Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 5 maart 2021

Schoonmaakdag...

 
Beetje overdreven de kop, maar vrijdags is hier wel de dag dat er meestal even wat extra's gebeurd aan het schoonmaakgebeuren.
Zoals bijvoorbeeld stofzuigen, normaal door de week gebruiken we de bezem als er veel viezigheid ligt. Want tijdens het stofzuigen moet, vooral in de winter, de aggregaat erbij aan.
Ook de hondenkussens krijgen dan een extra schoonmaakbeurt. Deze worden eerst naar buiten gelegd en daar wordt vaak gretig gebruik van gemaakt.


Ook al ligt het vaak niet erg comfortabel...


Net doen alsof het wel lekker ligt...
Waag het eens om hem er weg te sturen ;-)

Verder ben ik, tussentijds, bezig met blokjes haken, het idee is om er een groot kleed van te maken. Hele vele blokjes...


Al een paar klaar, nog heel veel te gaan.

Nu met de honden aan de wandel, ze staan al te popelen, evenals Henk... hahaha.

FIJN WEEKEND vanuit Le Pre Bonnet.



4 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Moest even aan een sprookje denken,iets van prinses en erwt;-)
Zouden de honden een lekker fris bed wat ruikt naar buitenlucht net zo fijn vinden als ik, dan slapen ze vast ook een gat in de dag.
Heb trouwens mijn Email adres in volgen via Email gezet,weet eigenlijk niet goed hoe dat werkt,ben in de veronderstelling dat ik dan bij jou kan reageren zodat alleen jij het kan lezen?

Liefs,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Dat sprookje over prinses op de erwt gaat er volgens mij over dat zij op heel veel matrassen ligt maar niet goed kan slapen omdat er een erwt onder de matrassen ligt. Een bewijs voor de prins dat zij een echte prinses is.
Dat geeft mij het idee dat ik eigenlijk ook een prinses ben, want ik lig ook wakker als er een kruimeltje op bed ligt ;-)

Wat ligt onze Vidor er heerlijk bij hè! Geeft me wel het gevoel dat hij zo'n fris bedje lekker vind.

Geen idee Ger hoe dat precies werkt, volgens mij krijg je dan een bericht in je mailbox als ik een blog gepost heb. Reacties zijn doorgaans altijd openbaar zichtbaar.
Natuurlijk mag je me ook gewoon mailen, mijn mailadres is : ciliakoch@gmail.com

Fijn weekend Ger en een lieve groet,
Cilia

von zei

Nou Cilia, Vidor ligt er inderdaad bij als een vorst! Ik vid je lappendeken hartstikke leuk, een beetje uit de flowerpowertijd! Misschien krijg ik straks ook echt tijd om dit soort dingen te knutselen! Voorlopig is het alleen maar inpakken en schoonmaken . . . xxx van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne, heerlijk hè! hoe die gekke honden er soms bij kunnen gaan liggen... weet jij alles van :-)
Haha... ik vind de lappendeken ook wel grappig worden, had nog nooit zoiets gemaakt.
Denk vast en zeker dat jij de komende herfst/winter daar in Zweden er ook alle tijd voor hebt... zie je in gedachten al zitten met je breiwerkje op een luie stoel voor het raam... kachel erbij aan, slofjes aan je voeten, brilletje op en af en toe een blik werpend naar de besneeuwde tuin. Honden gezellig om je heen en Dick buiten aan het hout hakken... uiteraard met een dikke zelf gebreide Noorse trui.

Even doorpakken Yvonne en binnenkort genieten op je geliefde plek.

Liefs, Cilia