Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 7 november 2019

Weerpraatje en kelderverblijf...


We beginnen met het weerpraatje...

Regelmatig buien, tussentijds wat zon en af en toe storm (nou ja... harde wind, maar storm klinkt wat spectaculairder).


Water over de weg van de buien...
Een afgebroken dikke eikentak van de storm...
En...
Een zonnestraaltje ;-)

De temperatuur is te doen. Nog steeds met een dunne jas, of zonder jas buiten, wel een dikke trui... dat dan wel.
Zo af en toe een kop koffie of een glaasje buiten op het terras, maar 's avonds de houtkachel aan.

Vanwege de buien verpoos ik momenteel met regelmaat in de kelder. Niet omdat het daar nou zo gezellig toeven is of om mij daar stilletjes te bezatten aan de vele flessen wijn.
Nee nee, een hele andere reden.

VOEGEN 

Een klus die al jaren op het programma staat, maar telkens uitgesteld werd vanwege andere bezigheden, m.a.w. we hadden er gewoon domweg geen zin in.

De kelder bestaat ook uit natuurstenen muren die OOIT gevoegd waren. In de loop van vele tientallen jaren zijn de meeste voegen er uit gegaan. Eén muur was zelfs deels ingestort, die heeft Henk wat jaren geleden weer opgebouwd. Alleen het voegen kwam er tot nu toe nooit van.
Aan de ene kant best wel jammer om al die gaten te vullen, want er wordt regelmatig heel wat afgeleefd in al die gaten en spleten. Spinnen vinden het er geweldig, maar ook salamanders en vleermuizen, tevens huismuizen en wie weet wat nog meer.
Zodoende speur ik eerst de gaten af op levende wezens, verwijder deze en ga dan pas voegen. Roep Henk bij hele 'enge' beesten, want tja je weet maar nooit hè... een muis kan gemeen bijten ;-)
Al met al verpoos ik momenteel dagelijks verscheidene uren in de kelder.

4 opmerkingen:

Walter zei

Ik snak naar een spannende foto! :-)

Cilia zei

Hoi Walter, ik heb mijn uiterste best gedaan, maar moet je helaas teleurstellen. Nada noppes, geen leuke en of spannende foto van de kelder ;-(

Walter zei

Zelf heb ik geen eens een kelder, dus het is je vergeven...hihi Maar in mijn fantasie zie ik toch je kelder!

Cilia zei

Hoi Walter, vroeger op het 'platte land' waren de mensen veel afhankelijker van een kelder (geen koelkast). Ons huis hier is dik over de 100 jaar, trouwens ook ons huis in Nederland, vandaar dat er een kelder in zit. Beide mooie grote kelders.
Fijn weekend,
Cilia