat eronder uitsteekt).

Jaren geleden was hier eens iemand die wilde mij op de foto zetten. Ik vertellen dat ik er altijd zo bescheten op kom. Waarop zij antwoordde dat mensen dat wel vaker van zichzelf dachten, maar dat ze er heus zo opkomen als dat ze zijn. Zoals jullie wellicht begrijpen, ik ben niet haatdragend maar het was wel gelijk de laatste keer dat zij hier was.

Over op wat moois...


Zag plots dat er weer enkele sneeuwklokjes staan.
Geeft weer een beetje hoop ;-)
Kan me alweer enorm verheugen op de lente.



4 opmerkingen:

von zei

Ha Cilia, ik heb weer genoten van je stukkie hoor en ik vind je trui gewoon echt goed gelukt en vergeet niet, vleermuismouwen zijn in e mode, geloof ik dan. Ook bij mij is dit onderwerp verder niet echt interessant hoor! Je staat er echt bij als een fotomodel ietwat met tegenzin denk ik maar tóch! liefs van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne, fijn dat de trui in de mode is, want ja... anders doe ik hem niet aan ;-)
Ja, ik ben ERG fotogeniek...alleen jammer van dat slabbetje die onder mijn trui uitsteekt, maar anders hahaha.
Fijn weekend Yvonne en lieve groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Staat je leuk........roepen wij dan hier, en wij menen altijd wat we zeggen😁
En laagjes kleding die draag ik heel graag en koop altijd vesten, truien en tunieks in maatje meer,lekker losjes.
Heb inmiddels een dikke punt gezet achter de waarom vragen, vroeg me net als jij bij steeds meer dingen af waarom, krijg meestal een onduidelijk antwoord op mijn vragen of zeer tegenstrijdige.
Helaas zijn de reisbewegingen "wat" beperkt in deze tijd, kan lastig zijn wanneer je ver weg woont van de tandarts.
Hier inmiddels een witte wereld met code rood en al dagen op rij een pak waarschuwingen bij het journaal.
Zal mij niet verwonderen dat de TV beelden vanavond 'n aaneenschakeling van ongelukken, slippartijen,TE VEEL mensen op een kluitje die met volle teugen genieten van sneeuwpret en een deel die met botbreuken op spoed in ziekenhuizen terecht komen en de zorg die al overbelast is nog meer belasten.

Allemaal familie van de sneeuwklokjes.........die trekken zich ook nergens iets van aan,wel of geen pandemie....

Lieve groet van een huismus die de laatste keer op oudjaarsavond de straat uit kwam




Cilia zei

Hoi Ger, zie ik daar een klein gemeen lachje?
Hahaha... nou ik heb mijn drie euro trui hier bij ons op het terrein wel al aangehad, is lekker warm alleen absoluut geen goed garen (erg pluizig).
Zelf koop ik ook vaak te grote kleding, ben absoluut niet dol op knellende kleren. Bij de meeste broeken die ik heb hoef ik de knoop en rits niet open te doen bij het aan- en uittrekken ;-)

Tja... sommige corona maatregelen zet ik echt een vraagteken bij. Maar ja we moeten het er maar mee doen.

We moesten hier best wel even lachen om al die heisa in Nederland om dat kleine beetje sneeuw. Eén sneeuwvlokje en ze zijn in rep en roer ;-)

Even rondtuffen met de auto kan toch geen kwaad Ger, dan kom je er ook even uit. Doen wij zo af en toe wel eventjes.

Gelukkig gaat de natuur ongestoord gewoon zijn gangetje, corona of geen corona.

Lieve groetjes,
Cilia