Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 17 september 2020

Klingeling...


Afgelopen ochtend werd ik plots in alle vroegte wakker van geklingel. Even dacht ik nog zo bij mijn eigen : wie heeft er de euvele moed om mij op dit enorme vroege tijdstip wakker te bellen.
Zeven uur / half acht is voor een nachtmens, zoals ik, een wel haast onmogelijk tijdstip om gewekt te worden ;-)
Maar vooruit, ik ben de slechtste niet, dus kladjes uit mijn ogen wrijvend van de trap af strompelend  schoot me plots door het hoofd : verrek we hebben helemaal GEEN deurbel.

Het geklingel bleef aanhouden, ik weer naar boven en kijk daar tot mijn raam uit...


Onverwacht bezoek...

Tja, dat verwacht je toch niet zo vroeg op de ochtend middenin het bos.


De ezel bij de houtstapel had een bel om, die zorgde voor veel geklingel.


Nadat ze eerst even een hapje van onze planten gegeten hadden...


Keken ze nog eventjes vriendelijk achterom, om vervolgens hun pad te vervolgen.

Geen idee waarheen.

Uitgebroken koeien met kalfjes hebben we wel vaker voor de deur gehad, evenals uitgebroken paarden, maar ezels tot nu toe nog niet. Ben benieuwd wat er een volgende keer voor ons hek staat ;-)



2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Jij verwacht dit soort bezoek niet op de vroege morgen in het bos......., nou,ik ook niet in het voortuintje van mijn rijtjeshuis aan de rand van de stad😁
Het is waar dan ook volgens mij niet de bedoeling dat vee de benen neemt en aan de wandel gaat.
Tja, het blijven ezels.....lekker eigenzinnig en ook aanhankelijk en dat maakt ze zo leuk. Op Kreta lopen ezels,schapen en geiten ook overal los rond met belletjes en weten de weg naar de stal altijd weer te vinden tegen zonsondergang.
Alleen de honden liggen naar mijn zin TE vaak aan de ketting in de bloedhete zon!
Laat je verrassen met welk soort bezoek je een volgende keer gewekt gaat worden.

Fijne dag en lieve groetjes,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik keek daadwerkelijk wel even gek op zo vroeg op de ochtend. Hadden we bijna drie ezels gehad, al weet ik niet of ik daar zo blij van zou worden. Vind ze prachtig om te zien, maar zou niet weten wat ik er mee moet ;-)
Wel knijp ik hem dan een beetje voor de moestuin (op ons weiland), daar waar veel boerenkool en prei staat. Geen idee of ezels boerenkool lusten. Wij hebben ons weiland deels afgesloten, maar ook een deel is nog open.
Een eindje bij ons vandaan staat momenteel een grote kudde schapen met belletjes dus wie weet... volgende keer schapen voor het hek ;-(

Lieve groetjes en alvast een goed weekend gewenst,
Cilia