Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 1 juni 2019

Bbq-recepten enzo...


Zo... dat hebben we weer overleefd.
Een drukke dag vandaag, honderden motoren die langs kwamen. Uren lang veel kabaal, uitlaatgassen en stuiverij.


De eerste motor hoorden we vanmorgen al in alle vroegte, uurtje of zes was het (denk ik). Waarschijnlijk een verkenner of zo.
Rond een uur of één vanmiddag begon het grote spektakel, tot ongeveer een uur of vijf. Daarna weer de heerlijke 'stilte' van de natuur rondom ons. Stilte tussen aanhalingstekens, want echt stil is het natuurlijk nooit. Het vele gekwetter van de vogels, het ruisen van de bomen, het gezoem van de hommels en het kabbelen van ons stroompje... dat alles te samen zorgt ook voor veel kabaal, wel gezellig kabaal, dat dan wel :-)

Ondanks dat ik niet zo'n ochtendmens ben, besloten we vanmorgen om al op tijd op boodschap te gaan, beetje lastig hè om tegen de stroom motoren in te rijden... vandaar al vroeg op pad, want er moesten nodig wat spullen voor de bbq komen. Prachtig weer, dus bbq-weer. Even wat receptjes...

RECEPTEN van ons maaltje :

Kipfilet (ingesneden) met binnenin roomkaas, ananas en een beetje zout en peper, omwikkeld met gerookte ham. Zo'n 15 minuten op de bbq.
Stokbrood ingesneden met daarin tomatenpuree, verse basilicum en geraspte kaas, erover heen ham. Dit alles in folie op de bbq, ongeveer 5 a 10 minuten.
Worst-spiesjes de worst in stukjes gesneden in een marinade van : honing, mosterd, verse rozemarijn, paprika, ui en olijfolie. Uurtje trekken, vervolgens op de spiesjes (stukje worst, paprika, ui, stukje worst, paprika, ui, etc. etc.), daarna ongeveer 15 minuten op de bbq.
Champignon-spiesjes de chamignons een uurtje in een marinade van : balsamico azijn, sojasaus, knoflook en olie. Vervolgens de champignons op de spiesjes, zo'n 5 minuten op de bbq en smullen maar.
Witlofsalade witlof, ui, gekookte eieren, beetje zout en peper en slasaus erdoor.

Ook hadden we er nog een kant en klare salade bij en uiteraard een goede fles wijn (ook cola en water, hahaha...)

Zo rond een uur of negen waren we kogelrond, dus nog even een stevige wandeling om de kilo's er weer af te lopen ;-)


Terug van de wandeling, pfff...

Ondertussen zitten we alweer in juni, begin van de meteorologische zomer.
Met dit weer tekenen we ervoor ;-)



4 opmerkingen:

Walter zei

Wat een heerlijke drukte...na die drukte!
Kogelrond? Neem aan de hond, want bij die dame op de foto valt dat (nog) niet op!
Ik nam aan dat jij het zelf bent.. :-)))

Cilia zei

Die drukte na die andere drukte was en is zeer aangenaam.
De foto is na de wandeling genomen, vandaar dat de buik alweer wat verdwenen was ;-)
Hahaha je herkende mij natuurlijk niet, geen mantelpakje of bloemetjesjurk. Wie weet komt dat nog.

Groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Stelletje herrieschoppers.......
Zie er het nut niet van in, maar dat zal wel aan mij liggen.

Heerlijke receptjes geef je weg.
Ga ik binnenkort ook eens doen met mijn champignons......
lijkt me erg lekker en in de pan bakken zal ook wel lukken aangezien ik jaren geleden onze bbq met lava stenen en al met pensioen gedaan heb.

Wat sta je heerlijk ongedwongen op de kiek met je hondjes😀
En wanneer ik het goed zie kan jij best nog zonder je schuldig te voelen die bbq aansteken!!!

Lieve groet en geniet van de natuurlijke geluiden om je heen,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Zelf heb ik er ook niets mee, ook niet met quads... maar ja ieder zo zijn ding.

Die champignons zijn echt heerlijk. Gisteren een vleesloze bbq gehad, waar uiteraard weer champignon-spiesjes bij zaten. Dan mis je het vlees bijna niet (bijna hè). En ja, je kunt ze ook zo in een pan maken.

Onze Vidor heeft altijd de gekke gewoonte om onder mijn benen door te lopen, trouwens ook bij anderen als hij blij is.
De foto is genomen terwijl Vidor net onder mijn benen doorgelopen was ;-)

Tja Ger, toen ik aan de prednison moest ben ik gelijk wat minder gaan eten. Had absoluut geen zin om heel ploffig te worden. Dus 10 kilo eraf. Normaal maakt het me niet zoveel uit om een kilootje te zwaar te zijn, natuurlijk liever slank... maar lekker eten vind ik net even belangrijker.
Nog even dit jaar volhouden, dan hoop ik dat ik van de prednison af ben en kan ik er weer, van mijzelf, 10 kilo bij opeten ;-) Gebruik momenteel al flink wat minder.

Jij ook hele lieve groetjes, probeer de champignonnetjes maar eens... wordt vast genieten.
Cilia