Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 23 mei 2020

Blije varkens...


Gisteren een eind aan het toeren geweest, was een stralende dag.
Schitterende omgeving, bergtoppen van zo'n dikke 1400 meter vanwaar prachtige vergezichten.
Maar wat me het meest bekoorde onderweg was een groot terrein met scharrelvarkens... daar word ik echt blij van.








Zo zouden op zijn minst toch alle varkens gehouden moeten worden.
Helaas zie je ze bijna nergens zo lekker vrij rondlopen.


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Mag hopen dat daar binnen op de vloer een dikke pak stro op de vloer ligt,er voldoende ventilatie is voor de varkens wanneer ze binnen zijn met deur gesloten en buiten een modderpoel om in de rollen.
Altijd goed om te zien dat dieren niet opgesloten zitten.

Denk dat deze varkens er ook niet enkel lopen voor de leuk en het geknor, maar meer omdat een blij varken 'n lekker varken is
😋
Wat straks van kop tot staart verorberd gaat worden.
Lees altijd dat de Fransen niet doen aan wegwerpcultuur wat voedsel betreft.

Fijne zondag en lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Of bovenstaande varkens verder goed verzorgd worden daar weet ik niets van... ik hoop het van harte.
Wel hebben ze een heel groot terrein ter beschikking, iets wat je tegenwoordig bijna niet meer ziet.

Haha... NEE deze varkens lopen er niet alleen voor de leuk (denk ik), uiteindelijk belanden ze bij iemand op het bordje.

Maar wel fijn dat ze in ieder geval in hun, te korte, leventje lekker buiten kunnen spelen... spelen zijn varkens dol op, vooral biggen.
Lieve Ger, ik betaal liever wat meer geld voor een karbonade, als het varkentje een prettig leven gehad heeft, als dat ik een goedkope karbonade eet van een varken die tot zijn dood in een hok gezeten heeft en alleen buitenlucht ziet als ie in de vrachtwagen naar de slachterij gaat.

Eerlijk gezegd at ik het liefst helemaal geen vlees... helaas kan ik me er (nog) niet toe zetten.
Ben trouwens ook erg hypocriet, want ik zou bijvoorbeeld nooit mijn eigen varkentje of kippetje kunnen eten.

Hele lieve groetjes vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia