Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 14 maart 2021

Stemmen en...


We zijn al een paar keer gevraagd hoe we nu gaan stemmen, ook gisteren nog door een lieve vriendin.
Dat ons dat gevraagd wordt is niet zo verwonderlijk, omdat ik van mening ben dat je hoe dan ook gebruik moet maken van je stemrecht... ook al zit er geen partij tussen die geheel aan je eisen voldoet, dan maar een partij die het dichtst bij je staat.
Al moet ik er wel eventjes een kanttekening bij plaatsen, want mensen die stomweg met hun onderbuikgevoelens stemmen kunnen naar mijn mening toch maar beter thuis blijven... gewoon een beetje je gezonde verstand gebruiken zou ik zo zeggen.

Op de vraag of wij gaan stemmen kan ik in één woord zeggen... JA .

Een paar weken geleden hebben we contact gehad met de gemeente, waar wij wonen, om zo onze zoon een volmacht te geven om onze stem uit te brengen. Even wat heen en weer ge-mail, uiteindelijk de brief met volmacht op de post, zoon blij want nu kan hij drie keer zijn stem uit brengen ;-)
Grapje, want wij weten zeker dat onze stem daar komt daar waar wij hem graag willen hebben.
De Partij voor de Dieren, dat gaat hem worden. Ook de verscheidene stemwijzers, die we gedaan hebben, kwamen daar voor ons op uit... DUS.

Verder is Henk druk bezig om de tuin gereed te maken voor de aardappels en de groenten. Zelf doe ik voornamelijk het kleinere werk in de tuin, de paadjes weer wat van onkruid ontdoen en de bloementuinen weer wat op orde brengen. Veel werk, maar tevens mooi werk. Er beginnen steeds wat meer bloemetjes te bloeien. Nu nog wat hogere temperaturen, zodat de deuren weer de gehele dagen open kunnen.


Onze Vidor ligt het liefst de gehele tijd in de deuropening.


Zo af en toe staat de deur alweer open.
Heerlijke tijd, de houtkachel aan en de deur open ;-)




2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Volgens mij worden er verschillende mogelijkheden geboden om te stemmen wanneer iemand in het buitenland verblijft en niet zelf zijn/haar stem uit kan brengen op de dag zelf.
Maar goed ook dat het kan!
Wat die onderbuikgevoelens betreft: politici, maar ook bijvoorbeeld bedrijven en goede doelen, spelen graag in op onze emoties in de hoop ons aan te zetten tot actie.
Tja, wat de een gezond verstand noemt is voor de ander van de gekke...
Ik blijf ook nou thuis zoals al langere tijd, mijn stem ging per post en of ik de juiste keuze gemaakt heb......dat weet je eigenlijk nooit zeker, de tijd zal het leren.
De tijd van tuinieren,spitten,zaaien en planten is voor velen weer aangebroken, ik wens eenieder met groene vingers een gietijzeren rug met scharnieren.
Op zijn tijd zon met afwisselend regen.
Persoonlijk vind ik op het moment maar een ding echt belangrijk en hoop daar op een goed verloop en geruststellende uitslag.

Lieve groet en fijne week, Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ja erg prettig dat we toch nog zo onze stem uit kunnen brengen.
Goed trouwens dat jij ondanks corona toch bent gaan stemmen. En ja... of het de juiste keuze is dat weet je natuurlijk nooit met zekerheid.
Al moet ik over mijzelf zeggen dat ik al mijn hele stemleven in de groene linkerkant zit en eerlijk gezegd ook niet denk dat dat ooit zal veranderen. Mij zal je niet snel op de rechterkant treffen... ook al is dat voor 'onze' portemonnee wel gunstiger ;-)
Met gezond verstand bedoel ik niet dat iemand die bijvoorbeeld VVD of CDA stemt, geen gezond verstand kan hebben, dat is gewoon iemand die een andere kijk op sommige dingen heeft als dat ik heb en daar is ABSOLUUT niets mis mee. Dat kan de mens juist leuk maken, zoveel mensen zoveel wensen, en dan kun je wellicht wat van mekaar leren. Zou maar saai zijn als we allemaal hetzelfde denken. Ook al heb ik natuurlijk gelijk... nee hoor GRAPJE.

Lieve Ger, je maakt me ietwat ongerust met je woorden 'goed verloop en geruststellende uitslag'. Hoop dat er niets aan de hand is daar bij jullie en dat je met die woorden het corona gebeuren bedoelt.

Hoe dan ook, ik wens je veel liefs en goeds toe en een zonnetje op zijn tijd zou er fijn bij zijn.

Lieve groetjes, Cilia